AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 Del Skrevet 4. juli 2016 Jeg har hatt hemoroider i snart 20 år nå og har vært hos legen med dette emnet et par ganger. I begge tilfeller har legen ment at så lenge de ikke er til bryderi så er det ikke noe vits i å fjerne dem - dessuten kommer de ofte igjen i følge legen. Jeg har i grunn slått meg til ro etter dette. De siste 6-7 årene har jeg tidvis slitt med veldig kløe bak der, spesielt om natten, og jeg blør relativt ofte. Jeg regner med at grunnen til dette er fordi jeg er ekstremt påpasselig med rengjøring i det området. Såpe og mye vasking gjør neppe underverker, men sånn blir det når man har "danglebær"(sitert raske menn). Hemoroidene, som starten som en liten utvekst, har nå blitt ca. 1-2 cm lange utvekster og det er kanskje på tide å gjøre noe med dem? Spørsmålet jeg har og som muligens noen kan hjelpe meg med er: hvor komplisert er det å fjerne slike? Er man i narkose? Og hvor stor sjanse er det for at de kommer tilbake(som legen har nevnt)? De gangene jeg har vært hos legen så har det vært rett og slett pinlig å vise frem disse for han, og jeg tørr ikke tenke på hva jeg må gå gjennom for å gjøre en slik operasjon Anonymkode: 260ba...517 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/412400-fjerning-av-hemorider/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 Del Skrevet 4. juli 2016 Huff, baken i været med masse folk samlet rundt... Anonymkode: 7f0fd...779 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/412400-fjerning-av-hemorider/#findComment-3708216 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Min samboer har i løpet av det siste året vært igjennom to ulike prosedyrer for å fjerne hemorider. Den første gang ble det ikke vellykket. Og ikke helt vellykket etter andre gang heller. Nå skal det sies at han var sterkt plaget med både utvendige og innvendig. Narkose begge ganger fordi han ville det. Som deg har han i mange år utsatt dette fordi han ikke ønsket å gå igjennom prosessen. Til slutt preget dette hverdagen i så stor grad at operasjon var eneste alternativ. Hvor komplisert dette er avhenger av hva de finner ved undersøkelse og hvilke løsninger som kan være alternativ. Her er det viktig å fortelle i hvilken grad dette er plagsomt og gjerne ta bilder under "utbrudd". Dette fordi det ofte er lett å avfeie denne type problem om du under konsultasjonen på sykehus ikke har "utbrudd". Samboer sier at han følte at de ikke helt "så" problemene han hadde med dette i hverdagen. Så, om du bestemmer deg for å få dette fjernet, er det viktig at du forteller i hvilken grad dette plager deg, De opererer ikke villig vekk, for å si det slik. Samboer har som deg grudd seg, hans ord, unødvendig mye i forhold hvordan dette faktisk forløp. Smerter ett begge inngrep som etter relativt kort tid var borte (1 uke). Du får rikelig med smertestillende og bruker etter behov. Hvorvidt det kommer tilbake er vanskelig å svare på. Samboer har også fått beskjed om at det kan skje. Han angrer ikke et sekund sier han fra venstre fløy 😀 Anonymkode: f16e8...d7b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/412400-fjerning-av-hemorider/#findComment-3708770 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.