Gå til innhold

Smerter øverst i magen :(

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har de siste dagene hatt så vondt i magen, og er litt bekymret for hva det kan være. Har aldri hatt vondt i magen på denne måten tidligere.

Symptomer: 

- Smerter helt øverst i magen på midten, og kanskje litt mot venstre (mot magesekken, ikke leveren). Ingen smerter under navelen. Smertene er ikke konstante, men kommer i tak, og bygger seg opp. Først litt vondt, og så vondere og vondere, til det når en topp, og så slipper smerten igjen, for så å komme tilbake etter få minutter. Denne smerteintervallen er ganske kort. Kanskje 30 sekunder. -Men ganske intens. Og repetetiv. 

- Smertene kommer jevnt fordelt gjennom hele dagen. Kanskje litt vondere etter måltider. I dag morges lurte jeg på om jeg hadde blitt bedre. Spiste litt frokost, og da kom smertene raskt tilbake. 

- Orker nesten ikke mat. Blir sulten, men stappmett etter få biter. 

- Løs avføring. 

- Fysisk aktivitet gjør smertene verre. Hjelper å gå og legge seg. 

- Jeg har nesten like vondt i ryggen som i magen. Ca midt på ryggen. 

- Jeg er konstant litt kvalm, men må ikke kaste opp. 

- Føler meg ikke så syk. Det er smertene og kvalmen som gjør meg redusert. -Men ellers ikke feber, eller slapphet. Har feks. lyst til å trene, men gjør ikke det siden smertene blir verre. 

Hva kan dette være? Hvor lenge bør jeg se dette an før jeg evt. søker lege? Jeg har vært veldig stresset i flere måneder, så jeg tenker at dette kanskje kan være stressutløst. Har ikke spist noe annerledes enn jeg pleier, så tror ikke dette har noe med det å gjøre. Medisiner: Abilify. 

Anonymkode: 960f2...2f6

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413092-smerter-%C3%B8verst-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenkte også magesår, kanskje i kombinasjon med slapp lukkemuskel mellom spiserør og magesekk? Ta deg en tur til legen, sannsynligvis må du ta en gastroskopi, men det er ikke på langt nær så ille som alle vil ha deg til å tro - jeg lover!

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...