Gå til innhold

Å være frisk.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, stjernestøv said:

Er det å kunne snakke om vrangforestillnger å være frisk?

Vrangforestillinger er noe som har absolutt gyldighet for en. Hvis man "snakker om dem" er det ikke vrangforestillinger, men det betyr ikke at man er frisk, det er mange ting i mellom her, mellom "jeg vet dette er tull, jeg bryr meg ikke om det" og "jeg er overbevist om at dette er sant, og det opptar meg hele tiden".

Anonymkode: 33a0e...306

Gjest Liten40
Skrevet

Det er ganske vanskelig å diagnostisere vrangforestillinger, da de er avhengig av kulturell kontekst og tro. Mange urfolk fikk feilbehandling i psykiatri da de i sine naturreligioner trodde på og opplevde ting som mange i den vestlige verden verken tror på eller opplever. Jeg kan ikke si helt sikkert at det du tror på, Stjernestøv, er vrangforestillinger eller ikke. Eller som du sier kun en tro du har (og som du deler med en del andre, selv om det ikke er majoriteten som tror på slik). Det kan også være at det er litt tro blandet med vrangforestillinger. Det er tydelig at det er noe av det du tror på som ikke forsvinner ved medisinering. Jeg har det på en annen måte, det jeg tror på når jeg er syk tror jeg ikke på når jeg er frisk. Det viktigste barometeret for hvor "syke" tankene dine/troen din er er om det får det til å gjøre ting som andre reagerer på, som kan være farlig eller usunt for deg. Om det fyller deg med angst og ødelegger deg. Om det tar deg vekk fra hverdagen (de som trenger deg, familien din) og gjør at du fokuserer kun på ting som ikke eksisterer i denne verdenen. Særlig når du skal oppleve det fantastiske ved å bli bestemor anbefaler jeg deg å ha mest fokus på "her og nå", praktiske ting (bake, oppleve natur etc) slik at du blir en viktig person i den lilles liv. Jeg er helt sikker på at det betyr veldig mye for sønnen din og samboeren hans. 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vrangforestillinger er noe som har absolutt gyldighet for en. Hvis man "snakker om dem" er det ikke vrangforestillinger, men det betyr ikke at man er frisk, det er mange ting i mellom her, mellom "jeg vet dette er tull, jeg bryr meg ikke om det" og "jeg er overbevist om at dette er sant, og det opptar meg hele tiden".

Så man snakker ikke om dem i det hele tatt? Hvordan kan andre vite om det da? Jeg har snakket om det.

Skrevet
6 minutter siden, Liten40 skrev:

Det er ganske vanskelig å diagnostisere vrangforestillinger, da de er avhengig av kulturell kontekst og tro. Mange urfolk fikk feilbehandling i psykiatri da de i sine naturreligioner trodde på og opplevde ting som mange i den vestlige verden verken tror på eller opplever. Jeg kan ikke si helt sikkert at det du tror på, Stjernestøv, er vrangforestillinger eller ikke. Eller som du sier kun en tro du har (og som du deler med en del andre, selv om det ikke er majoriteten som tror på slik). Det kan også være at det er litt tro blandet med vrangforestillinger. Det er tydelig at det er noe av det du tror på som ikke forsvinner ved medisinering. Jeg har det på en annen måte, det jeg tror på når jeg er syk tror jeg ikke på når jeg er frisk. Det viktigste barometeret for hvor "syke" tankene dine/troen din er er om det får det til å gjøre ting som andre reagerer på, som kan være farlig eller usunt for deg. Om det fyller deg med angst og ødelegger deg. Om det tar deg vekk fra hverdagen (de som trenger deg, familien din) og gjør at du fokuserer kun på ting som ikke eksisterer i denne verdenen. Særlig når du skal oppleve det fantastiske ved å bli bestemor anbefaler jeg deg å ha mest fokus på "her og nå", praktiske ting (bake, oppleve natur etc) slik at du blir en viktig person i den lilles liv. Jeg er helt sikker på at det betyr veldig mye for sønnen din og samboeren hans. 

Ja jeg vil være en god bestemor, tilstede i nuet. Men jeg har min tro fordet. Men jeg snakker ikke så mye om det lenger. 

Skrevet
2 hours ago, stjernestøv said:

Så man snakker ikke om dem i det hele tatt? Hvordan kan andre vite om det da? Jeg har snakket om det.

Hvis man har tvil eller reflekterer omkring det, så er det ikke vrangforestillinger.

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man har tvil eller reflekterer omkring det, så er det ikke vrangforestillinger.

Hehe jeg er ikke i tvil, men reflekterer ofte rundt det. Spesielt det med aliens, tror mange klikker av å ha kontakt med dem. Så blir man ikke trodd.

Skrevet
22 minutes ago, stjernestøv said:

Hehe jeg er ikke i tvil, men reflekterer ofte rundt det. Spesielt det med aliens, tror mange klikker av å ha kontakt med dem. Så blir man ikke trodd.

Tror nok de har klikket før de fikk kontakt med aliens?

Skrevet
23 minutter siden, DRONE1 skrev:

Tror nok de har klikket før de fikk kontakt med aliens?

De klikket pga kontakt med aliens, og tenk så frustrerende at ingen tror på det. 

Skrevet
35 minutter siden, stjernestøv skrev:

De klikket pga kontakt med aliens, og tenk så frustrerende at ingen tror på det. 

Rart det ikke finnes beviser.

Anonymkode: c172a...134

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det finnes det jo, noen får implantater og. Jeg hadde en i nesa en gang, det var en avlang ting som kom ut. Jeg fikk panikk og kastet den i do, visste det var aliens. Og jeg har et merke på leggen som kom over natten, har hatt det der i mange år nå. Hadde sikkert et rør inni der av noe slag. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessuten har de operert bort muskelknuter hos meg, til og med gynekologen spurte om jeg var operert. Da og skjønte jeg det var dem. 

Skrevet
17 minutter siden, stjernestøv skrev:

Dessuten har de operert bort muskelknuter hos meg, til og med gynekologen spurte om jeg var operert. Da og skjønte jeg det var dem. 

Reprise fra diskusjonen i april om samme tema: Det er mange mulige årsaker til at gynekologen spør om det.  Det trenger ikke bety at han syntes det så ut som om du var operert i underlivet. 

26 minutter siden, stjernestøv skrev:

Og jeg har et merke på leggen som kom over natten, har hatt det der i mange år nå. Hadde sikkert et rør inni der av noe slag. 

Av alle mulige grunner til at man får et merke i huden uten helt å vite hvorfor, er kirurgi utført av aliens blant de minst sannsynlige.

Skrevet
4 minutter siden, laban skrev:

Reprise fra diskusjonen i april om samme tema: Det er mange mulige årsaker til at gynekologen spør om det.  Det trenger ikke bety at han syntes det så ut som om du var operert i underlivet. 

Av alle mulige grunner til at man får et merke i huden uten helt å vite hvorfor, er kirurgi utført av aliens blant de minst sannsynlige.

Det er det de fleste IKKE forstår, at det er meget sannsynlig! Tror de har fulgt meg hele livet, men tro hva du vil. 

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Men det finnes det jo, noen får implantater og. Jeg hadde en i nesa en gang, det var en avlang ting som kom ut. Jeg fikk panikk og kastet den i do, visste det var aliens. Og jeg har et merke på leggen som kom over natten, har hatt det der i mange år nå. Hadde sikkert et rør inni der av noe slag. 

Alle kaster vel ikke implantene? Noen må vel ha håndfaste beviser?

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle kaster vel ikke implantene? Noen må vel ha håndfaste beviser?

Ja det finnes det, leger har operert ut implantater.

Skrevet
25 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det finnes det, leger har operert ut implantater.

Som beviselig har vært fra aliens?

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Som beviselig har vært fra aliens?

Ja. Så en dokumentar om det på tv og har lest om det. 

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja. Så en dokumentar om det på tv og har lest om det. 

Og dette var seriøse kilder?

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og dette var seriøse kilder?

Ja tror nå det.

Skrevet
27 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja tror nå det.

Nåja, kildekritikken din har tidligere vært relativt mangelfull...

Link?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...