Gå til innhold

Hva betyr dette?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Inntak av Latuda sammen med mat, drikke og alkohol

Alkohol skal unngås når du tar dette legemidlet fordi alkohol vil ha en negativ tilleggseffekt.

Negativ tilleggseffekt? 

Lurer på å ta en cider og to, må jeg la vær å ta latuda da?

Bokormen123
Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Inntak av Latuda sammen med mat, drikke og alkohol

Alkohol skal unngås når du tar dette legemidlet fordi alkohol vil ha en negativ tilleggseffekt.

Negativ tilleggseffekt? 

Lurer på å ta en cider og to, må jeg la vær å ta latuda da?

Nei, da skal du la være å drikke alkohol...

stjernestøv
Skrevet

Snakket med sønnen min nå, og han sa "Husk hva vi skal i helgen, da skal du slå deg løs, ta partyhatten på". Så her skal det drikkes mye, får droppe medisinene da :( Sa jo til han at jeg gikk på medisiner. 

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Bokormen123 skrev:

Nei, da skal du la være å drikke alkohol...

Sønnen min er innstilt på å ha meg med å feste. 

Bokormen123
Skrevet
Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev:

Sønnen min er innstilt på å ha meg med å feste. 

Spiller ingen rolle, medisiner er viktigere enn å drikke alkohol - og det er ikke bra at en sønn er så innstilt på å ha sin psyke, medisinerte mor med på å feste!!!

stjernestøv
Skrevet
4 minutter siden, Bokormen123 skrev:

Spiller ingen rolle, medisiner er viktigere enn å drikke alkohol - og det er ikke bra at en sønn er så innstilt på å ha sin psyke, medisinerte mor med på å feste!!!

Han har fortalt til kjæresten at jeg var vill når jeg var ung,de vil sikkert at jeg skal være sprø. Men ikke sikkert jeg klarer. Føler jo at når jeg drikker alkohol kommer det onde krefter. Min andre sønn sier at jeg må ikke drikke. Var han som fant dette om latuda. Men kan jo kutte ut latuda og seroquel for en kveld.

Bokormen123
Skrevet

Han har fortalt til kjæresten at jeg var vill når jeg var ung,de vil sikkert at jeg skal være sprø. Men ikke sikkert jeg klarer. Føler jo at når jeg drikker alkohol kommer det onde krefter. Min andre sønn sier at jeg må ikke drikke. Var han som fant dette om latuda. Men kan jo kutte ut latuda og seroquel for en kveld.

Fy søren for en sær familiesituasjon - det er sønnen din som sier du ikke skal drikke som har rett her! Du skal ikke la deg overtale av din andre sønn fordi han vil se deg "vill og gal" - ærlig talt, dette er ikke sunne familieforhold. 

Du skal IKKE kutte ut medisinen din for å kunne drikke i stedet - vær voksen, kvinne!!!!!

Skrevet
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Han har fortalt til kjæresten at jeg var vill når jeg var ung,de vil sikkert at jeg skal være sprø. Men ikke sikkert jeg klarer. Føler jo at når jeg drikker alkohol kommer det onde krefter.

Med disse forutsetningene, kombinert med din diagnose og medisin, er det svært lite sannsynlig at alkohol vil få deg i en passe sprø, morsom og tenåringsaktig tilstand.  Det synes jeg kjæresteparet også skal bli forklart, hvis de ikke forstår det selv. 

Selv uten samvirkning med medisiner er det mange som har erfart at høyere alkoholbruk enn vanlig dessverre ikke gir den samme "positive" effekten som da de var unge.   

stjernestøv
Skrevet

Så negative dere var da :( Kaver meg opp med dette jeg nå. NHD hva mener du, kan jeg kutte medisinene for bare en kveld?

stjernestøv
Skrevet

Jeg vet om flere som drikker alkohol med ungene når de er voksne, og en bipolar venn bare kutter ut medisinen den kvelden han drikker. 

Skrevet
39 minutter siden, stjernestøv skrev:

Så negative dere var da :( Kaver meg opp med dette jeg nå.

Jeg har egentlig ikke peiling på kombinasjon av medisiner og alkohol, men jeg er negativ til det du skriver om at du skal slå deg løs, drikke mye og muligens bli like "sprø" som da du var ung.  Kombinert med at du selv har motforestillinger, synes jeg ideen er dårlig.

Dersom du nøyer deg med en cider eller to (som er noe helt annet en å slå seg løs og drikke mye), gir vel ikke det så mye promille at du blir verken vill og "sprø" eller engstelig for onde krefter.  Om det da er best å droppe medisinen eller ikke, aner jeg ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Snakket med sønnen min nå, og han sa "Husk hva vi skal i helgen, da skal du slå deg løs, ta partyhatten på". Så her skal det drikkes mye, får droppe medisinene da :( Sa jo til han at jeg gikk på medisiner. 

Så det skal du gjøre, slå deg løs og ta på parthatten fordi sønnen din sa det ? Noe jeg har tenkt på en god stund. Har du blitt testet for asperger syndrom noen gang ?

Anonymkode: aeaed...3c2

stjernestøv
Skrevet
4 timer siden, laban skrev:

Jeg har egentlig ikke peiling på kombinasjon av medisiner og alkohol, men jeg er negativ til det du skriver om at du skal slå deg løs, drikke mye og muligens bli like "sprø" som da du var ung.  Kombinert med at du selv har motforestillinger, synes jeg ideen er dårlig.

Dersom du nøyer deg med en cider eller to (som er noe helt annet en å slå seg løs og drikke mye), gir vel ikke det så mye promille at du blir verken vill og "sprø" eller engstelig for onde krefter.  Om det da er best å droppe medisinen eller ikke, aner jeg ikke. 

Kanskje det er best å droppe medisinen bare for en kveld? Kanskje det er best. Får se det an tror jeg. 

stjernestøv
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det skal du gjøre, slå deg løs og ta på parthatten fordi sønnen din sa det ? Noe jeg har tenkt på en god stund. Har du blitt testet for asperger syndrom noen gang ?

Anonymkode: aeaed...3c2

Jeg vil jo være en kul mor. Nei har ikke blitt testet for det. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil jo være en kul mor. Nei har ikke blitt testet for det. 

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Kanskje det er best å droppe medisinen bare for en kveld? Kanskje det er best. Får se det an tror jeg. 

Fatter ikke at det går an å ta så mye dumme valg som du gjør gang på gang. 

Anonymkode: 4f9a5...369

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fatter ikke at det går an å ta så mye dumme valg som du gjør gang på gang. 

Jeg er vel en dum person da?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg er vel en dum person da?

Nei, en smart person kan godt ta dumme valg.

Bokormen123
Skrevet
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg vil jo være en kul mor. 

Jepp, det er det man skal strekke seg etter når man er voksen vettu *IRONI*

Seriøst, nå skjerper du deg!

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, en smart person kan godt ta dumme valg.

Ok. Kanskje jeg er smart?

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Bokormen123 skrev:

Jepp, det er det man skal strekke seg etter når man er voksen vettu *IRONI*

Seriøst, nå skjerper du deg!

Vet jo om folk som drikker med barna når de er voksne. De har det gøy sammen, hva er galt med det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...