AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 Skrevet 21. juni 2016 Hei, jeg har ikke hatt ordentlig mensen siden 20 april, hadde noen dager (12-14 juni) hvor det kom litt blod, men mest noe brunt-lignende greier. Har hatt perioder hvor utfloden min har luktet mye sterkere og vondere enn til vanlig. Og i for litt siden så ble både trusen og joggebuksen min ´´gjennomvåt´´av en klar veske som ikke luktet noe. Bruker vanligvis å være litt uregelmessig unntatt når jeg gikk på p-piller, men aldri så mye som nå! Og foresten har jeg ikke hatt sex så jeg er ikke gravid. Vennlig hilsen jente på 15 år. Anonymkode: 773e4...285 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. juni 2016 Skrevet 22. juni 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg har ikke hatt ordentlig mensen siden 20 april, hadde noen dager (12-14 juni) hvor det kom litt blod, men mest noe brunt-lignende greier. Har hatt perioder hvor utfloden min har luktet mye sterkere og vondere enn til vanlig. Og i for litt siden så ble både trusen og joggebuksen min ´´gjennomvåt´´av en klar veske som ikke luktet noe. Bruker vanligvis å være litt uregelmessig unntatt når jeg gikk på p-piller, men aldri så mye som nå! Og foresten har jeg ikke hatt sex så jeg er ikke gravid. Vennlig hilsen jente på 15 år. Anonymkode: 773e4...285 Du er i puberteten og kroppen jobber for harde livet med å komme i gjenge med ordentlige sykluser - det er helt vanlig og normalt å hoppe over en mens, eller at det plutselig går bare 2 uker mellom eller at utfloden varierer veldig når man er i tenårene. 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 22. juni 2016 Skrevet 22. juni 2016 Du forteller ikke når du fikk første menstruasjon, men uansett er det vanlig med uregelmessighet i din alder. Det skyldes at systemet som styrer hormonene ikke er ferdigutviklet. Hypofysen eller hjernevedhenget samarbeider med eggstokkene, og det kan ta noen år før de lærer å samarbeide. I den periode hvor du brukte p-pille stoppet 'samarbeidet' opp, så etter at du sluttet gjenopptar de samarbeidet. Klart utflod kan bety eggløsning, og da kan du vente menstruasjon om ca to uker. Vennlig hilsen Mette 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.