Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er "kjemisk ubalanse"?

Anonymkode: 8ccff...0ab

Kjemiske prosesserer  i hjernen,  egentlig en fysisk sykdom, men skjult  for andre, for å si det slik, som ikke er i balanse, og som kan gi utslag i depresjon blant annet.

Skrevet
Den ‎05‎.‎07‎.‎2016 at 11.23, Annkarin skrev:

Kontakt med Gud er vanlig ved manisk psykose ved bp1 sier legen min nå

Ingen får kontakt med gud pga en psykose, som om du må ha en psykose for å bli kjente med gud ? Hva slags lege kan dette være, har aldri hørt  at noen kan si slik, hvis han mener dette. Tror ikke kan mene dette selv, hvis han ikke selv er i lignende situasjon da.

Skrevet
Den ‎04‎.‎07‎.‎2016 at 20.05, Annkarin skrev:

Helvetes flammer brenner inni meg så vondt gjør det

Du kan trøste deg med at det ikke finnes noe bokstavelig brennende helvete. Syndens lønn er døden ikke evig pine.

Skrevet
25 minutter siden, FGT skrev:

Du kan trøste deg med at det ikke finnes noe bokstavelig brennende helvete. Syndens lønn er døden ikke evig pine.

Vet, vi skal utslukkes

Skrevet
43 minutter siden, Annkarin skrev:

Vet, vi skal utslukkes

Ja det er jo en grei betegnelse

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, FGT skrev:

Nei den er virkelig realistisk,

Er i prinsippet ikke noen forskjell på dette og kontakt med demoner. Kjemisk ubalanse er det okke som. Personlig kontakt med gud er nok en psykisk pyskdom.

1 time siden, FGT skrev:

basert på observasjoner av skaperverket, sunn fornuft,

Sunn fornuft, altså videnskapen, sier noe annet.

1 time siden, FGT skrev:

og bibelkunnskap.

Bibelen er skrevet av mennesker.

Anonymkode: dd0c0...4e0

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, FGT said:

Nei den er virkelig realistisk, basert på observasjoner av skaperverket, sunn fornuft, og bibelkunnskap.

Nei, det stemmer ikke. Det finnes ingen gud.

Hestehandler
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det vel ingen som vet, likesom det er ingen vet om det finnes en. Jeg vil si at det sannsynligvis ikke finnes noen gud, men det er ikke det samme som å påstå med 100% sikkerhet at hun ikke finnes.

Så hvor stor sannsylighet må da til for å ta sjansen målt mot konsekvensene ved å ikke ta den? Og hvis du ikke gjør det, hvilken av de 5000+ identifiserte religionene opp gjennom tidene tør du gamble på at sitter med sannheten?

Statistisk vil jeg si at kristendommen har tallene på sin side målt i antall følgere, selv om jeg ikke regner meg som en av dem.

Skrevet
23 minutter siden, Hestehandler skrev:

Det er det vel ingen som vet, likesom det er ingen vet om det finnes en. Jeg vil si at det sannsynligvis ikke finnes noen gud, men det er ikke det samme som å påstå med 100% sikkerhet at hun ikke finnes.

Så hvor stor sannsylighet må da til for å ta sjansen målt mot konsekvensene ved å ikke ta den? Og hvis du ikke gjør det, hvilken av de 5000+ identifiserte religionene opp gjennom tidene tør du gamble på at sitter med sannheten?

Statistisk vil jeg si at kristendommen har tallene på sin side målt i antall følgere, selv om jeg ikke regner meg som en av dem.

Kristendommen ventes å bli forbigått av islam innen 15-20 år.

Om det er positivt eller negativt skal jeg ikke uttale meg om.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, heisenberg said:

Kristendommen ventes å bli forbigått av islam innen 15-20 år.

Om det er positivt eller negativt skal jeg ikke uttale meg om.

Nei, det er jo strengt tatt ikke noe man vet.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den uforstandige sier i sitt hjerte " Det finnes ingen gud " Salmene 14:1

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er i prinsippet ikke noen forskjell på dette og kontakt med demoner. Kjemisk ubalanse er det okke som. Personlig kontakt med gud er nok en psykisk pyskdom.

Ja, men inspirert av Gud.

Skrevet

Jeg er ute av manien, men fikk inntrykk av at Gud hjalp meg igjen. Er deprimert, men føler meg tiltrukket sv mange av de mannlige pleierne på sykehuset selv om de er norske. Endelige kvitt fæle fetisjer og tyrkerbesettelser? Hjelper meg se jeg kan falle for Skandinavere igjen? Og av rett kjønn og alder?

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, FGT said:

Den uforstandige sier i sitt hjerte " Det finnes ingen gud " Salmene 14:1

Så hvis noen sier det ikke finnes en gud, så "motbeviser" de religiøse det ved å si at vedkommende ikke har forstand / vett? På bakgrunn av dette, kan du skjønne hvorfor det finnes de som ikke tror på religiøs lære?

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, FGT skrev:

Ja, men inspirert av Gud.

"Inspirert av Gud" syntes jeg høres ut som ligger farlig nær psykisk psykdom.

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Inspirert av Gud" syntes jeg høres ut som ligger farlig nær psykisk psykdom.

Og dine synspunkter ser ut til å ligge farlig nær fordomsfullhet og sneversynthet.

Anonymkode: f7be9...516

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og dine synspunkter ser ut til å ligge farlig nær fordomsfullhet og sneversynthet.

Anonymkode: f7be9...516

Nei. Hvis det er psykdom å ha kontakt med demoner, er det neppe noen forskjell å skrive lovbøker inspirert av gud.

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Hvis det er psykdom å ha kontakt med demoner, er det neppe noen forskjell å skrive lovbøker inspirert av gud.

En trenger ikke å være syk  for å være under demonenes innflytelse. og de som skrev bibelen under inspirasjon er ikke noe mer mystisk en at vi i dag kan sende  meldninger jorden rundt på grunn av en teknikk. En trenger ikke en syk mobil,men en mobil som virker  selvfølgelig. Mobilen er jo bare en simpel samenligning i den forbindelse,  i forhold til det mest kompliserte verk som er skapt , nemlig hjernen som gud er opphav til.

Endret av FGT
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mennesker , eller vitenskapen har funnet ut mange ting  om livet, dyrene og naturen, men de kan ikke forklare hva som satt dette i gang, Det vil aldri vitenskapen kunne gi svar på , så lengede fornekter en skaper.  Mennesker er som støv å regne, så det å sette seg i guds sted er jo  ikke gitt til vitenskapen, men å forstå for eksempel hvordan ting kan virke i sammen som kan være nyttig for oss å vite. Selv der har de bare sett bare lite grann av all det som kan utforskes.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis noen sier det ikke finnes en gud, så "motbeviser" de religiøse det ved å si at vedkommende ikke har forstand / vett? På bakgrunn av dette, kan du skjønne hvorfor det finnes de som ikke tror på religiøs lære?

Det betyr selvfølgelig ikke at de er dumme eller uintelligente , heller tvert i mot. Men det er uforstandig å bruke tid å krefter  å prøve å forkaste en skaper som de egentlig aldri kan fornektes eller motbevises.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...