Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg strever med å bli gravid og min gynekolog vil at jeg skal ta blodprøve på dag 3 og 21 i syklusen min. Problemet mitt er at jeg denne gangen spottet to dager før det kom vanlig menstruasjon. Jeg vet derfor ikke helt hvilken dag som da kan regnes som dag 3 i syklusen? Skal jeg regne dag 1 som den dagen jeg begynte å spotte, eller er dag 1 første dag med vanlig menstruasjon (som er i dag)?

Tilleggsspørsmål: Jeg spottet også to dager før menstruasjonen ved sist syklus. Før dette hadde jeg en spontanabort. Jeg har aldri tidligere opplevd spotting før menstruasjonen. Er dette noe å bekymre seg over? Kan det ha sammenheng med spontanaborten? Jeg har ikke tidligere vært gravid. 

Anonymkode: ce5d5...f87

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413112-n%C3%A5r-er-1-dag-i-syklus-ved-spotting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du skal regne fra den dagen hvor blødningen blir kraftig. Spottingen har ingen sammenheng med tidligere abort og er ikke noe å bekymre seg for hvis det bare er to dager som er i relasjon til menstruasjon.

Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...