AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 Skrevet 22. juni 2016 Hei. Hvis jeg starter på cerazette midt i syklus. Når er jeg da trygg uten tilleggsprevansjon ? Mensen tok slutt på mandag. Sluttet på cerazette i mai , men har ombestemt meg og vil starte igjen... Anonymkode: fb3ea...24a 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 23. juni 2016 Skrevet 23. juni 2016 Du forteller ikke når menstruasjonen startet. Det er det som avgjør hvor langt du er kommet i syklus. Har du hatt samleie uten bruke prevensjon, så kan du i realiteten ha mulighet for graviditet i denne syklus. Da vil jeg anbefale deg å vente til neste menstruasjon og starte dag 1. Så er du beskyttet fra dette tidspunktet. Vennlig hilsen Mette 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 Skrevet 23. juni 2016 Mensen startet 13. Juni. Har ikke hatt sex uten prevensjon. Jeg startet cerazette i går, men lurer på når jeg kan ha samleie uten ekstra prevensjon. Anonymkode: fb3ea...24a 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 23. juni 2016 Skrevet 23. juni 2016 Jeg vil anbefale tilleggsprevensjon i en uke, til og med 30.6. Hilsen Mette 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.