Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skal til legen. Hvordan skal jeg forklare at jeg får vondt av for lang og tykk pikk? (pikken er 19 cm og 4,5 i diameter) vondt i åpningen når pikken glir inn, det presser på i veggene å det er vondt når han støter i "bunn". Hjelper ikke om jeg er plaskvåt. uansett forspiel så gjør det vondt. så nå spenner jeg meg hver gang vi skal ha sex for jeg vet det gjør vondt. Å det hjelper jo ikke akkurat på. Det er så vondt at jeg hyler ofte at jeg ikke klarer mere under sex. Det kjennes ut som smertestøt i bunn. Å da stopper vi. Han er alltid forsiktig og snill med meg. Trygg på han. Den beste stillingen er faktisk doggystyle. Kan legen se om jeg er for trang eller kort livmorhals.. eller hva det egentlig er. Er 40 år å har ingen barn. Om det har noe å si. Har jo hatt andre menn med mindre pikker som det har gått greit med. Frustrerende siden sex er så jævlig godt!

Anonymkode: b6ed1...242

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413124-for-stor-pikk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Vanligvis er skjedeveggen så tøyelig at den utvider seg etter behov, altså etter størrelsen på penis. Beskrevne penis er blant de største, både med lengde og tykkelse. Med hensyn til tykkelse, så tenk på at et foster skal bane seg vei gjennom skjeden, og fosterhodet har en diameter  på ca 10 cm.

Det kan være unormale forhold hos deg. Det er to former for samleiesmerter, ved inngangen til skjeden og ved støt i bunnen av skjeden. Smerter ved inngangen kan skyldes det som betegnes vulvodyni. Det vil legen kunne påvise i den ytre delen. Smerter ved dype støt, altså i bunnen av skjeden, kan skyldes tilstanden endometriose, godartede små knuter med gammel blod som typisk ligger over toppen av skjeden. Det at du ikke har vært gravid, kan øke risikoen. Som regel vil det også være smerter ved menstruasjon.

Jeg synes at du først og fremst skal beskrive smertene for legen, og så kan du legge til at din venn nok har en stor penis, men som sagt det må først og fremst utredes om det er noe unormalt ved din skjedeinngang og i bunnen av skjeden. Livmorhalsen har ingen betydning i den sammenheng.

Forsøk evt å ha samleie med benene samlet, så kommer han ikke så langt inn.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413124-for-stor-pikk/#findComment-3716022
Del på andre sider

Takk for opplysningene. Husker jeg hadde en mann med stor pikk da jeg var 23-25 år. Da å gjorde det vondt med inntrenging og at han støtet i "bunn" på meg.(han spurte om jeg var jomfru etter at vi låg sammen første gangen, for det gjorde så vondt. Det var jeg jo ikke. Bare ikke hatt så stor pikk før.) Han trøstet meg med at det ble bedre når jeg ble vant med pikken hans. Men det ble det aldri den gangen. Husker spesielt at jeg skulle ri han, å jeg skled rett i bunn på pikken hans. Uten at jeg klarte å holde igjen, så våt var jeg etter forspiel. Å jeg hylte og trodde jeg skulle besvime. for det gjorde så vondt. Dette skjedde et par ganger.Å da mistet jeg totalt sekslysten å fortsette. Men han ville mer så det ble jo til at jeg lidet meg igjennom for hans skyld. Snakket med lege om dette en gang. Hvorfor jeg hadde det sånn? Kom ikke frem til noe klart svar. Har aldri hatt verken kjønnssykdommer, sopp eller noen slags infeksjoner. Aldri sett noe galt på GU. Leste på nettet om vulvodyni nå når du nevnte det. Kun ved sex og av å til når jeg setter inn tampong at jeg kjenner smerter.Ikke når jeg sitter, har trange bukser eller sykler. gjør slike ting. Hvordan kan en lege finne ut at jeg har vulvodyni? Tar han skrape prøve? Har også følt under mensen at det plutselig hugger i underlivet/ analen. som om jeg får en kniv stukket oppi der  så jeg strammer alle muskler i smerte noen sekunder før det gir seg. Det er kun noen ganger jeg har opplevd det. Ikke noe fast for hver menstrasjon. Har forresten ei søster som er utredet for endometriose i vinter. Er det arvelig å få endometriose? Skal forsøke å forklare legen så godt jeg kan.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413124-for-stor-pikk/#findComment-3716043
Del på andre sider

Ok. har lest om endometriose på nettet. Så skjønner at legen ikke klarer å se det. Kan spørre legen om han vil ta en test ved skjedeinngangen. Når jeg tenker meg om så har jeg rykket til i ubehag ved GU når de fører spekelet inn og ut igjen. Men har tenkt at jeg er jo ikke akkurat så kåt på slike undersøkelser. Så det har vært grunnen. selv om de har glidemiddel på. Kansje det er trykk smerter jeg reagerer på da. Når noe føres inn i meg. Gjengangeren til leger er jo at jeg har ikke født barn. Derfor jeg er litt trang i forhold til de som har født barn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413124-for-stor-pikk/#findComment-3716268
Del på andre sider

Annonse

Mette Moen, Gynekolog

Endometriose kan stort sett bare påvises ved kikkhullsundersøkelse (laparoskopi) da forandringene ligger over skjeden, inne i bukhulen. Ultralyd fanger ikke opp de små endometrioseforandringene.

Hvis legen er kjent med vulvodyni , undersøker han/hun på de spesielle områder. Det er ikke i egentlig forstand 'en test', men lokalisert ømhet.

Hilsen Mette

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413124-for-stor-pikk/#findComment-3716291
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, det går an å bruke de nøytrale ordene. Men foretrekker å si pikk og musa. Forskjellige måter på hvordan man utdyper det. Det er det samme at jeg sier pupper mens andre sier bryster.

Vi er mange, antakelig de aller fleste, som synes bruk av ord som pikk og mus er vulgært. Du må selvfølgelig si hva du vil, men vær klar over hvordan det blir oppfattet.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413124-for-stor-pikk/#findComment-3716434
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...