Gå til innhold

Er redd jeg skal drepe noen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem vet, hvem vet...det er jo pillene som forandrer folk. 

Gjest Gargamel
Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Hvem vet, hvem vet...det er jo pillene som forandrer folk. 

Så sterke piller får du ikke av legen. Du er jo tross alt Stjernestøv.

Skrevet
1 minutt siden, Gargamel skrev:

Så sterke piller får du ikke av legen. Du er jo tross alt Stjernestøv.

Er jeg det? Føler meg forandret jeg.

Skrevet

Har du drept noen før, siden du er redd for det?

Eventuelt har du vært i nærheten av å drepe noen nå?

Hvis nei på begge spørsmålene, hva er holdepunktene for at du trenger å være redd for det?

Skrevet
6 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Har du drept noen før, siden du er redd for det?

Eventuelt har du vært i nærheten av å drepe noen nå?

Hvis nei på begge spørsmålene, hva er holdepunktene for at du trenger å være redd for det?

Bare har hatt tanker om å drepe noen, sånne tanker pleier jeg ikke ha. Enten blir de plantet inn i hodet mitt, ellers er det pga fluoxetin. Men det er vel et skritt fra å tenke det til å gjøre det, likevel disse tankene skremmer meg. Har også tenkt på å ta overdose, det er fantasier. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev:

Bare har hatt tanker om å drepe noen, sånne tanker pleier jeg ikke ha. Enten blir de plantet inn i hodet mitt, ellers er det pga fluoxetin. Men det er vel et skritt fra å tenke det til å gjøre det, likevel disse tankene skremmer meg. Har også tenkt på å ta overdose, det er fantasier. 

Eller kan det være fordi du har en historie med å ha tvangstanker?

Skrevet
3 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Eller kan det være fordi du har en historie med å ha tvangstanker?

Kan være derfor og, men det er lenge siden jeg har hatt slike tanker. 

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Kan være derfor og, men det er lenge siden jeg har hatt slike tanker. 

Absolutt alle mennesker har "syke" og sprø tanker iblant. Det er bare sånn hjernen fungerer, og det er ingen som putter tankene der. Det er helt normalt, fluoksetin eller ikke. 

Skrevet
1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Absolutt alle mennesker har "syke" og sprø tanker iblant. Det er bare sånn hjernen fungerer, og det er ingen som putter tankene der. Det er helt normalt, fluoksetin eller ikke. 

Har tro på tankepåføring jeg da, at noen andre tenker det så popper det opp inni mitt hode. Kan være en destruktiv ånd og det som svever rundt. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev:

Har tro på tankepåføring jeg da, at noen andre tenker det så popper det opp inni mitt hode. Kan være en destruktiv ånd og det som svever rundt. 

Det hender at jeg får en tanke i hodet om å spenne bein på gamle damer. Ikke fordi jeg er sint på gamle damer i det hele tatt, tanken bare dukker opp. Synes egentlig det er mest komisk, ville selvsagt aldri gjort noe sånt. Men det er helt normalt. Noen ganger kan tankene for enkelte bli mer ekle, men heller ikke det er farlig. 

Les denne:

http://www.huffingtonpost.ca/roger-covin/intrusive-thoughts-of-violence_b_1310749.html

Skrevet
1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Det hender at jeg får en tanke i hodet om å spenne bein på gamle damer. Ikke fordi jeg er sint på gamle damer i det hele tatt, tanken bare dukker opp. Synes egentlig det er mest komisk, ville selvsagt aldri gjort noe sånt. Men det er helt normalt. Noen ganger kan tankene for enkelte bli mer ekle, men heller ikke det er farlig. 

Les denne:

http://www.huffingtonpost.ca/roger-covin/intrusive-thoughts-of-violence_b_1310749.html

Er ikke overbevist men ok :) 

Skrevet
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Jeg synes det er rart det er kun de dårlige og absolutt verste "nyhetene" vedrørende medisiner som ser ut til å engasjere deg. De gode nyhetene hvor medisiner kan være med på å stabilisere og gjøre livet litt mindre angstfylt, kaotisk, og i det hele tatt noe mer overlevelsesbart, de "nyhetene" virker det til at du ignorerer?

Skrevet
1 minutt siden, XbellaX skrev:

Jeg synes det er rart det er kun de dårlige og absolutt verste "nyhetene" vedrørende medisiner som ser ut til å engasjere deg. De gode nyhetene hvor medisiner kan være med på å stabilisere og gjøre livet litt mindre angstfylt, kaotisk, og i det hele tatt noe mer overlevelsesbart, de "nyhetene" virker det til at du ignorerer?

Har ikke sett slike nyheter jeg...

Skrevet
6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har ikke sett slike nyheter jeg...

Fordi "sjokk"-nyheter er langt enklere å få øye på. Ta Litium f.eks, som utvilsomt har en sterkt selvmordsforebyggende effekt mot bipolar lidelse, dokumentert i en rekke studier. Det jeg forsøker å si er at ja, medisiner kan føre mye dritt med seg av bivirkninger, men medisiner kan -og har- også reddet mange liv.

Skrevet
1 minutt siden, XbellaX skrev:

Fordi "sjokk"-nyheter er langt enklere å få øye på. Ta Litium f.eks, som utvilsomt har en sterkt selvmordsforebyggende effekt mot bipolar lidelse, dokumentert i en rekke studier. Det jeg forsøker å si er at ja, medisiner kan føre mye dritt med seg av bivirkninger, men medisiner kan -og har- også reddet mange liv.

Jo jeg vet jo det da...

Skrevet
3 minutter siden, Dory skrev:

Høres ut som tvangstanker...

Ja de er vel i ferd med å blomstre opp igjen :( 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...