Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

I fjor høst ble jeg diagnosert med skiveutglidning nederst i ryggen og ble dermed langtidssykemeldt. Jeg var sykemeldt 100% til midten av januar hvor jeg begynte å jobbe litt og litt før jeg kom tilbake i jobb for fullt i mai. Legen min sykemeldte meg så lenge pga at jeg har en utrolig fysisk krevende jobb, samt at han mente at den konstante belastningen jeg var utsatt for på jobb var en stor del av grunnen til skiveutglidningen. Jeg har gjennom hele perioden vært åpen med sjefen min om hvilke oppgaver som vil være vanskelige for meg å gjennomføre, og hva både legen og fysioterapeuten min mener er det beste for min helse. Mens jeg jobbet gradert var hun utrolig samarbeidsvillig og tok til seg alt, men med engang jeg ble friskmeldt så har jeg blitt presset til bristepunktet flere ganger i uken. Jeg har sagt i fra flere ganger at dette er umulig for meg å gjennomføre (enorme mengder arbeidsoppgaver, 6 dagers uker, doble vakter etc) men hun bare ignorerer meg. Nå kommer jeg meg nesten ikke gjennom dagen uten sterke smertestillende, og jeg er livredd for å kjøre helsen min i grøfta. Når jeg prøver å ta opp ting med henne får jeg beskjed om at hun må nedbemanne, så jeg tør snart ikke å si noe mer i frykt for at hun kan bruke helsen min som grunn til å si meg opp.

I tillegg til dette utviklet jeg sterke depresjoner og angst mens jeg var sykemeldt, og prøvde å ta livet mitt flere ganger. Etter å ha gått til behandling en stund begynte jeg å føle meg bedre, men den siste måneden når jeg har blitt presset hardt på jobb og har hatt mye smerter har også depresjonen og angsten blitt verre. Jeg har svimt av flere ganger på jobb, jeg kaster opp nesten daglig og helsen min skranter utrolig. Jeg merker at jeg er i ferd med å kollapse både fysisk og psykisk, men vet ikke om dette er en gyldig grunn for sykemelding? Jeg føler også at det er vanskelig å snakke med fastlegen min om dette ettersom jeg har vært der så mye de siste månedene med diverse plager og frykter at han vil se på meg som en hypokonder. 

Psykologen min (hun er utdannet lege) sendte meg for å ta en del blodprøver for å se om det kunne være noe underliggende som fører til at jeg er så sliten og svak om dagen og prøvene viste forhøyde verdier av leukocytter og leukocytter m/diff, trombocytter samt P-PTH. Jeg har ikke fått snakket med henne etter at jeg tok prøvene, og lurer på om dette kan ha noe å si på allmenn helsen min? 

Og det siste jeg lurer på er om jeg kan be NAV om hjelp midlertidig? F.eks søke de om støtte en periode slik at jeg kan fokusere på helsen min samt å søke etter ny jobb?

Endret av [email protected]
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/412554-kollapser-snart/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...