stjernestøv Skrevet 11. august 2016 Skrevet 11. august 2016 Jeg er redd for biter av to tenner har falt av, det kan vel ha noe med medisiner å gjøre? Virker som de bare går ifra hverandre. Flere som har opplevd dette? 0 Siter
ISW Skrevet 11. august 2016 Skrevet 11. august 2016 Ikke for å være uhøflig med deg... Men hvordan greier du å tro at ethvert faenskap som kan skje har med medisiner å gjøre? Til det du spør om, det finnes ikke medisiner som gjør at biter av tennene faller av. Heller ikke Latuda. Hvis du bruker antibiotikumet Doxylin som sugetabletter (noe man ikke skal) så kan tennene misfarges, men det er vel det. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. august 2016 Forfatter Skrevet 11. august 2016 Et øyeblikk siden, issomethingwrong skrev: Ikke for å være uhøflig med deg... Men hvordan greier du å tro at ethvert faenskap som kan skje har med medisiner å gjøre? Til det du spør om, det finnes ikke medisiner som gjør at biter av tennene faller av. Heller ikke Latuda. Hvis du bruker antibiotikumet Doxylin som sugetabletter (noe man ikke skal) så kan tennene misfarges, men det er vel det. Har venner som får gratis tannlege pga medisiner kan skade tennene, gjelder ikke det meg? Tror ikke ALT faenskap har med medisiner å gjøre, noe av det bærer jeg med meg som en forbannelse. Fra tidligere liv sikkert, kanskje derfor jeg har dårlige tenner også da. Men medisinene gjør meg apatisk merker jeg, har merket det mer etter jeg økte. Jeg klarer ikke le skikkelig lenger, og ihvertfall ikke gråte. Så det så!!!! 0 Siter
ISW Skrevet 11. august 2016 Skrevet 11. august 2016 Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev: Har venner som får gratis tannlege pga medisiner kan skade tennene, gjelder ikke det meg? Tror ikke ALT faenskap har med medisiner å gjøre, noe av det bærer jeg med meg som en forbannelse. Fra tidligere liv sikkert, kanskje derfor jeg har dårlige tenner også da. Men medisinene gjør meg apatisk merker jeg, har merket det mer etter jeg økte. Jeg klarer ikke le skikkelig lenger, og ihvertfall ikke gråte. Så det så!!!! 1. Det er hvis man bruker medisiner som gir munntørrhet, og gjennom det større risiko for hull i tennene. Det er noe helt annet. 2. Jeg betviler ikke at medisinene kan ha bivirkninger, men du tillegger jo nesten alt til medisinene. Da er det ikke rart at du er negativ til dem. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. august 2016 Forfatter Skrevet 11. august 2016 3 minutter siden, issomethingwrong skrev: 1. Det er hvis man bruker medisiner som gir munntørrhet, og gjennom det større risiko for hull i tennene. Det er noe helt annet. 2. Jeg betviler ikke at medisinene kan ha bivirkninger, men du tillegger jo nesten alt til medisinene. Da er det ikke rart at du er negativ til dem. Ja jeg bruker medisiner som gir munntørrhet!!!! Nei nå får du gi deg! Tillegger ikke alt til medisinene! Men jeg tar tre sorter nå, og det har selvfølgelig noe å si. Kjenner det i hjernen og, bare så det er sagt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 Skrevet 11. august 2016 2 minutter siden, stjernestøv skrev: Ja jeg bruker medisiner som gir munntørrhet!!!! Da får du gå til tannlegen og ta en spyttprøve. Men det er ganske strengt, sannsynligvis må du betale selv. Anonymkode: 4a78a...ed4 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. august 2016 Forfatter Skrevet 11. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da får du gå til tannlegen og ta en spyttprøve. Men det er ganske strengt, sannsynligvis må du betale selv. Anonymkode: 4a78a...ed4 Ok. Har fått tannlege til redusert pris før fordi jeg er ufør og pga diagnose, men vet ikke om jeg får det mer. Kan jo spørre. Men jeg går ikke til tannlege på en stund. 0 Siter
Annkarin Skrevet 11. august 2016 Skrevet 11. august 2016 Tennene mine knakk bit etter bit, har fått kroner og bro hele veien i overkjeften, dyrt som faen selv om jeg fikk mye dekt 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. august 2016 Forfatter Skrevet 11. august 2016 (endret) 47 minutter siden, Annkarin skrev: Tennene mine knakk bit etter bit, har fått kroner og bro hele veien i overkjeften, dyrt som faen selv om jeg fikk mye dekt Uff! Tror du det har noe med medisiner å gjøre? Endret 11. august 2016 av stjernestøv 0 Siter
slabbedask Skrevet 11. august 2016 Skrevet 11. august 2016 56 minutter siden, stjernestøv skrev: Ok. Har fått tannlege til redusert pris før fordi jeg er ufør og pga diagnose, men vet ikke om jeg får det mer. Kan jo spørre. Men jeg går ikke til tannlege på en stund. Dumt å utsette det. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. august 2016 Forfatter Skrevet 11. august 2016 Et øyeblikk siden, slabbedask skrev: Dumt å utsette det. Så lenge jeg ikke har vondt så, og jeg har tannlegeskrekk. 0 Siter
slabbedask Skrevet 11. august 2016 Skrevet 11. august 2016 11 minutter siden, stjernestøv skrev: Så lenge jeg ikke har vondt så, og jeg har tannlegeskrekk. Problemet er at når det begynner å gjøre vondt ender det ofte opp med rotfylling, kroner og annen faenskap. Og da blir det svindyrt. 0 Siter
Worrisome Plenty Skrevet 11. august 2016 Skrevet 11. august 2016 Hvis man er pasient på DPS, og eller har hjemmesykepleie (psykiatrisk inkludert), så har man i enkelte kommuner rett til behandling i offentlig tannhelsetjeneste gratis. Dette varierer litt, her jeg bor har det vært slik noen år, mens andre år ikke. Jeg går ikke på dps eller har hjemmesykepleie, så nå får jeg redusert hos pris grunnet muntørrhet av zyprexa. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. august 2016 Forfatter Skrevet 11. august 2016 Et øyeblikk siden, slabbedask skrev: Problemet er at når det begynner å gjøre vondt ender det ofte opp med rotfylling, kroner og annen faenskap. Og da blir det svindyrt. Ja det gjør vel det, det iser i tennene da. Jeg har så dårlige tenner Misunner de som har gode og flotte tenner. 0 Siter
Annkarin Skrevet 11. august 2016 Skrevet 11. august 2016 25 minutter siden, stjernestøv skrev: Uff! Tror du det har noe med medisiner å gjøre? ja medisinene gjorde at jeg spydde som en gris 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. august 2016 Forfatter Skrevet 11. august 2016 1 minutt siden, Worrysome plenty skrev: Hvis man er pasient på DPS, og eller har hjemmesykepleie (psykiatrisk inkludert), så har man i enkelte kommuner rett til behandling i offentlig tannhelsetjeneste gratis. Dette varierer litt, her jeg bor har det vært slik noen år, mens andre år ikke. Jeg går ikke på dps eller har hjemmesykepleie, så nå får jeg redusert hos pris grunnet muntørrhet av zyprexa. Dagsenteret kommer jo ikke hjem til meg, har ikke en kontakt der. Men har en sykepleier da, men det er jo fact team, kan høre med han. Ja jeg og har munntørrhet, drikker mye. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. august 2016 Forfatter Skrevet 11. august 2016 2 minutter siden, Annkarin skrev: ja medisinene gjorde at jeg spydde som en gris Å sånn å forstå.... 0 Siter
Annkarin Skrevet 11. august 2016 Skrevet 11. august 2016 2 minutter siden, stjernestøv skrev: Å sånn å forstå.... i tillegg var jeg tørst og drakk cola, men det kan jeg ikke skylde på medisinene for 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. august 2016 Forfatter Skrevet 11. august 2016 Et øyeblikk siden, Annkarin skrev: i tillegg var jeg tørst og drakk cola, men det kan jeg ikke skylde på medisinene for Jeg er også tørst, drikker mye pepsi max, saft og vann...hele dagen. 0 Siter
Gjest Kanuttius Skrevet 11. august 2016 Skrevet 11. august 2016 Jeg drikker MYE cola og tar flere ulike medisiner fast. Jeg får rett over 40% reduksjon hos tannlegen pga munntørrhet. Medisiner gir ikke rett til prisreduksjon men munntørrhet gir rettigheter dersom spyttesten gir utslag. Tannlegen noterer hvilke medisiner pasienten bruker men det er fordi helfo følger med på hva som ødelegger tannhelsa vår. Sånn til statistikk og til forskning tenker jeg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.