Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg er 31 år, frisk og uforklarlig barnløs. Dvs. at vi er så heldige å ha fått en gutt etter 4 ivf. forsøk (det siste for 4 år siden).

Etter graviditeten merker jeg eggløsningen vedlig godt, og vi prøver å få flere barn.

Etter å hatt sex på de riktige dagene, er puppene mine blitt veldig ømme, jeg er trøtt og mindre blid. Dette varer frem til neste mens, som kommer på riktig tid, men er kortere, kraftigere og annerledes.

Mitt spørsmål er: Kan det være andre grunner til at jeg får disse symptomeme ? Er også veldig kvisete og svetter masse. Føler meg gravid. Kan det være at jeg blir gravid, men mister igjen. Dette har skjedd flere ganger, noen også med voldsom kvalme.

Siste ivf. legen undersøkte meg (i nov.) så hun på ultralyden at jeg hadde mange eggposer som hadde hopet seg opp på begge eggstokkene.

Kan jeg gå til fastlegen min før forventet mens for å måle HCG ? Vil de kunne se allerede da om det har vært/er en befruktning ?

Beklager at dette ble så rotete, håper på svar.

Spent hilsen fra Aina

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41232-uforklarlig-barnl%C3%B8s-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

De hormonendringer man har sist i syklus svarer til de endringer man har tidlig i graviditeten, så det er en glidende overgang. Mange eggposer (PCO, men ikke PCOS) ses hos ca 20% uten at det har spesiell betydning. Jeg kan ikke se det har spesiell hensikt å måle HCG hos legen, det har jo ikke konsekvens for videre behandling. Hvis du er meget interessert, kan du ta en HCG-test i urin. Man regner jo med at opp mot halvparten av alle graviditeter ender som en meget tidlig abort som ikke oppdages. Jeg kan trøste deg med at ved 'uforklarlig infertilitet' kan det plutselig komme graviditet, så ikke gi opp. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...