Gå til innhold

asymmetrisk ansikt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I det siste er det noe som har plaget meg veldig. Noe som jeg har lagt merke til mer og mer, og samtidig noe jeg tror jeg har hatt hele tiden. Jeg har sett bilder av meg selv som barn, og sett at jeg har hatt et veldig skjevt smil. Ansiktet mitt er asymmetrisk, og da mener jeg veldig. Den høyre siden av ansiktet mitt ser litt sammenpresset ut samtidig som at kinnet+kinnbein ser større ut enn på venstre side. og den venstre siden av ansiktet mitt ser langt og smalt ut, og evnen til å strekke leppa nedover på venstre side er også helt fraværende. Jeg har lenge prøvd å finne ut hva det kan være ved å bruke "gugle", men uten hell. Da begynte jeg å tenke om det kan ha noe sammenheng med at jeg har aspergers. Jeg søkte opp bilder av kjendiser og folk med aspergers, og majoriteten av de delte noe lignende ansiktstrekk. Da er mine spørsmål: Burde jeg gå til legen med det? (er veldig nyskjerrig på hva det kan være, samtidig som om jeg vil finne ut om det er noe jeg bør bekymre meg over) Hvor stor er sannsynligheten for at det kan være relatert til autisme? 

Anonymkode: a69e0...da7

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/412841-asymmetrisk-ansikt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 minutter siden, Trine skrev:

Har ikke de fleste asymetriske ansikter? Jeg kan ihvertfall garantere deg at det ikke er farlig så du behøver ikke gå til legen med det :)

vet jo at de fleste har asymmetrisk ansikt, men ansiktet mitt er ganske asymmetrisk til det unormale. Samtidig virker det også som om jeg er delvis lam på den ene siden av leppa. Tror ikke det er normalt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/412841-asymmetrisk-ansikt/#findComment-3712669
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

I det siste er det noe som har plaget meg veldig. Noe som jeg har lagt merke til mer og mer, og samtidig noe jeg tror jeg har hatt hele tiden. Jeg har sett bilder av meg selv som barn, og sett at jeg har hatt et veldig skjevt smil. Ansiktet mitt er asymmetrisk, og da mener jeg veldig. Den høyre siden av ansiktet mitt ser litt sammenpresset ut samtidig som at kinnet+kinnbein ser større ut enn på venstre side. og den venstre siden av ansiktet mitt ser langt og smalt ut, og evnen til å strekke leppa nedover på venstre side er også helt fraværende. Jeg har lenge prøvd å finne ut hva det kan være ved å bruke "gugle", men uten hell. Da begynte jeg å tenke om det kan ha noe sammenheng med at jeg har aspergers. Jeg søkte opp bilder av kjendiser og folk med aspergers, og majoriteten av de delte noe lignende ansiktstrekk. Da er mine spørsmål: Burde jeg gå til legen med det? (er veldig nyskjerrig på hva det kan være, samtidig som om jeg vil finne ut om det er noe jeg bør bekymre meg over) Hvor stor er sannsynligheten for at det kan være relatert til autisme? 

Veldig liten sannsynlighet.

Anonymkode: e0519...448

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/412841-asymmetrisk-ansikt/#findComment-3712724
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Den 2.8.2016 at 18.10, AnonymBruker skrev:

vet jo at de fleste har asymmetrisk ansikt, men ansiktet mitt er ganske asymmetrisk til det unormale. Samtidig virker det også som om jeg er delvis lam på den ene siden av leppa. Tror ikke det er normalt.

Jeg også! Det er helt klart ikke normalt, men jeg har ikke funnet noe navn på det enda. Føles det ut som du mangler en muskel i nedre del av kjeve/leppe?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/412841-asymmetrisk-ansikt/#findComment-3717070
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...