AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Min kjæreste igjennom flere år sliter veldig med oppdragelsen av sine barn. Hun har to gutter som går på barneskolen og som av og til kan være litt «ville». Dog synes ikke jeg de er veldig mye verre enn andre gutter på samme alder. Det største problemet føler jeg er at moren kanskje ikke er for streng når det oppstår situasjoner. Hun lar det gå for langt før hun griper inn og hun tar ofte parti for den minste, selv om han er like ille som sin bror. Dessuten lar hun ofte ungene styre hverdagen. Hvis hun sier at de skal ut på tur, besøke besteforeldre osv sier ofte ungene nei, det vil vi ikke. Og da blir det slik. Siden vi ikke bor sammen er det begrenset hvor mye jeg tar del i oppdragelsen, men jeg hjelper henne ofte å passe ungene, finne på ting sammen og irettesetter dem når det trengs. Jeg er mye strengere enn henne, men det er meg ungene kommer opp i fanget til om kvelden. Har også tilbudt henne å ta dem hjem til meg, men dette er hun ikke veldig interessert i siden hun tror at da blir ungene sittende å spille på pcen i flere timer. Dette stemmer ikke. Grunnen til at jeg skriver her er fordi moren nå har kommet frem til at faren må ta mere del i oppdragelsen, noe som jeg også synes er en fin tanke siden han kun har ungene ca 25% av tiden. Dog mener hun at faren ikke skal ha dem mer hos seg, men at han skal komme hjem til henne slik at de sammen kan oppdra ungene på kveldstid. Dette synes jeg ikke er veldig god idè, jeg synes rett og slett det er en forferdelig dårlig idè for alle. I følge henne selv flytte de ifra hverandre fordi de ikke kunne samarbeide om noe som helst. De kranglet konstant. Så hvorfor vil hun da ha ham tilbake på kveldstid for å oppdra unger i sitt eget hjem stiller jeg meg undrende til. Jeg vil tro at ungene synes det er veldig forvirrende at plutselig er faren tilbake og skal «leke» familie noen kvelder i uken. For meg personlig føler jeg dette er et bevis på hvor hennes tillit ligger. Hun stoler mer på faren enn meg. Jeg har ingen lyst til å besøke henne når x-en et til stede. Skal jeg måtte vente på å komme på besøk til kysten er klar? Og hvilket signal sender hun til ham? Du er velkommen tilbake…? Jeg tror neppe forholdet kommer til å overleve et slikt opplegg. Hva mener dere? Anonymkode: a872c...67b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/413089-xen-kommer-tilbake-for-barneoppdragelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ingen lyst til å besøke henne når x-en et til stede. Skal jeg måtte vente på å komme på besøk til kysten er klar? Og hvilket signal sender hun til ham? Du er velkommen tilbake…? Jeg tror neppe forholdet kommer til å overleve et slikt opplegg. Hva mener dere? Anonymkode: a872c...67b Hun høres ut som en veldig usikker mor synes jeg. Og man kan ikke komme 2-3 timer om kvelden et par ganger i uka og oppdra unger! Det er ikke sånn det fungerer... Virker nesten som om hun er ute etter å få ham tilbake synes jeg. Jeg hadde rygget om jeg var deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/413089-xen-kommer-tilbake-for-barneoppdragelse/#findComment-3715518 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gargamel Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Ja, hun setter deg i en vanskelig situasjon. Hun stoler tydeligvis ikke helt på ex'en heller hvis hun må være til stede når han oppdrar barna. Høres ut som bare tull og rør, men du får trekke dine egne konklusjoner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/413089-xen-kommer-tilbake-for-barneoppdragelse/#findComment-3715570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Jeg mener at dersom faren sier ja til det opplegget, er han enten en skikkelig dott eller veldig interessert i å bli sammen med henne igjen. Begge deler virker litt usannsynlig hvis de hadde så høyt konfliktnivå som du beskriver, men man vet jo aldri. Det er jo helt fjernt at han skal ta mer del i oppdragelsen (i seg selv helt greit), men at hun ikke stoler mer på ham enn at det skal foregå på hennes hjemmebane under hennes overvåkning. For meg er ikke det noen løsning som en normal deltidsforelder synes er greit. Så jeg tror ikke det blir noe av det prosjektet, hvis framstillingen din er riktig. I hvert fall ikke noe mer enn et kort, mislykket forsøk. Du får ligge litt lavt inntil de finner ut av det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/413089-xen-kommer-tilbake-for-barneoppdragelse/#findComment-3715624 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.