ulltråd Skrevet 8. august 2016 Del Skrevet 8. august 2016 Jeg er en 22 år gammel jente. Har de siste 2 årene vært plaget med vond rygg når jeg våkner om morgenen. Og det har bare blitt verre. Sover jeg 6-7 timer går det greit, men dess lenger enn dette jeg sover, dess verre blir det. Det blir også verre dersom jeg har sittet i ro noen timer før jeg legger meg og dersom jeg sover på ryggen. Jeg får smerter og stivhet i hele ryggen, frem i ribbeina, magen, kragebeinet, skuldrene og nakken. Det er vondt i magen å puste. Det eneste som hjelper er å ta en lang dusj, rydde huset i høyt tempo, gå en tur osv. Det tar gjerne 1-2 timer før det er helt over. Jeg har også noe leddsmerter i albue, håndledd og knær. Jeg har lest mye om bektherev, og synes symptomene stemmmer skremmende godt overens. Noen med lignende symptomer som har fått diagnosen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/412930-bektherev/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 Den 8.8.2016 at 21.32, ulltråd skrev: Jeg er en 22 år gammel jente. Har de siste 2 årene vært plaget med vond rygg når jeg våkner om morgenen. Og det har bare blitt verre. Sover jeg 6-7 timer går det greit, men dess lenger enn dette jeg sover, dess verre blir det. Det blir også verre dersom jeg har sittet i ro noen timer før jeg legger meg og dersom jeg sover på ryggen. Jeg får smerter og stivhet i hele ryggen, frem i ribbeina, magen, kragebeinet, skuldrene og nakken. Det er vondt i magen å puste. Det eneste som hjelper er å ta en lang dusj, rydde huset i høyt tempo, gå en tur osv. Det tar gjerne 1-2 timer før det er helt over. Jeg har også noe leddsmerter i albue, håndledd og knær. Jeg har lest mye om bektherev, og synes symptomene stemmmer skremmende godt overens. Noen med lignende symptomer som har fått diagnosen? Jeg hadde også slike symptomer - og da viste det seg å være noe alvorlig! Ikke pga selve sykdommen, men jeg tror immunforsvaret rett og slett var i full beredskap, og dette ga seg utslag i smerter! I tillegg viste røntgen at jeg har en liten scoliose, og muskler og sener er jo bundet sammen, og en skjevhet der vil skape problemer andre steder. I tillegg dårlig madrass... Alt henger sammen. FÅ deg en utrednings hos lege. Det er Bechterews i slekta mi og jeg begynte med utredning for det, men det var scoliosen samtidig som sykdommen som ga meg symptomer. Anonymkode: be0be...89e 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/412930-bektherev/#findComment-3714420 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.