Puffindork Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Jeg ble i desember(2015) operert for et nokså stort kolesteatom i høyre øre på rikshospitalet. Jeg fikk oppfølging sånn ca 5 ganger etterpå(frem til mars) og dermed ble det stopp. jeg skulle ha gjennomgått en ny hørselstest og fikk vite at jeg må gjennomgå rutinesjekk på øret mitt årlig for å forsikre meg om at det ikke kommer tilbake. har ikke hørt et pip fra sykehuset siden, og nå har jeg jo flyttet til nordnorge (bodde på østlandet før). Dette betyr at jeg må selv ordne meg time, men er det selvfølge at allmennleger/øreleger kjenner til denne sykdommen? Altså jeg vil tørre å påstå at det er nokså sjeldent da den første ørelegen min trodde det bare var hull i trommehinnen, og den andre ørelegen trodde det var en kreftsvulst. Det var først den femte ørelegen som fant ut hva det var - -' Men jeg bare lurer på, siden jeg har flyttet til et nytt fylke, om hvor vanskelig det er å få tak i en lege som vet av dette? Jeg er 18 år gammel for øyeblikket, og selv jeg synes dette er litt dårlig oppfølging fra sykehuset. Virker nesten som om de har glemt meg av T^T De er sikkert bare opptatte med andre viktigere pasienter. Samtidig er hørselen min litt viktig for meg da jeg ønsker å jobbe med lyd i fremtiden (ironisk, ikkesant). Derfor hadde jeg jo egentlig håpet litt på at de tok kontakt med meg angående hørselstest, men virker som om at det er noe jeg må gjøre selv.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/412843-oppf%C3%B8lging-etter-operasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.