Gå til innhold

Min friske side.

Anbefalte innlegg

Skrevet
16 minutter siden, stjernestøv skrev:

Dette er en fyr som jobber i et team, er hele teamet pasienter da?

En ansatt i helsevesenet skal være din jording til virkeligheten og orientere deg om realitetene når du ikke klarer det selv.

Det høres ut som denne sykepleieren i stedet får deg til å streve ytterligere med å skille mellom hva som er sykdom og tullete (men ikke psyk) overtro, og med det virkelighet og symptomer. Det syns jeg er uheldig. 

stjernestøv
Skrevet
5 minutter siden, Janus30 skrev:

En ansatt i helsevesenet skal være din jording til virkeligheten og orientere deg om realitetene når du ikke klarer det selv.

Det høres ut som denne sykepleieren i stedet får deg til å streve ytterligere med å skille mellom hva som er sykdom og tullete (men ikke psyk) overtro, og med det virkelighet og symptomer. Det syns jeg er uheldig. 

Han sier jo at vi tenker ulikt om ting...

stjernestøv
Skrevet

Mener dere at dette IKKE er min friske side som han sa?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, dette er den syke siden av deg.

Anonymkode: a9990...b5d

Skrevet (endret)

Jeg måtte lese innlegget ditt en gang til for å se hva du mente er din friske side. Da innrømmer du at du har en syk side og en frisk side, og det er jo fint at du ser det når du har en sykdom (psykisk lidelse)  som jeg har forstått. Det som jeg ser at du fortsatt har vanskelighet med å forstå, er at din åndelighet, eller åndelig helse, har ikke med overnaturlige, svevende ting som du ikke forstår selv, eller at du lever deg inn i en annen verden for eksempel med ånder og usynlige makter eller hva det måtte være,  hvis det er det du mener at du gjør ? Jeg kan skille mellom det som kan medføre vanskeligheter og begrensinger og det åndelige liv. Med andre ord, en kan være syk, både  fysisk også psykisk, men samtidig være  frisk åndelig sett. Vet ikke om du skjønte det ? Men da har ikke det åndelige noe med å leve seg inn i en annen virkelig som om en drømmer eller en psykose eller noe slikt. Da kan det bi sykelig.

Endret av FGT
stjernestøv
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dette er den syke siden av deg.

Anonymkode: a9990...b5d

Å fortelle om ting? Hvorfor sa han det var min friske side da? Gud, han visste ikke hvem Lucifer var en gang, kommer ikke over det. 

stjernestøv
Skrevet
3 minutter siden, FGT skrev:

Jeg måtte lese innlegget ditt en gang til for å se hva du mente er din friske side. Da innrømmer du at du har en syk side og en frisk side, og det er jo fint at du ser det når du har en sykdom (psykisk lidelse)  som jeg har forstått. Det som jeg ser at du fortsatt har vanskelighet med å forstå, er at din åndelighet, eller åndelig helse, har ikke med overnaturlige, svevende ting som du ikke forstår selv, eller at du lever deg inn i en annen verden for eksempel med ånder og usynlige makter eller hva det måtte være,  hvis det er det du mener at du gjør ? Jeg kan skille mellom det som kan medføre vanskeligheter og begrensinger og det åndelige liv. En kan være syk både  fysisk , også psykisk, men være frisk åndelig sett, men da har ikke det åndelige med å leve inn i en annen virkelig som om en drømmer eller en psykose eller noe slikt.

Slapp av. Jeg har kontroll. Det er fungeringen som teller, det sa han i dag og og det har NHD sagt og. I går var jeg på besøk, tenk jeg klarte det. 

Skrevet
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Å fortelle om ting? Hvorfor sa han det var min friske side da? Gud, han visste ikke hvem Lucifer var en gang, kommer ikke over det. 

Er ikke Lucifer djevelen da ?

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, FGT skrev:

Jo han var vel en fallen engel?

Skrevet
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Slapp av. Jeg har kontroll. Det er fungeringen som teller, det sa han i dag og og det har NHD sagt og. I går var jeg på besøk, tenk jeg klarte det. 

Det var fint å høre at du var på besøk. Håper det kunne gi deg noe tilbake.

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, FGT skrev:

Det var fint å høre at du var på besøk. Håper det kunne gi deg noe tilbake.

Det gav meg gode minner, vi lo og hadde det fint :) 

stjernestøv
Skrevet
7 minutter siden, FGT skrev:

Men leste at det betyr "lysbæreren" og, og jeg som har sett så mye lys. Begynner jo å lure da på om det er godt eller ondt, er redd det onde. Så blått lys når jeg la meg i går, trodde det var erkeengelen Michael. 

Nicklusheletida
Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Mener dere at dette IKKE er min friske side som han 

14 minutter siden, stjernestøv skrev:

Fungeringen er svært dårlig dessverre. I hvertfall hvis det er riktig slik du beskriver sitasjonen her inne.

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Det svinger endel, fungerte ikke bedre på mer medisiner. 

Nicklusheletida
Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Det svinger endel, fungerte ikke bedre på mer medisiner. 

Det svinger mellom dårlig og svært dårlig, hvis din fremstilling her inne er korrekt. 

stjernestøv
Skrevet
Et øyeblikk siden, Nicklusheletida skrev:

Det svinger mellom dårlig og svært dårlig, hvis din fremstilling her inne er korrekt. 

Ok. Dere vet jo mer om meg enn han, han ser meg kun hver fjortende dag den timen. Her skriver jeg jo alt mulig, men skal prøve å slutte. Sykepleieren tror det hjelper meg å snakke om sånne ting, er derfor vi snakker om så mye sånt. Men jeg skriver jo mye om sånt her og da, eller?

Nicklusheletida
Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok. Dere vet jo mer om meg enn han, han ser meg kun hver fjortende dag den timen. Her skriver jeg jo alt mulig, men skal prøve å slutte. Sykepleieren tror det hjelper meg å snakke om sånne ting, er derfor vi snakker om så mye sånt. Men jeg skriver jo mye om sånt her og da, eller?

Og nettopp det er ikke friskt. Jeg synes du tolker veldig bokstavelig og jeg tror du missforstår en del. 

Nicklusheletida
Skrevet
Et øyeblikk siden, Nicklusheletida skrev:

Og nettopp det er ikke friskt. Jeg synes du tolker veldig bokstavelig og jeg tror du missforstår en del. 

Det jeg mente vsr at du bruker mye tid på det og det er ikke et friskhetstegn.

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Skal prøve å holde det mer for meg selv, ikke bra å snakke til sønnen min om sånt. Men han tuller jo med det da, tar det nok ikke på alvor. Good for him :) 

AnonymBruker
Skrevet

Virker som om du er veldig opptatt av  om andre mener du er psykotisk eller ikke stemmer det?

Kanskje du har for mye av din identitet bunnet opp i det å være syk ?

Og litt redd for å bli oppfattet som ganske frisk for hvem er du da ?

Bare noen tanker ....

Anonymkode: 9eba5...dae

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...