Gå til innhold

Hemoroider og nikotin

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en hemoroide som har "brutt ut" fire-fem ganger. Jeg er blitt undersøkt av lege, og symptomene har vært noe blødning og smerter ved avføring. Sist gang var utbruddet mer smertefullt enn tidligere.

Jeg spiser sunnere, drikker mer vann og mosjonerer mer nå, og avføringen er ikke like treg lenger. Har også trappet ned til én kopp kaffe pr. dag, kuttet ned på alkoholforbruket og sluttet med snus. Vel og bra, men jeg er glad i alkohol og veldig glad i snus, og særlig sistnevnte er et godt alternativ til de fleste andre rusmidler vil jeg tro.

Jeg ønsker ikke å starte en filosofisk prat om hvorvidt mennesket egentlig behøver rus. Spørsmålet er hvorvidt bruk av snus ikke bare kan forverre en betent hemoroide og forsinke dempingen av betennelsen, men også øke sjansen for / frekvensen av tilbakefall – og i så tilfelle i hvilken grad. På forhånd takk! 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/412398-hemoroider-og-nikotin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...