Gå til innhold

Tannkjøttsykdom gir hjertesykdom?

Anbefalte innlegg

Samboeren min er 51år, har kronisk tannkjøttbetennelse, han blør ofte og har noen løse tenner, han har noen ganger vondt i munnen sin.Det lukter dårlig fra munnen hans også.Han har vært hos tannlege og fått kostnadsoverslag som viser seg å komme på ca 30.000 kr. Har også lest flere plasser at tannkjøttsykdom kan gi hjerteinfarkt, noe vi er svært bekymret i tillegg.

Problemet er at min samboer er gjeldsoffer og har ikke på noen måte mulighet til å skaffe/låne midler for å få dette gjort og jeg mener det haster for han da det kommer til å gå utover helsa hans generelt. Selv er jeg i den situasjon at jeg forsørger han og mine 4 barn, jeg har lån på leilighet og betaler nesten alle utgifter og kan dessverre ikke hjelpe han. PS han har jobb, men han har så mye trekk i sin lønn at det er ingenting til overs . Jeg er alvorlig bekymret for han og lurer på hva jeg kan gjøre for å hjelpe han? kan han gå til en vanlig allmenn praktiserende lege eller må han til tannlege?

Vær så snill å hjelpe, syns det er fryktelig at slikt ikke blir dekt av trygdeverket.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41282-tannkj%C3%B8ttsykdom-gir-hjertesykdom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Tannkjøttsbetennelse gir ikke hjerteinfarkt. Derimot kan bakteriene som forårsaker tannkjøttsbetennelsen være en trussel for et sykt hjerte.

Vi venter alle på den refusjonsording politikerne bebudet før valget. Da skulle slik behandling refunderes av folketrygden.

Og hvem vet, kanskje er mannen din så heldig at han opplever å kunne bli behandlet på folkrtygdens regning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...