Gå til innhold

NHD/ang arv og psykiske lidelser.

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet
Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev:

Tusen Takk :) 

Ja får håpe det er bedre i dag enn da min sønn vokste opp. Er ikke flink å strikke, men skal shoppe inn litt ting og klær tenkte jeg. 

:)Bra!

Men du bør lage noe, kan du ikke strikke, hekle, snekre, male etc..?

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Det gjør det, har spurt pendelen min :) 

Spurt om ungen vil få noen psykiske lidelser?

stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, Madelenemie skrev:

:)Bra!

Men du bør lage noe, kan du ikke strikke, hekle, snekre, male etc..?

Kan ikke så mye. Tror ikke jeg kan lage noe nei..

stjernestøv
Skrevet
3 minutter siden, Trine skrev:

Spurt om ungen vil få noen psykiske lidelser?

Den sier ja til det :( 

Madelenemie
Skrevet
Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev:

Kan ikke så mye. Tror ikke jeg kan lage noe nei..

ok,

men jeg vet du kan skrive, kanskje du kan lage en liten bok, med noen søte dikt:-)

Noe om din glede, forventning, spenning, også må du ikke glemme litt humor;)

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Madelenemie skrev:

ok,

men jeg vet du kan skrive, kanskje du kan lage en liten bok, med noen søte dikt:-)

Noe om din glede, forventning, spenning, også må du ikke glemme litt humor;)

Får se hva jeg får til ;) 

Madelenemie
Skrevet
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Får se hva jeg får til ;) 

Ok,

Men jeg forbereder baby-shower for deg, så du må legge deg i selene og starte på arbeidet!;)

Jeg strever bare med å finne invitasjoner der man tar høyde for at barn ikke nødvendigvis blir født som gutt eller jente, det er altså et intersex/tredje kjønn, , og det gjør saken mer vrien.

stjernestøv
Skrevet
22 minutter siden, Madelenemie skrev:

Ok,

Men jeg forbereder baby-shower for deg, så du må legge deg i selene og starte på arbeidet!;)

Jeg strever bare med å finne invitasjoner der man tar høyde for at barn ikke nødvendigvis blir født som gutt eller jente, det er altså et intersex/tredje kjønn, , og det gjør saken mer vrien.

De vil vite kjønnet på barnet, men det er vel i uke 18. 

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Minn sønn fikk mange...mange diagnoser før han fikk asperger. Men mulig de er flinkere i dag.

Ja dette har skjedd med mange inkludert meg selv.

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke stole på noen ting lengre...

Anonymkode: c60e9...9c9

Nei, det kan man ikke. Man kan vel stole på at en pendel utfører en pendels oppgave, men ikke at den skal svare korrekt på spørsmål ;)

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Trine said:

Nei, det kan man ikke. Man kan vel stole på at en pendel utfører en pendels oppgave, men ikke at den skal svare korrekt på spørsmål ;)

Og jeg som brukte en formue på den pendelen! For ikke å snakke om alle "arbeidstimene" jeg har lagt i dette. Tror jeg får selge pendelen til høystbydende på Finn, og gå tilbake til kaffegrut igjen.

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg som brukte en formue på den pendelen! For ikke å snakke om alle "arbeidstimene" jeg har lagt i dette. Tror jeg får selge pendelen til høystbydende på Finn, og gå tilbake til kaffegrut igjen.

Uff, du har blitt lurt. Selg den på Finn du, er nok av folk som lar seg lure ;) Kaffegrut er mye mer pålitelig.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutes ago, Trine said:

Uff, du har blitt lurt. Selg den på Finn du, er nok av folk som lar seg lure ;) Kaffegrut er mye mer pålitelig.

Takk så mye for all pendelinfo og medfølelse! Varmer, i en ellers kald og forræderisk sommer. Da får jeg spa frem forrige ukes kaffegrut, og se til å komme i gang! ;) 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

For disse lidelsene er arveligheten meget høy. Dessverre er risikoen for at barnet får en alvorlig psykisk lidelse særdeles høy. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk så mye for all pendelinfo og medfølelse! Varmer, i en ellers kald og forræderisk sommer. Da får jeg spa frem forrige ukes kaffegrut, og se til å komme i gang! ;) 

Bare hyggelig. Ja, spa i vei og kom igang. Jeg skal krysse fingrene for at pendelen blir fort solgt :)

Nicklusheletida
Skrevet
4 timer siden, Madelenemie skrev:

Image result for congratulations smiley

GRATULERER!

Jeg kan eliminere to problemer nå, asperger og adhd, , da er bekymringen dni i vertfall halvert, fordi de tingene fins det god hjelp for ved tidlig og god og rasjonell innsatt hjelp,

Men da må du gjøre ditt! Glem klebeånd, som jeg håpet var klebebånd, for viktig nå, og en vordende bestemors jobb er:, 

Lag noe! Hekle noe, strikk noe, mal noe, snekre noe, til den lille hjerteknuseren som kommer:rolleyes:

For jeg kan love deg en ting, og det er at gleden ved en sånn liten hjerteknuser, bør man ikke la være å forberede seg på, gleden blir lettere å møte om du forbereder deg, så start nå, lag noe, ...kan du strikke, så strikk, her trengs det både varme sokker og tepper og jakke, og sånne som er strikket av bestemødre, fins det ikke makan til, det kan jeg love deg.

Gratulelererklem. Hadde du bodd i Oslo kunne vi hatt bestemor-baby-shower. drysset deg full av viktig tull og fjas, kanskje vi skal lage en net basert bestemor-baby-shower for deg:rolleyes:

Ups, jeg kommer til å bli en elendig bestemor. Jeg kan jo ingeting av dette :o

AnonymBruker
Skrevet
59 minutes ago, Trine said:

Bare hyggelig. Ja, spa i vei og kom igang. Jeg skal krysse fingrene for at pendelen blir fort solgt :)

Takk for det! Ja, ifølge kaffegruten min her, blir den nok det. :)

Skrevet
8 timer siden, stjernestøv skrev:

Bare lurer på noe, jeg skal bli Bestemor og gleder meg :-) 

Men tenker jo på arv, det er masse psykiske lidelser i slekta vår. På både min og mannen sin side, BP, psykose, angst, asperger og AD/HD. Lurer på om mitt barnebarn kan bli syk? Hvor stor sannsynlighet er det for det? Den nærmeste er vel faren, han har asperger.

Gratulerer stjernestøv. Jeg ser du har fått svar ang sykdom og sannsynlighet, og så vil jeg bare minne deg på at det lille barnet er i gode hender dersom han eller hun skulle få en sykdom nettopp fordi dette kan dere. Nå må du snart begynne strikke sokker, skjerf og små tøfler ;-) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...