Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I fjor var jeg forkjøla, og etter et halvt år med hoste dro jeg til legen og fikk ventolin og pulmicort. Hosten forsvant for det meste. Tok det i noen måneder og dro tilbake for oppfølging. Da tok vi spirometri og det ble konstatert at jeg ikke har astma og jeg sluttet med medisin.

Nå har jeg på nytt blitt forkjøla. Sliter med veldig mye hoste, slim i lungene. Ingen piping, men du hører slimet når jeg puster. Fant en gammel PEF-måler fra mine yngre astmadager, og blåser rundt 260 om morgenen, og 350 på kvelden. Beste jeg har klart noensinne (i nyere tid) er 410, men ligger som regel på 350 når jeg er frisk (og umedisinert). 

Hvis det ikke er astma, hva er det da? Hva kommer legen til å si hvis jeg drar? Jeg gidder ikke å dra til legen å få beskjed om at jeg bare er forkjøla, kom tilbake om 3 uker hvis det ikke er bedre. Men så er det sikkert fornuftig å ikke la det gå et halvt år igjen heller.

Er en 28 år gammel, ikke-røykende, ellers frisk kvinne. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/412853-hoste-og-slim/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...