Gå til innhold

Forskjell på vaginal og klitoris orgasme?

Anbefalte innlegg

Gjest Kineliten

Jeg registrerer at flere her snakker om vaginale orgasmer og klitorisorgasmer, men hvordan vet dere egentlig forskjellen?

Er det ren klitorisorgasme når jeg _må_ stramme/jobbe med musklene nedentil samtidig som klitoris stimuleres?

Jeg får som regel orgasme ved samleie uten at vi gir klitoris ekstra stimulering (utenom det som er naturlig når kroppen hans kommer inntil), er det vaginalorgasme da?

G-punkts-orgasme - det er noe helt annet igjen?

Skjønner ikke dette helt jeg.

Fortsetter under...

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Prøv å kjenne etter hvor orgasmefølelsen først begynner. Om den starter dypt inne i skjeden, er det en vaginalorgasme du får. Om orgasmen utløses ved at det begynner å "kile" i klitoris, har du sannsynligvis en klitorisorgasme. G-punktorgasme fremkalles av harde støt – eller hard stimulering med fingre mot G-punktet som ligger ca. 4 cm i fremveggen mot klitoris.

Det hender kvinner får flere typer orgasme på en gang. Siden du kan få orgasmer uten bevisst klitorisstimulering høres det ut til at det er vaginalorgasmer du får under samleie.

Gjest Kineliten

Prøv å kjenne etter hvor orgasmefølelsen først begynner. Om den starter dypt inne i skjeden, er det en vaginalorgasme du får. Om orgasmen utløses ved at det begynner å "kile" i klitoris, har du sannsynligvis en klitorisorgasme. G-punktorgasme fremkalles av harde støt – eller hard stimulering med fingre mot G-punktet som ligger ca. 4 cm i fremveggen mot klitoris.

Det hender kvinner får flere typer orgasme på en gang. Siden du kan få orgasmer uten bevisst klitorisstimulering høres det ut til at det er vaginalorgasmer du får under samleie.

Takk for svar Gro - jeg får kjenne bedre etter :-)

Men - kjenner/ser gutta forskjell tro? Kan noen gutter svare på det?

Nei, jeg kan ikke si det, men man får vel tro jentene på deres ord. Jeg vet jo at det er mye "lureri" ute å "går" men det er igrunnen dere jentene det går utover, det blir jo litt vanskeligere å fortelle sanheten den dagen det virkelig "går" og man har løyet. På den annen side når man med årene har fått endel erfaring med kvinner så skal man ikke være så lenge sammen før man vet at dette er "fake" men hva kan man vel si. Jeg for min del forlater slike jenter etterhvert. Ærlighet er viktig.

Hallo Kineliten

Min erfaring er at jenter som har sterke skjedemuskler,strammer når de får vaginalorgasme.Må jo legge til at hvis penis er veldig tykk i forhold til jenta,så er det vanskelig å stramme rundt den.

Klitorisorgasme sier noen er en svakere orgasme..vet ikke om det er riktig da jeg ikke er jente....

Hallo Kineliten

Min erfaring er at jenter som har sterke skjedemuskler,strammer når de får vaginalorgasme.Må jo legge til at hvis penis er veldig tykk i forhold til jenta,så er det vanskelig å stramme rundt den.

Klitorisorgasme sier noen er en svakere orgasme..vet ikke om det er riktig da jeg ikke er jente....

Annonse

Gjest Kineliten

Hallo Kineliten

Jeg trodde alle jenter strammet more-or-less også under klitorisorgasme?

Gjest Kineliten

Hallo Kineliten

Hallo igjen Kine

Det er ikke så mange jenter som strammer vagina under orgasme....det er en muskel som man må trene.Kanskje for noen kommer dette naturlig.For oss menn er det jo en flott opplevelse å kjenne disse sammentrekningene-men for å være banal..prøv å stramme munnen om fingeren din-og så om knyttneven.Er ikke like lett?Anatomien mellom jente og gutt er vesentlig.

Ha en fin dag.!!

Nei, jeg kan ikke si det, men man får vel tro jentene på deres ord. Jeg vet jo at det er mye "lureri" ute å "går" men det er igrunnen dere jentene det går utover, det blir jo litt vanskeligere å fortelle sanheten den dagen det virkelig "går" og man har løyet. På den annen side når man med årene har fått endel erfaring med kvinner så skal man ikke være så lenge sammen før man vet at dette er "fake" men hva kan man vel si. Jeg for min del forlater slike jenter etterhvert. Ærlighet er viktig.

Det er forskjell på orgasmene, ja! Men jeg synes ikke at en er sterkere enn den andre. Det kommer an på dagsformen, noen ganger er en orgasme sterk andre ganger ikke.

Musklene mente jeg at alle strammet. Det skjer automatisk når orgasmen kommer. Men gutten kjenner det vel mer hos en med "mye" muskler enn en som ikke har så "mye". Ellers så "faker" de :-) (?)

Tror ikke gutter kjenner forskjell på orgasmene. Jeg strammer i vagina uansett hva slags orgasme som kommer. Men jeg er jo ikke gutt da så jeg vet ikke. Tror ikke mannen min kjenner det, for han kan spørre meg om hva slags orgasme jeg hadde når det er over.

Prøv deg fram :-)

Det er forskjell på orgasmene, ja! Men jeg synes ikke at en er sterkere enn den andre. Det kommer an på dagsformen, noen ganger er en orgasme sterk andre ganger ikke.

Musklene mente jeg at alle strammet. Det skjer automatisk når orgasmen kommer. Men gutten kjenner det vel mer hos en med "mye" muskler enn en som ikke har så "mye". Ellers så "faker" de :-) (?)

Tror ikke gutter kjenner forskjell på orgasmene. Jeg strammer i vagina uansett hva slags orgasme som kommer. Men jeg er jo ikke gutt da så jeg vet ikke. Tror ikke mannen min kjenner det, for han kan spørre meg om hva slags orgasme jeg hadde når det er over.

Prøv deg fram :-)

• 2 år senere...

Hei Kineliten...vet ikke om du leser dette to år etter--det er ikke så mange jeg har opplevd som strammer når de kommer-kan kanskje ha noe med tykkelsen på skaftet å gjøre

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...