Gå til innhold

Remeron og zoloft NHD/andre

Anbefalte innlegg

Jeg går på 30mg remeron og har fått utskrevet flytende zoloft etter at jeg sendte mail til legen med forslag om å starte på zoloft i kombinasjon, jeg har ikke hentet den enda så jeg vet ikke hvor mye mg jeg skal ta.

Men jeg har byttet fastlege og jeg stoler ikke på at han vet så mye. Jeg har jo lest om serotonergt syndrom og er redd for det.

Noen med erfaringer? Og hvilken dose zoloft bør jeg begynne med? Og bør jeg trappe ned litt på remeronen også?

Anonymkode: de466...cd6

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413277-remeron-og-zoloft-nhdandre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går på 30mg remeron og har fått utskrevet flytende zoloft etter at jeg sendte mail til legen med forslag om å starte på zoloft i kombinasjon, jeg har ikke hentet den enda så jeg vet ikke hvor mye mg jeg skal ta.

Men jeg har byttet fastlege og jeg stoler ikke på at han vet så mye. Jeg har jo lest om serotonergt syndrom og er redd for det.

Noen med erfaringer? Og hvilken dose zoloft bør jeg begynne med? Og bør jeg trappe ned litt på remeronen også?

Remeron og ssri, for eksempel Zoloft,  er en ganske vanlig kombinasjon. Synes å huske å ha begynt på 25 eller 50 mg, rett på 50 gikk like fint som å begynne med 25, men det var uten Remeron på forhånd.

Regner med du begynner på Zoloft på grunn av for liten effekt av Remeron. Har du plagsomme bivirkninger av Remeron? Hvordan sover du? Tror uansett det er lurt å gjøre en forandring om gangen  altså evt. vente med å trappe ned på Remeron til du har brukt en dose Zoloft en tid

Den Friday, August 26, 2016 at 21.18, Villanda skrev:

Remeron og ssri, for eksempel Zoloft,  er en ganske vanlig kombinasjon. Synes å huske å ha begynt på 25 eller 50 mg, rett på 50 gikk like fint som å begynne med 25, men det var uten Remeron på forhånd.

Regner med du begynner på Zoloft på grunn av for liten effekt av Remeron. Har du plagsomme bivirkninger av Remeron? Hvordan sover du? Tror uansett det er lurt å gjøre en forandring om gangen  altså evt. vente med å trappe ned på Remeron til du har brukt en dose Zoloft en tid

Gikk du på remeron samtidig som zoloft?

Jeg tenkte å begynne på zoloft da jeg ikke har fått  effekt av remeronen verken på angst elleer depresjon. Eneste grunnen til at jeg ønsker å fortsette med remeronen itilegg er at den er grei å ha når jeg skal sove (da jeg har begynt på skole).

Men jeg finner veldig lite om kombinasjonen på nett og skulle gjerne hørt andres erffaringer om bruk av remeron og ssri samtidig?:)

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gikk du på remeron samtidig som zoloft?

Jeg tenkte å begynne på zoloft da jeg ikke har fått  effekt av remeronen verken på angst elleer depresjon. Eneste grunnen til at jeg ønsker å fortsette med remeronen itilegg er at den er grei å ha når jeg skal sove (da jeg har begynt på skole).

Men jeg finner veldig lite om kombinasjonen på nett og skulle gjerne hørt andres erffaringer om bruk av remeron og ssri samtidig?:)

Ja, brukte de samtidig. Har god erfaring med Remeron. Har brukt den i årevis,  og ennå virker den bra for søvn. Hadde ikke så bra effekt på  depresjon, men det kan selvfølgelig virke bra for deg! 

Veit ikke hvor mye Remeron du bruker, men generelt kan høyere doser virke bra mot depresjon, mens for søvn kan lave doser virke vel så bra som høye doser.  Skulle faktisk ønske de fantes ikke lavere styrke eller med delegeres på laveste styrke. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...