Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Jeg prøver for tiden å bli gravid. Jeg fikk for ganske mange år tilbake beskjed om at jeg mest sannsynlig hadde PCOS. Dette basert på overvekt, økt behåring, kviser, cyster som kunne ses på ultralyd. Jeg fikk ikke tatt noen blodprøver. Menstruasjonen kunne utebli flere måneder i trekk, eller komme relativt regelmessig. 

Nå, mange år etter, prøver jeg altså å bli gravid, og jeg lurer på om menstruasjonen min kan regnes som regelmessig eller uregelmessig. Jeg forstår ikke helt om en regelmessig menstruasjon nærmest må komme på dagen samtidig hver måned, eller hvor stort slingringsmonn man egentlig har.

Her er f.eks en liste over hvor mange dager jeg har hatt mellom hver menstruasjon det siste året:

30, 30, 35, 28, 45, 31, 31, 29, 29, 28, 30

Som du ser varierer det jo en del, men hvor uregelmessig vil du si dette er? 

Anonymkode: b200c...7e1

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/412303-hva-er-regelmessig-menstruasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Regelmessig menstruasjon er blødninger som kommer med mellom 25 og 35 dagers intervall (regnet fra første til første dag i syklus) og som varer i mindre enn 8 dager. Du har en enkelt menstruasjon som går utenom dette, så jeg vil betegne dine menstruasjoner som nok så normale. En forlenget syklus kan bety en meget tidlig abort. Jeg vet ikke om du kan ha vært tidlig gravid i syklus’en med 45 dager?

Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...