Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en 22 år gammel jente. 
Har de siste 2 årene vært plaget med vond rygg når jeg våkner om morgenen. Og det har bare blitt verre. Sover jeg 6-7 timer går det greit, men dess lenger enn dette jeg sover, dess verre blir det. Det blir også verre dersom jeg har sittet i ro noen timer før jeg legger meg og dersom jeg sover på ryggen. Jeg får smerter og stivhet i hele ryggen, frem i ribbeina, magen, kragebeinet, skuldrene og nakken. Det er vondt i magen å puste. Det eneste som hjelper er å ta en lang dusj, rydde huset i høyt tempo, gå en tur osv. Det tar gjerne 1-2 timer før det er helt over. Jeg har også noe leddsmerter i albue, håndledd og knær. Jeg har lest mye om bektherev, og synes symptomene stemmmer skremmende godt overens. Noen med lignende symptomer som har fått diagnosen? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/412930-bektherev/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 8.8.2016 at 21.32, ulltråd skrev:

Jeg er en 22 år gammel jente. 
Har de siste 2 årene vært plaget med vond rygg når jeg våkner om morgenen. Og det har bare blitt verre. Sover jeg 6-7 timer går det greit, men dess lenger enn dette jeg sover, dess verre blir det. Det blir også verre dersom jeg har sittet i ro noen timer før jeg legger meg og dersom jeg sover på ryggen. Jeg får smerter og stivhet i hele ryggen, frem i ribbeina, magen, kragebeinet, skuldrene og nakken. Det er vondt i magen å puste. Det eneste som hjelper er å ta en lang dusj, rydde huset i høyt tempo, gå en tur osv. Det tar gjerne 1-2 timer før det er helt over. Jeg har også noe leddsmerter i albue, håndledd og knær. Jeg har lest mye om bektherev, og synes symptomene stemmmer skremmende godt overens. Noen med lignende symptomer som har fått diagnosen? 

Jeg hadde også slike symptomer - og da viste det seg å være noe alvorlig!

Ikke pga selve sykdommen, men jeg tror immunforsvaret rett og slett var i full beredskap, og dette ga seg utslag i smerter!

I tillegg viste røntgen at jeg har en liten scoliose, og muskler og sener er jo bundet sammen, og en skjevhet der vil skape problemer andre steder.
I tillegg dårlig madrass... Alt henger sammen.

FÅ deg en utrednings hos lege. Det er Bechterews i slekta mi og jeg begynte med utredning for det, men det var scoliosen samtidig som sykdommen som ga meg symptomer. 

Anonymkode: be0be...89e

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/412930-bektherev/#findComment-3714420
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...