Gå til innhold

Dere har rett :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bedre nå enn før sommeren, det sa sykepleieren også :-)

Og jeg er mer "klar" enn det jeg var på risperdal, jeg svarte fortere og snakket litt mer. Det er jo positivt :) 

Skrevet

DOLere har alltid rett :D:P Godt du har funnet en medisin som er bedre for deg enn Risperdal. Hvordan føler du det selv da? Føler du deg litt bedre?

Skrevet
21 minutter siden, Trine skrev:

DOLere har alltid rett :D:P Godt du har funnet en medisin som er bedre for deg enn Risperdal. Hvordan føler du det selv da? Føler du deg litt bedre?

Jeg er kanskje bedre, er vel ikke så flink å kjenne etter. Men tror jeg er bedre nå enn før sommeren, men blir fort sliten. Må vel leve med visse begrensninger, har jo tross alt en sykdom jeg ikke blir kvitt. Men han spurte hvorfor jeg trodde noen skulle drepe meg, har alltid trodd det. Men all denne troen må jo komme fra en plass, husker bare ikke hvor. Det er vanskelig å få meg til å tro noe annet ,når jeg har trodd noe så lenge jeg kan huske. Tror jo jeg skal bli drept når jeg er innlagt og, både på vanlig sykehus og psykiatrisk. Men har ikke blitt det enda. 

Skrevet

Veldig glad på dine vegner:)

Anonymkode: 863c9...b64

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig glad på dine vegner:)

Anonymkode: 863c9...b64

Takk :) 

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Jeg er kanskje bedre, er vel ikke så flink å kjenne etter. Men tror jeg er bedre nå enn før sommeren, men blir fort sliten. Må vel leve med visse begrensninger, har jo tross alt en sykdom jeg ikke blir kvitt. Men han spurte hvorfor jeg trodde noen skulle drepe meg, har alltid trodd det. Men all denne troen må jo komme fra en plass, husker bare ikke hvor. Det er vanskelig å få meg til å tro noe annet ,når jeg har trodd noe så lenge jeg kan huske. Tror jo jeg skal bli drept når jeg er innlagt og, både på vanlig sykehus og psykiatrisk. Men har ikke blitt det enda. 

Husker jeg fikk et godt råd av en tidligere fastlege:

"IKKE lytt til kroppen!"

Det er ikke bra å vurdere seg selv i alle mulige sammenhenger hver dag. Hvis alle situasjoner og hendelser skal analyseres ender man med å relatere alt til sykdom. 

Skrevet
16 minutter siden, Janus30 skrev:

Husker jeg fikk et godt råd av en tidligere fastlege:

"IKKE lytt til kroppen!"

Det er ikke bra å vurdere seg selv i alle mulige sammenhenger hver dag. Hvis alle situasjoner og hendelser skal analyseres ender man med å relatere alt til sykdom. 

Ja det er vel noe i det. 

Nicklusheletida
Skrevet
5 timer siden, stjernestøv skrev:

Jeg er bedre nå enn før sommeren, det sa sykepleieren også :-)

Og jeg er mer "klar" enn det jeg var på risperdal, jeg svarte fortere og snakket litt mer. Det er jo positivt :) 

Nettopp ! :) Nå ble jeg fristet til å si : Hva var det jeg sa ? Du er bedre :)

Det jeg også tenkte, men ikke skrev er at du virker klarere i hodet, men skrev det ikke fordi jeg var redd du ville feiltolke det. Nå sa du det selv. Fortsett med disse medisinene du Stjernestøv :)

Skrevet
4 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja, noen begrensninger må man leve med når man ikke er frisk. Det gjelder å finne den medisinen som hjelper best og på et eller annet vis lære seg å leve med det medisinene ikke klarer gjøre noe med. Nå går du jo ned i vekt også, det er jo veldig bra. Var godt du fikk bytte medisin :)

Skrevet
12 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Nettopp ! :) Nå ble jeg fristet til å si : Hva var det jeg sa ? Du er bedre :)

Det jeg også tenkte, men ikke skrev er at du virker klarere i hodet, men skrev det ikke fordi jeg var redd du ville feiltolke det. Nå sa du det selv. Fortsett med disse medisinene du Stjernestøv :)

Takk :) Ja skal gjøre det.

Skrevet
11 timer siden, Trine skrev:

Ja, noen begrensninger må man leve med når man ikke er frisk. Det gjelder å finne den medisinen som hjelper best og på et eller annet vis lære seg å leve med det medisinene ikke klarer gjøre noe med. Nå går du jo ned i vekt også, det er jo veldig bra. Var godt du fikk bytte medisin :)

Ja var godt jeg fikk bytte medisin :) Men tror ikke jeg går ned i vekt lenger...jeg sprakk. 

Nicklusheletida
Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja var godt jeg fikk bytte medisin :) Men tror ikke jeg går ned i vekt lenger...jeg sprakk. 

Så du mener at om du har hatt en sprekk, så kan du likegodt fortsette med det ?

Slik må du ikke tenke. Du glemmer sprekken og så fortsetter du bare :)

Skrevet
3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Så du mener at om du har hatt en sprekk, så kan du likegodt fortsette med det ?

Slik må du ikke tenke. Du glemmer sprekken og så fortsetter du bare :)

Ja får se på mandag...

Skrevet
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Man går ikke opp i vekt av en liten sprekk ;) Og sprekker kan lappes sammen. Det er jo ikke sånn at fordi jeg stappet i meg uendelige mengder sjokolade i går så kan jeg like godt gjøre det i dag også, og i morgen, og på mandag..... Nå driver ikke jeg og slanker meg, men jeg hadde måtte det om jeg hadde stappet i meg hver dag fordi jeg gjorde det én dag.

Skrevet
1 minutt siden, Trine skrev:

Man går ikke opp i vekt av en liten sprekk ;) Og sprekker kan lappes sammen. Det er jo ikke sånn at fordi jeg stappet i meg uendelige mengder sjokolade i går så kan jeg like godt gjøre det i dag også, og i morgen, og på mandag..... Nå driver ikke jeg og slanker meg, men jeg hadde måtte det om jeg hadde stappet i meg hver dag fordi jeg gjorde det én dag.

Jeg er håpløs. Stapper i meg :( 

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Neida, du er ikke håpløs. Du gir bare litt lett opp ;) Forstår deg godt jeg. En gang bestemte jeg meg for å slutte å drikke cola, resultatet var at jeg da gikk og tenkte så mye på cola at jeg klarte å slutte i sånn ca 2 timer :P Det er ikke lett når man ikke har særlig med viljestyrke. Kanskje du burde bruke litt tid på å finne noe du kan holde på med slik at at matfokuset blir litt borte. Om du tenker at du ikke må spise ditt og datt så får du jo så klart lyst på ditt og datt.

Skrevet
1 minutt siden, Trine skrev:

Neida, du er ikke håpløs. Du gir bare litt lett opp ;) Forstår deg godt jeg. En gang bestemte jeg meg for å slutte å drikke cola, resultatet var at jeg da gikk og tenkte så mye på cola at jeg klarte å slutte i sånn ca 2 timer :P Det er ikke lett når man ikke har særlig med viljestyrke. Kanskje du burde bruke litt tid på å finne noe du kan holde på med slik at at matfokuset blir litt borte. Om du tenker at du ikke må spise ditt og datt så får du jo så klart lyst på ditt og datt.

Ok :) Ja det er ikke lett, blir til at man tenker på det man ikke skal spise. Føler meg som en vampyr, jeg må ha det. Skulle hatt noe å fylle dagene med, men vet ikke hva. 

Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok :) Ja det er ikke lett, blir til at man tenker på det man ikke skal spise. Føler meg som en vampyr, jeg må ha det. Skulle hatt noe å fylle dagene med, men vet ikke hva. 

Strikking, hekling, puslespill, fotografering, gå tur, lese bøker, lære å spille et instrument..... Jeg vet ikke, det finnes jo enormt mange ting man kan gjøre, men det kommer jo an på hva du liker.

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Som jeg har skrevet tidligere: Nesten ingen klarer å holde strenge / kjedelige dietter over lengre tid. Men det går an å bytte ut de verste tingene med noe annet. Ikke ha de mest usunne varene i huset, ha noe "knaskestoff" uten for mange kalorier lett tilgjengelig (minigulrøtter, bær, oppskåret kålrot,...) og drikk aldri noe med sukker i. Alle må "stappe i seg" til en viss grad, men det ermye å velge mellom!

Skrevet
7 minutter siden, Trine skrev:

Strikking, hekling, puslespill, fotografering, gå tur, lese bøker, lære å spille et instrument..... Jeg vet ikke, det finnes jo enormt mange ting man kan gjøre, men det kommer jo an på hva du liker.

Liker ikke så mye, men håper jeg får interesse for å være bestemor. Da får jeg det travelt, men det er jo en stund til da. Gå turer med babyen, passe på den osv. Håper jeg har energi til det :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...