Gå til innhold

Kjæreste med khttp://forum.doktoronline.no/topic/412377-kjæreste-med-kronisk-sykdom/?do=getNewCommentronisk sykdom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en kjæreste som har en kronisk sykdom. Vi har vært sammen i noen få år og jeg var ikke klar over hvor alvorlig hans sykdom var i starten. Man blir bedre kjent etterhvert. Den gjør at han blir deprimert og han mister lysten på livet. Det får jeg høre flere ganger i uken, og ofte hver dag. I tillegg til sin sykdom har han ofte depresjoner. Som varer i noen dager eller uker. Jeg synes det er vanskelig å håndtere og føler meg egoistisk når jeg har egne behov som jeg flagger ut. Jeg blir selv deprimert og mister lysten og gleden over livet. Jeg synes dette er utrolig vanskelig... Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre snart.....for jeg blir jo så dårlig selv.....

Anonymkode: d7b61...385

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en kjæreste som har en kronisk sykdom. Vi har vært sammen i noen få år og jeg var ikke klar over hvor alvorlig hans sykdom var i starten. Man blir bedre kjent etterhvert. Den gjør at han blir deprimert og han mister lysten på livet. Det får jeg høre flere ganger i uken, og ofte hver dag. I tillegg til sin sykdom har han ofte depresjoner. Som varer i noen dager eller uker. Jeg synes det er vanskelig å håndtere og føler meg egoistisk når jeg har egne behov som jeg flagger ut. Jeg blir selv deprimert og mister lysten og gleden over livet. Jeg synes dette er utrolig vanskelig... Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre snart.....for jeg blir jo så dårlig selv.....

Anonymkode: d7b61...385

Går han i terapi eller får hjelp mot depresjonene på andre måter? Viser han vilje til å ville gjøre noe med denne siden av sykdommen? For meg hadde nok det hatt mye å si i forhold til om jeg hadde orket å fortsette forholdet. 

Han har begynt terapi... Men han sier det ikke hjelper. Livet mitt er som en berg og dalbane... Har prøvd å gå flere ganger. Men han klarer å få meg tilbake. Hver gang. Jeg synes synd på han og jeg får håp om at det skal bli bedre... Jeg blir.... Det er vanskelig

12 minutter siden, AnnLouise skrev:

Han har begynt terapi... Men han sier det ikke hjelper. Livet mitt er som en berg og dalbane... Har prøvd å gå flere ganger. Men han klarer å få meg tilbake. Hver gang. Jeg synes synd på han og jeg får håp om at det skal bli bedre... Jeg blir.... Det er vanskelig

Men synes du det er riktig overfor deg selv å bli i et forhold som kun sliter deg ut, bare fordi du synes synd på ham?

• Gjest endret tittelen til Kjæreste med khttp://forum.doktoronline.no/topic/412377-kjæreste-med-kronisk-sykdom/?do=getNewCommentronisk sykdom

Da jeg var sammen med eksen, så ble jeg syk. Jeg har også en kronisk lidelse "schizofreni", og ble syk det siste halvannet året vi var sammen. Da ble jeg mer innesluttet og plaget med hodet, og på en måte mistet jeg taket på forholdet. Forholdet ble selvfølgelig ødelagt.

Tror nok mange tenker att de må bli hos en som er syk, for de fremstår som kalde og skyldige dersom de dumper en som har det ikke noe særlig. Men man skal ikke gå på akkord med seg selv heller.

Elsker du din kjæreste, eller er du sammen med hen av pliktfølelse, eller redsel for å såre? Det ville jo være greit å vite dersom man skal råde deg til det ene eller det andre...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...