påskelilje Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 2-3 ganger per år får jeg noen merkelige smerter i bakhodet, i beinet/skallen bak øret og mot midten av nakken, akkurat der hodet går innover. Smertene starter litt forsiktig, gjerne ganske nær øret, stikkende skarp smerte på et konsentrert punkt om gangen, som ofte beveger seg litt sakte bakover, og det blir da til at jeg sitter og trykker og masserer intenst på dette i timesvis, fordi det lindrer. Har likevel aldri problemer med å sove en slik kveld. Dagen etter, har smerten endret seg til å bli mer øm, og når jeg da trykker på det, kjennes det nesten hovent og betent ut, også litt som et vondt blåmerke. Det er vondt på denne måten i 2-3 dager, og så er det borte - for så plutselig å komme igjen når jeg minst venter det. Har ikke merket noe til å at det har sammenheng med stress eller dårlig immunforsvar eller noe slikt. Det er som om det er vondt i det tynne muskellaget akkurat over "kanten" på bakhodet, fra bak øret og helt til midten av nakken, men også litt nedover i øvre del av nakkemuskulaturen. Hva i all verden er dette? Jeg har aldri fått spurt noen lege om det, fordi det opptrer så sjelden, men det er sabla irriterende når det kommer. Husker en gang jeg var på hyttetur med noen venner, og hele kvelden ar ødelagt. Det kan hjelpe med ibux/paracet, både første kveld, og påfølgende dager, men ikke så mye hjelp i det. De lindret litt med en muskelsalve og også ibux-salve. Men det er så merkelig, å ha vondt utenpå hodet! Noen som kjenner seg igjen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/412172-smerter-i-bakhodet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.