Gå til innhold

Hvorfor argumenterer vi mot vrangforestillinger på DOL?

Anbefalte innlegg

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, bare være snurt du.

Anonymkode: dbf80...7c9

Er ikke snurt, men synes det er trist at du har et så lite givende liv at du bare sitter og plager folk på dol..

Skrevet
13 minutes ago, issomethingwrong said:

Er ikke snurt, men synes det er trist at du har et så lite givende liv at du bare sitter og plager folk på dol..

Ja, det er det det innebærer å være psyk.

Anonymkode: dbf80...7c9

Nicklusheletida
Skrevet
12 timer siden, issomethingwrong skrev:

Har stusset litt over dette, jeg har sikkert gjort det selv før, men sluttet med det.

Synes det er så mange velmente råd i tråder om kontakt med Gud, Illuminati, aliens, spøkelser, overvåking, "hat pga trygd", og hva det nå måtte være. Men det er jo komplett bortkastet tid. Selv ikke verdens dyktigste psykiater har vel noen gang greid å snakke noen ut av en vrangforestilling med faktabasert argumentasjon, så jeg tviler veldig sterkt på at vi greier det heller.

Det må jo være bortkastet tid, og bidrar vel egentlig bare til å plage de det gjelder. Det burde være lett å kjenne igjen en vrangforestilling, og da er det ikke noe vits å diskutere det, synes nå jeg.

Ja, du gjorde det tidligere, så du kan stille deg selv spørsmålet : - Hvorfor gjorde jeg det ?

Fordi du hadde et håp om å kunne hjelpe sikkert ? :)

For noen tar det lenger tid og innse at det ikke vil hjelpe. Du har forstått det. Jeg håper at jeg har forstått, men tiden vil vise om jeg greier å la være :P

Skrevet
3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, du gjorde det tidligere, så du kan stille deg selv spørsmålet : - Hvorfor gjorde jeg det ?

Fordi du hadde et håp om å kunne hjelpe sikkert ? :)

For noen tar det lenger tid og innse at det ikke vil hjelpe. Du har forstått det. Jeg håper at jeg har forstått, men tiden vil vise om jeg greier å la være :P

Det sier bare mye om deg hvor snill du er :) 

Anonymkode: eedbc...e79

Nicklusheletida
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det sier bare mye om deg hvor snill du er :) 

Anonymkode: eedbc...e79

Å, tusen takk :) Det var snilt sagt av deg :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet
22 timer siden, issomethingwrong skrev:

Synes det er så mange velmente råd i tråder om kontakt med Gud, Illuminati, aliens, spøkelser, overvåking, "hat pga trygd", og hva det nå måtte være. Men det er jo komplett bortkastet tid. Selv ikke verdens dyktigste psykiater har vel noen gang greid å snakke noen ut av en vrangforestilling med faktabasert argumentasjon, så jeg tviler veldig sterkt på at vi greier det heller.

Det må jo være bortkastet tid, og bidrar vel egentlig bare til å plage de det gjelder. Det burde være lett å kjenne igjen en vrangforestilling, og da er det ikke noe vits å diskutere det, synes nå jeg.

Fordi en god del personer ligger i grenselandet mot psykose, prøver jeg et par ganger med argumentasjon fo rå se om jeg kan nå inn til den friske delen av dem. Motivasjonen min ligger i at jeg da kan få dem til å fortsette nødvendig behandling. Etter noen få forsøk vil en se om det har noen hensikt eller ikke. Når jeg merker at det er nytteløst, slutter jeg å argumentere/svare.

Jeg vil oppfordre andre til å følge mitt eksempel. Det finnes brukere her inne som er helt resistente mot fornuft og rasjonalitet. Stadige svar trigger bare nye innlegg med vrangforestillinger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...