Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest 27 uker

Hei! Jeg er gravid i uke 27, med en vilter krabat. Noen ganger kan jeg kjenne barnet ordentelig utenpå magen. Synes da det er hyggelig å stryke/dytte litt på det for å få kontakt. Min samboer er imidlertid redd for at dette kan skade barnet, at man feks. tar for hardt på hodet... Syntes selv dette hørtes litt rart ut, men så klarte han å få meg også litt engstelig... Er glad for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41264-hvor-mye-t%C3%A5ler-barnet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du kan slappe helt av, barnet deres ligger godt beskyttet inne i magen din. Med masse vann rundt seg. Det sies jo at det ikke er farlig å ha sex( det har til dags dato aldri ført til noe galt hos meg) så hvorfor skal det være farlig å kose/leke med den lille?

Så bare fortsett du :-)

Trur at de må ha krefter ala Supermann for å klare å dytte babyen så hardt inne i magen at han blir skada. Å bli sparka rett i magen av ein hest er farleg. Å dytte litt med handa er berre sosialt. Ikkje ver redd for dét. Det er berre godt med litt kontakt mellom dykk!

Trine Endsjø, jordmor

Det er helt greit å gjøre slik som du beskriver at du gjør. Det er faktisk en måte å kommunisere med barnet på. Barnet ligger uansett godt beskyttet i fostervann og tåler mye. Du kan jo spørre din samboer om han også vil prøve å ta litt på magen når barnet gir fra seg spark osv. Det er en fin måte å få litt nærkontakt med barnet på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...