Gå til innhold

Smerter : "Carpal tunnel syndrom"

Anbefalte innlegg

Jeg har i lenge hatt smerter i kroppen, og fastlegen antar at det er Fibromyalgi. Jeg går på naturmedisinen Gurkemeie som funker ganske bra, Men under Fibromyalgi på nettet ser jeg at mange av dem også har "Carpal tunnel syndrom". Det er kribling, nummenhet og smerter i hendene. Rare greier. Jeg har samme symptomene, men i føttene. Det jeg lurer på, er om man kan ha dette syndromet i føttene også ? Jeg finner nemlig ikke om det er tilfelle ved å søke på nettet. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/412946-smerter-carpal-tunnel-syndrom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leste ikke innlegget ditt godt nok.

Ja, man kan ha nervesymptomer i føttene. De vanligste er compartmentsyndrom, hvor peroneusnerven blir klemt mellom peroneus longus og leggbeinet. Også tibia-nervekompresjon av tibialis mellom popliteus og soleus/gastrocnemius er relativt vanlig.

Må vite mer om nøyaktig hvor du føler dette, for å kunne peke deg mot riktig retning.

Den 10. august 2016 at 10.17, Kjetil1234 skrev:

Hvilke fingre kjenner du det i?

"Carpal tunnel"-diagnosen gis alt for lett, og er oftest IKKE reell carpal-tunnel!

Jeg fikk diagnosen lett, og etter operasjonen ble jeg helt bra. De vil operere den andre hånda også men vi avventer det. 

Anonymkode: 3b458...12b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...