Gå til innhold

Seriemonogam vs evig din?

Anbefalte innlegg

Er du avhengig av å være forelsket fra tid til annen? Er det nok å være glad i din partner, selv om forelskelsen har dabbet av?

Jeg spør fordi jeg har har en venn som bryter ut av 12 års samliv, selv om hun er glad i eksen. Grunnen er selvfølgelig ikke bare att hun ønsker å bli forelsket (hun sier hun savner det), men noen feil hos eksen. Jeg synes hele greia er rar. Selv ville jeg ikke gått i fra en partner om jeg var "glad i henne", bare fordi jeg savnet forelskelse eller partneren hadde noen småsære trekk.

Blir man lykkeligere som seriemonogam, enn som evig trofast?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413087-seriemonogam-vs-evig-din/
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Inner self skrev:

Er du avhengig av å være forelsket fra tid til annen? Er det nok å være glad i din partner, selv om forelskelsen har dabbet av?

Jeg spør fordi jeg har har en venn som bryter ut av 12 års samliv, selv om hun er glad i eksen. Grunnen er selvfølgelig ikke bare att hun ønsker å bli forelsket (hun sier hun savner det), men noen feil hos eksen. Jeg synes hele greia er rar. Selv ville jeg ikke gått i fra en partner om jeg var "glad i henne", bare fordi jeg savnet forelskelse eller partneren hadde noen småsære trekk.

Blir man lykkeligere som seriemonogam, enn som evig trofast?

Man skal være forsiktig med å dømme andre når forhold brytes. Det kan være mye man ikke vet. Eksen og jeg ble sett på som det perfekte par og mange fikk sjokk da vi skilte lag. Vi skulle bare gjort det lenge før egentlig. Jeg er nok mer "evig din" enn seriemonogam forøvrig. :) 

• 1 måned senere...
På 16. august 2016 den 6.30, Lillemus skrev:

Man skal være forsiktig med å dømme andre når forhold brytes. Det kan være mye man ikke vet. Eksen og jeg ble sett på som det perfekte par og mange fikk sjokk da vi skilte lag. Vi skulle bare gjort det lenge før egentlig. Jeg er nok mer "evig din" enn seriemonogam forøvrig. :) 

Enig i det at folk typisk ikke vet hvordan andre folk egentlig har det, og at man derfor urettvist kan beskylde folk for å skille seg "for lett". 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...