AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 Skrevet 28. august 2016 Finnes det private psykiatriske sykehus/døgnbehandling i Norge for angst depresjon hvor man kan legge seg inn uten henvisning og for egen regning? Eller MÅ alt gå gjennom det offentlige DPS? Hva med de som får avslag på DPS men ønsker døgnbehandling? Klarer ikke finne noen på nettet......må vel til UTlandet for sånt også.... Anonymkode: 49547...6cb 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. august 2016 Skrevet 28. august 2016 Jeg kjenner ikke til at det finnes noe privat døgntilbud der en betaler selv. Jeg har en kommentar: Hvis en har fått et godt begrunnet avslag på døgnbehandling ved et DPS, skyldes det et av to: 1. En mener at poliklinisk behandling ikke er prøvd ut godt nok, eller 2. Flere tidligere innleggelser har ikke ført til særlig endring, og en har ingen grunn til å tro at den neste vil gjøre det heller. Da må en spørre seg: Hva er det ved den private innleggelsen som skal gjøre at en lykkes denne gang? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 Skrevet 28. august 2016 Jeg lurer også på dette, mitt behandlingsapparat mener jeg burde ha ett opphold, men legen finner ingen alternativer. Dps har kun akuttplasser for psykotiske etc. Anonymkode: 7e4a1...143 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. august 2016 Skrevet 28. august 2016 I alle helseforetak skal det finnes "allmennpsykiatriske" døgnplasser - ikke bare akuttpsykiatri. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 Skrevet 28. august 2016 Nils Håvard Dahl, psykiater skrev (På 28.8.2016 den 19.25): Jeg kjenner ikke til at det finnes noe privat døgntilbud der en betaler selv. Jeg har en kommentar: Hvis en har fått et godt begrunnet avslag på døgnbehandling ved et DPS, skyldes det et av to: 1. En mener at poliklinisk behandling ikke er prøvd ut godt nok, eller 2. Flere tidligere innleggelser har ikke ført til særlig endring, og en har ingen grunn til å tro at den neste vil gjøre det heller. Da må en spørre seg: Hva er det ved den private innleggelsen som skal gjøre at en lykkes denne gang? Ekspander Takk for svar. Jeg var innlagt etter eget ønske i 1998 noe som gjorde meg så bra at jeg holdt meg i full jobb i vel 10 år. Etter det hatt noen sykm perioder og gått hos psykologer og kommet meg i jobb igjen hver gang. Det siste halvannet året har jeg slitt mye igjen med angst og dep. og er nå fullt sykm igjen. Søkt inn på DPS men fikk avslag begrunnet med at jeg har gått så mye i behandling tidligere så de henviste til kommunen. Er ikke helt enig i avslaget fra DPS, syns dem kunne i det minste snakket med meg en gang før de avgjorde saken. Men skjønner at det ikke er slik det funker. Mener selv jeg hadde hatt godt av et opphold da jeg sliter veldig nå, det hender jo man får tilbakefall etter noen år, derfor lurte jeg på det private. Får kontakte dr. Phil i US da Generelt synes jeg det offisielle helsetilbudet i Norge er for dårlig, ber man om hjelp burde man få det og da tenker jeg ikke bare på innen psykiatrien. Anonymkode: 49547...6cb 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. august 2016 Skrevet 28. august 2016 Enig. Du burde fått et tilbud. Det ville du fått i NT 😀 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 Skrevet 28. august 2016 Nils Håvard Dahl, psykiater skrev (På 28.8.2016 den 20.51): Enig. Du burde fått et tilbud. Det ville du fått i NT 😀 Ekspander Takk Får flytte tilbake til trøndelag, er opprinnelig derfra, men havnet på østlandet som barn Anonymkode: 49547...6cb 0 Siter
frosken Skrevet 28. august 2016 Skrevet 28. august 2016 AnonymBruker skrev (På 28.8.2016 den 21.37): Takk Får flytte tilbake til trøndelag, er opprinnelig derfra, men havnet på østlandet som barn Anonymkode: 49547...6cb Ekspander Du kan vel benytte deg av fritt sykehusvalgordningen siden det er snakk om en planlagt innleggelse? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 Skrevet 28. august 2016 frosken skrev (På 28.8.2016 den 21.38): Du kan vel benytte deg av fritt sykehusvalgordningen siden det er snakk om en planlagt innleggelse? Ekspander Ja kanskje det, får snakke med legen om veien videre. Anonymkode: 49547...6cb 0 Siter
Psykia AS Skrevet 30. august 2016 Skrevet 30. august 2016 Furukollen på Årnes har så vidt jeg vet noen døgnplasser de kan tilby privat. http://sfps.no/ 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.