AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 Hei! 24 år. For tre uker siden ca. begynte jeg å bli sår i underlivet, jeg er veldig rød rundt skjedeåpningen (ingen blemmer ol), føler jeg har mer utflod men ikke kjempemye mer, lukter ikke noe annerledes, den er litt hvit men ikke klumpete. Klør ikke, men er veldig sårt og nå gjør det vondt å gå med bukser som ikke er veldig løs, til og med bare truser gjør vondt.. Penetrering gjør ikke vondt, men området er såpass sårt. Er også litt rød oppover fra skjedeåpningen mot klitoris. Hele den "stripen" er vond, og spesielt rundt skjedeåpningen, vondt å ta på med fingeren. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, føles som ekstremt solbrent hud eller noe. Føler også at jeg kjenner det kommer ut "luftbobler" iblant. Har også stor forandring på hvor våt jeg blir, blir mye mindre våt ved opphisselse nå enn før (nå nesten ingenting). Jeg tenkte dette var sopp og tok reseptfri diflucan 150 mg er det vel, ble ikke bedre så 6 dager etter tok jeg en ny (det var i går). Synes bare det har blitt verre. Har tatt vivag-tabletter i skjeden i fire netter nå også for å prøve å lage et "bedre miljø". Er slike tabletter hensiktmessig? De kan vel ikke skade? Går det an å bare ha sopp på utsiden, altså på vulva? Og vil da evt sopprøver bli positive? Hva annet kan det være? Går på Cerazette hvis det er relevant. Har testet meg for kjønnsykdommer for ikke så lenge siden, har kun hatt ubeskyttet sex med kjæresten etter det, så er vel liten sjans for noen kjønnsykdommer. Anonymkode: 6cd2f...da4 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/412540-ha/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 14. juli 2016 Del Skrevet 14. juli 2016 Sårhet omkring skjedeinngangen med eller uten klumpet hvit utflod kan være sopp. Soppmidler kan kjøpes uten resept. Hvis en soppkur ikke virker, bør man søke lege for å få skikkelig undersøkelse. Det du beskriver med sårhet og rød hud kan bety eksem eller annen kronisk hudlidelse, f.eks. lichen. Vivag som inneholder melkesyretabletter kan ikke skade, men jeg tror ikke det hjelper i ditt tilfelle hvor de største forandringer etter din beskrivelse er utvendig. Så min oppfordring er å få en undersøkelse hos fastlegen. Vennlig hilsen Mette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/412540-ha/#findComment-3709807 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.