Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 43 år og har en forlovede på 35 år. 
I det siste har jeg hatt problemer med å komme når vi har sex. Dette plager meg. Det har skjedd tidligere også, men nå oppleves det verre. De aller fleste gangene vi har sex får jeg ejakulusjon og alt er såre vel, men i det siste er det som om noe stenger. Jeg kjenner det som regel tidlig, i magen, at noe ikke er som det skal. Penis blir erigert og vi begynnner et samleie. Så langt er alt vel. I blant er jeg stiv lenge og vi holder på en stund, men jeg greier ikke å komme. Det kan føles litt som en vannnslange med vann, der noe stenger for vannet. Det er jo fint å kunne holde på en stund, men vi ønsker begge at jeg skal komme. Nå har det utviklet seg slik at jeg nesten gruer meg til å ha sex, i frykt for å mislykkes. Det blir som en klump i magen. Jeg vet at hun blir skuffet når jeg ikke kommer, og jeg ønsker ikke skuffe henne. Hun forteller at hun blir usikker på om hun i det hele tatt skal ta initiativ til sex fordi hun er redd det vil stresse meg. Og tanken på sex stresser meg faktisk, selv om jeg vil ha det, og jeg tar ikke like ofte initiativ som jeg gjorde tidligere. Vi snakker mye sammen om dette, jeg og kjæresten, og det er bra. 
Vi vil begge ha barn, og det er nok et press som vi har lagt på oss selv at vi bør få det snart. 
Vi har hatt sex hver dag den siste uka, for vi vil ikke at dette skal stoppe oss og kanskje det vil løsne snart. Men hver gang jeg ikke kommer ligger skuffelsen der... Kan hende har vi sex for ofte?
Jeg har ingen sykdommer og bruker ingen medisiner. Jeg tror rett og slett at jeg har en mental blokkering som hindrer meg i å ejakulere. 
Mitt spørsmål er rett og slett: Finnes det noen mentale øvelser jeg kan bruke for å fjerne/ kontrollere den mentale blokkeringen? Er det noe annet jeg/ vi kan gjøre?

Mann, 43 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/412569-sliterr-med-ul%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er psykisk, det er jeg ganske sikker på. 

"Fenomenet" har så godt som alltid skjedd med meg de gangene jeg har ny kjæreste. Husker det veldig godt fra min første gang i sin tid, der problemet som regel er motsatt. Jeg ble aldri "ferdig" og det er kjedelig, all den tid jenta ser på seg selv som mislykket eller ikke bra nok. Det går bedre når jeg har vent meg til situasjonen. For øvrig en medvirkende årsak til at jeg ikke liker å ligge med noen jeg ikke kjenner.

Jeg antar at du kommer som normalt når du onanerer?

Mitt råd er egentlig å ikke tenke over det i det hele tatt. Det er en mental blokkering, og ja, det løser seg. Jo mer du egentlig gir "blaffen" og bare nyter at du har sex, jo bedre går det.

Det ikke viljestyrte nervesystemet fungerer gjerne slik. Litt som eksemplet om at hvis du absolutt IKKE må tenke på en blå kanin, så tenker du ikke på annet og hvis du tenker at du må puste normalt, så puster du anstrengt.

Lykke til!

Endret av issomethingwrong

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...