Gå til innhold

Finnes det en pille...

Anbefalte innlegg

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ellers kan vel stemningsstabilserende meds gjøre at man får mer stabile følelser, og at man blir mer robust ifht følelsesmessige påkjenninger. Iallefall virket Lamictal slik på meg. :) 

Anonymkode: 239f8...cf9

Lamictal gjør meg avslappet og at jeg gir mer f...! Ikke direkte helt flat i følelseslivet, men hjernen har fått mye mer ro. Stresser nesten ingenting lenger, kan miste ned syltetøyglass så det spruter både glass og syltetøy utover gulv og vegger, og bare tenke "jaja, sånt skjer" (dagens hendelse). Veldig behagelig. Ved forandringer eller hvis det oppstår konflikt med barna eksempelvis, holder jeg meg helt i ro. Ikke oppfarende som før. Generelt litt sånn "ja,ja".

Anonymkode: c256a...94d

Skrevet
21 minutes ago, Trine said:

Jeg må ha system på alt jeg, ellerså bruker jeg jo all min tid på å lete etter ting. Men det skjer stadig at systemet svikter så det går litt tid til leting uansett. Haha, på pcen finner jeg ingenting. Husker ikke hvor jeg lagrer ting. Mail er greit da, da kan jeg enkelt søke på det jeg skal finne. Men å scanne inn alle papirer hørtes fryktelig kjedelig ut, tror ikke jeg gidder det. Og da er det jo viktig å huske å ta backup med jevne mellomrom. Det er det ikke så lett å huske. I sta var det noen her som skrev noe om meldekort til NAV, da kom jeg på at det er jo i dag. Har lagt inn på kalenderen på mobilen, men det hjelper jo ikke når jeg klarer å trykke bort varselet når jeg ikke er hjemme. Men ihvertfall så åpnet jeg en ny fane og skulle logge meg inn, men før jeg rakk å skrive adressen så var det noe annet jeg skulle gjøre og hele meldekortet ble glemt. Kom på det da jeg gikk tur. Da jeg kom hjem og satte meg forran pcen så kom jeg (heldigvis) på hvorfor jeg hadde åpnet en ny fane. Og sånn går no dagan ;) Slitsomt å hele tiden glemme hva det er man skal eller hva man driver med.

Hehe, nei jeg er ikke tilbakestående, tror man må ha under 70 på mer enn bare prossessering for å kalles tilbakestående. Jeg hadde jo ikke under 70, men det var ganske nære. Men det er jo bare hastigheten på prossessoren. Jeg er vel som en gammel pc, jobber tregt ;) Også er det overload ja, skikkelig overload.

Det er sikkert normalt med "systembehov", slik er jeg også. I utg.punktet har jeg system på alt. Så roter jeg systemet til, og tenker at jeg skal "fikse det i morgen". Under "hypomanilignende tilstander" kan jeg ha en drøss med virtuelle skrivebord, programvare, nettlesere og faner oppe på en gang, og gjøre litt her og litt der, uten at noe blir fullført ;) Heldigvis er det relativt sjelden.

Å scanne inn alle papirer kan i utg.punktet gå fort unna. Finnes jo scannere med automatiske dokumentmatere hvor en mer eller mindre kan slenge alt i en haug og trykke "start". Backup kan også skje automatisk til angitte tidspunkter, og man kan også lagre "i skyen" (f.eks. Dropbox, Google Drive etc.) automatisk.

Ja, det er ikke noe særlig å glemme/bli avledet i tide og utide. Sliter litt med det jeg også, med mindre jeg driver med noe som krever veldig mye konsentrasjon. 

Skrevet
14 minutes ago, AnonymBruker said:

Lamictal gjør meg avslappet og at jeg gir mer f...! Ikke direkte helt flat i følelseslivet, men hjernen har fått mye mer ro. Stresser nesten ingenting lenger, kan miste ned syltetøyglass så det spruter både glass og syltetøy utover gulv og vegger, og bare tenke "jaja, sånt skjer" (dagens hendelse). Veldig behagelig. Ved forandringer eller hvis det oppstår konflikt med barna eksempelvis, holder jeg meg helt i ro. Ikke oppfarende som før. Generelt litt sånn "ja,ja".

Anonymkode: c256a...94d

Høres bra ut. :) Omtrent slik jeg hadde det på Lamictal. :) Det eneste jeg hadde å utsette var at kortidsminnet ble dårlig, og at jeg glemte enkle ting som kortkoder når jeg skulle betale og det neste jeg skulle til å si. Og ikke minst at jeg var "så heldig" å være blant dem som fikk alvorlige bivirkninger, og måtte seponere den. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sikkert normalt med "systembehov", slik er jeg også. I utg.punktet har jeg system på alt. Så roter jeg systemet til, og tenker at jeg skal "fikse det i morgen". Under "hypomanilignende tilstander" kan jeg ha en drøss med virtuelle skrivebord, programvare, nettlesere og faner oppe på en gang, og gjøre litt her og litt der, uten at noe blir fullført ;) Heldigvis er det relativt sjelden.

Å scanne inn alle papirer kan i utg.punktet gå fort unna. Finnes jo scannere med automatiske dokumentmatere hvor en mer eller mindre kan slenge alt i en haug og trykke "start". Backup kan også skje automatisk til angitte tidspunkter, og man kan også lagre "i skyen" (f.eks. Dropbox, Google Drive etc.) automatisk.

Ja, det er ikke noe særlig å glemme/bli avledet i tide og utide. Sliter litt med det jeg også, med mindre jeg driver med noe som krever veldig mye konsentrasjon. 

jeg tenker ikke at jeg skal fikse det engang, blir bare forbanna på meg selv fordi jeg ikke klarer å holde et jøævla system engang. Men jeg blir jo forbanna fordi jeg ikke finner mobilen og har dårlig tid også, etter å ha flydd huset rundt på jakt etter mobilen så slår det meg at jeg går og prater i den :P

Det blir relativt fort overload hos meg, enda fortere blir det overload når det kommer til pc-ting og lagring her og der og passord og koder. Ting bør helst ikke gå automatisk for da husker jeg ikke hvor det blir av.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres bra ut. :) Omtrent slik jeg hadde det på Lamictal. :) Det eneste jeg hadde å utsette var at kortidsminnet ble dårlig, og at jeg glemte enkle ting som kortkoder når jeg skulle betale og det neste jeg skulle til å si. Og ikke minst at jeg var "så heldig" å være blant dem som fikk alvorlige bivirkninger, og måtte seponere den. 

Vet du om det er vanlig å bli glemsk når man går på Lamictal? Høres jo fint ut å klare å takle ting bedre, men jeg sliter nok med hukommelsen som jeg gjør. Den bør liksom ikke bli dårligere.

Skrevet
3 minutter siden, Trine skrev:

Vet du om det er vanlig å bli glemsk når man går på Lamictal? Høres jo fint ut å klare å takle ting bedre, men jeg sliter nok med hukommelsen som jeg gjør. Den bør liksom ikke bli dårligere.

Noen _få_ kan få problemer med hukommelsen. Det store flertallet ikke.

Anonymkode: f4f8d...031

Skrevet
2 minutes ago, Trine said:

jeg tenker ikke at jeg skal fikse det engang, blir bare forbanna på meg selv fordi jeg ikke klarer å holde et jøævla system engang. Men jeg blir jo forbanna fordi jeg ikke finner mobilen og har dårlig tid også, etter å ha flydd huset rundt på jakt etter mobilen så slår det meg at jeg går og prater i den :P

Det blir relativt fort overload hos meg, enda fortere blir det overload når det kommer til pc-ting og lagring her og der og passord og koder. Ting bør helst ikke gå automatisk for da husker jeg ikke hvor det blir av.

Uffda. Tror mange kan få "overload" under stress og om de har dårlig tid. Opplevd lignende jeg også, med andre ting enn mobilen. :P

Når det gjelder brukernavn og passord, har jeg tatt i bruk et program som installerer seg i nettleserne, og som lagrer og husker for meg. Fyller inn brukernavn/passord eller logger meg inn automatisk. Programmet heter LastPass, og virker veldig sikkert. :) Nå trenger jeg bare å huske ett eneste passord. :)

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uffda. Tror mange kan få "overload" under stress og om de har dårlig tid. Opplevd lignende jeg også, med andre ting enn mobilen. :P

Når det gjelder brukernavn og passord, har jeg tatt i bruk et program som installerer seg i nettleserne, og som lagrer og husker for meg. Fyller inn brukernavn/passord eller logger meg inn automatisk. Programmet heter LastPass, og virker veldig sikkert. :) Nå trenger jeg bare å huske ett eneste passord. :)

Det er jo smart med et program som kan huske slikt for deg :)

Skrevet
Just now, Trine said:

Det er jo smart med et program som kan huske slikt for deg :)

Jeg måtte gjøre noe. ;) Blir jo et mareritt å holde styr på alle disse passordene etterhvert. Ikke lurt å lagre dem lokalt og ukryptert heller. :P Og dette programmet lagrer dem sikkert, hoster dem opp når jeg behøver dem, og logger meg attpåtil inn automatisk om jeg vil. Dessuten er programmet gratis. :) Finnes også i en betalversjon, men gratisversjonen har alle funksjoner betalversjonen har bortsett fra noen flere alternativer når det gjelder "two/multi factor authentication".

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte gjøre noe. ;) Blir jo et mareritt å holde styr på alle disse passordene etterhvert. Ikke lurt å lagre dem lokalt og ukryptert heller. :P Og dette programmet lagrer dem sikkert, hoster dem opp når jeg behøver dem, og logger meg attpåtil inn automatisk om jeg vil. Dessuten er programmet gratis. :) Finnes også i en betalversjon, men gratisversjonen har alle funksjoner betalversjonen har bortsett fra noen flere alternativer når det gjelder "two/multi factor authentication".

Jeg skal se på det i morgen. Prøvde nå, men skjønte ingenting :P Kan du fortelle litt enkelt hvordan det fungerer? Må man legge inn alle passord der eller lagres det automatisk når man bruker passordet på en side? Hva med brukernavn, blir det også lagret? Må man logge inn på det programmet dersom man trenger et passord? Jeg har for det meste to passord som jeg bruker, men så har jeg også to mailadresser og husker aldri hvilken mail og hvilket passord jeg har brukt. Og om man må logge inn med brukernavn, da er jeg dømt :P

Skrevet
8 minutes ago, Trine said:

Jeg skal se på det i morgen. Prøvde nå, men skjønte ingenting :P Kan du fortelle litt enkelt hvordan det fungerer? Må man legge inn alle passord der eller lagres det automatisk når man bruker passordet på en side? 

Lagres automatisk når man bruker brukernavn/passord på en side

9 minutes ago, Trine said:

Må man logge inn på det programmet dersom man trenger et passord? Jeg har for det meste to passord som jeg bruker, men så har jeg også to mailadresser og husker aldri hvilken mail og hvilket passord jeg har brukt. Og om man må logge inn med brukernavn, da er jeg dømt :P

Du logger kun inn en gang på LastPass, og kan være innlogget så lenge du bruker pc/er på nett. Den henter frem brukernavn/passord til de nettsidene du besøker, om du tidligere har valgt at LastPass skal lagre dette, automatisk så lenge du er pålogget.

Brukernavn blir også lagret ja. Når du har lastet ned og installert LastPass, med et et godt valgt og sikkert passord til programmet, kan du åpne nettleser og trykke på LastPassikonet øverst i nettleser om det er grått (grått = avlogget rød = innlogget). Når du er innlogget er LastPass aktivt i nettleseren = rødt ikon. Når du logger inn på en side med brukernavn og passord, svarer du "ja" til at LastPass skal huske det. Neste gang du besøker denne siden fyller LastPass inn brukernavn og passord for deg eller logger deg direkte inn om du ønsker. 

Vet ikke om dette ble veldig enkelt forklart, men får unnskylde meg med at det er sent og at jeg begynner å bli litt "grautete i huet". :P Jeg bruker LastPass til innlogging på mail, nettbutikker, DOL og andre nettfora, webleverandør, strømleverandør, tlfleverandør, TV2Sumo, Netflix, HBO, Dplay, Amazon, Ebay og en masse annet. :)

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lagres automatisk når man bruker brukernavn/passord på en side

Du logger kun inn en gang på LastPass, og kan være innlogget så lenge du bruker pc/er på nett. Den henter frem brukernavn/passord til de nettsidene du besøker, om du tidligere har valgt at LastPass skal lagre dette, automatisk så lenge du er pålogget.

Brukernavn blir også lagret ja. Når du har lastet ned og installert LastPass, med et et godt valgt og sikkert passord til programmet, kan du åpne nettleser og trykke på LastPassikonet øverst i nettleser om det er grått (grått = avlogget rød = innlogget). Når du er innlogget er LastPass aktivt i nettleseren = rødt ikon. Når du logger inn på en side med brukernavn og passord, svarer du "ja" til at LastPass skal huske det. Neste gang du besøker denne siden fyller LastPass inn brukernavn og passord for deg eller logger deg direkte inn om du ønsker. 

Vet ikke om dette ble veldig enkelt forklart, men får unnskylde meg med at det er sent og at jeg begynner å bli litt "grautete i huet". :P Jeg bruker LastPass til innlogging på mail, nettbutikker, DOL og andre nettfora, webleverandør, strømleverandør, tlfleverandør, TV2Sumo, Netflix, HBO, Dplay, Amazon, Ebay og en masse annet. :)

Ja, det var en enkel forklaring :) Må jeg velge om den skal lagre passord før jeg vet om jeg faktisk skrev inn riktig passord? Jeg har noen steder med "prøv og feil"-innlogging. Det blir jo rot om jeg skriver feil brukernavn eller passord og programmet lagrer det :P Jeg har ikke på langt nær så mange steder å logge inn på som du har, men spesielt nettbutikker så klarer jeg ikke huske om jeg har brukernavn og passord der fra før eller ikke. Jeg burde nok hatt LastPass. Da blir det ihvertfall ikke innloggingskaos ;)

Skrevet
2 minutes ago, Trine said:

Må jeg velge om den skal lagre passord før jeg vet om jeg faktisk skrev inn riktig passord? 

Nei. Logg deg inn først, og når innlogging er vellykket vil du få en grønn "bar" oppe i nettleseren, med valg om å lagre.

3 minutes ago, Trine said:

Det blir jo rot om jeg skriver feil brukernavn eller passord og programmet lagrer det :P 

Om så skulle skje, kan du bare fylle ut brukernavn og passord manuelt på siden en gang til, og logge inn og velge at LastPass "lagrer over" det du lagret sist som ikke var korrekt.

5 minutes ago, Trine said:

Jeg har ikke på langt nær så mange steder å logge inn på som du har, men spesielt nettbutikker så klarer jeg ikke huske om jeg har brukernavn og passord der fra før eller ikke. Jeg burde nok hatt LastPass. Da blir det ihvertfall ikke innloggingskaos ;)

Ja, Lastpass kan nok gi deg litt mindre å holde styr på/litt mindre innloggingskaos.:)

Skrevet

Når du lagrer, kan du lagre passordene i mapper du oppretter selv. (Valgfritt, men blir oversiktlig om man har en del ulike nettsider man lagrer brukernavn og passord for etterhvert). F.eks. samle alle brukernavn og passord til mail under "Mail", alle nettbutikker under "Nettbutikker", alle tv/videostreamingtjenester under "NettTV" etc. Du har jo da også oversikt over alle nettsider du har brukernavn og passord på, ved å klikke på Lastpassikonet, velge "Sites" og mapper du har lagt dem i. Evt. se alle sider du har lagret brukernavn/passord for, på en gang, ved å klikke på LastPassikonet og velge "My vault".

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Logg deg inn først, og når innlogging er vellykket vil du få en grønn "bar" oppe i nettleseren, med valg om å lagre.

Om så skulle skje, kan du bare fylle ut brukernavn og passord manuelt på siden en gang til, og logge inn og velge at LastPass "lagrer over" det du lagret sist som ikke var korrekt.

Ja, Lastpass kan nok gi deg litt mindre å holde styr på/litt mindre innloggingskaos.:)

Dette høres jo ganske genialt ut :) Tusen takk, jeg skal laste ned LastPass :)

Skrevet
15 timer siden, Trine skrev:

Om f.eks nyresvikt er pysete så er jeg pysete på bivirkninger ;) Jeg tåler mer bivirkninger dersom medisinen også har en god effekt, men om jeg blir skikkelig dårlig så blir jeg jo deprimert av det og da går jo vinninga opp i spinninga.

vell, du får neppe nyresvikt av annet enn alkohol over utrolig mange år av de tingene jeg nevnte, og da i kjempe doser. de eneste jeg kjenner som sier at ingen medisiner fungerer er de som har brukt masse rusmidler i alle år. så utrolig urelevant og si at nyresvikt er en bivirkning man får av truxal, seroquel, zoloft, nozinan, eller benzoer, selv med ett 0.5-0.7 liter vodka pr dag, i 20 år er det ikke sikkert man får nyresvikt eller leversvikt men ekstremt skadelig er det uansett.  altså, om du forventer at en medisin skal fikse hvert eneste problem du har, uten en eneste bivirkning, og at alt skal være perfekt døgnet rundt, er ingen ting bra nok for deg, annet enn å være ruset døgnet rundt på tung narkotika får så å få tidenes helsesmell.

kjente en fyr som hadde brukt 400 mg nozinan, syke doser leponex, og 3-4 andre antipsykotikaer, og han ble dement i en alder av 55 riktignok, men nyresvikt eller leversvikt, neppe. må ærlig inrømme at jeg blir sur på folk som sier at ingen medisiner fungerer, kjør på, eller prøv det over lenger tid. er kun narkotiske stoffer som er vidunderpreparater, med untak av at du ødelleger deg selv fullstendig over tid. fins en rekke folk som er absurd ødelagte og har sykt mange diagnoser, du har det vanskelig, men du får fremdeles de beste medisinene innen psykofarma, sentralstimulerende, med mulighet for antideppresiva i tillegg.

har selv brukt flere ADD-ADHD medisiner, alle har funket, leste du hadde brukt effexor men ikke fikset bivirkningene, la meg fortelle deg, effexor har micro bivirkninger sammenlignet med medisiner som AP selv i doser på 225 mg +. sentralstimulerende er særdeles fantastisk sammenlignet med AP, syns egentlig ikke at du har så mye å klage på, om virkelig ikke ett eneste ADHD medikament fungerer, så forlang å få ADDERALL, det er det desidert beste og mest potente. og det må man få på frikenningsgodtak i norge, fungerer ikke det, så kan du like gjerne legge ADHD medsiner dødt. 

Sorry frusterasjonen. men har hatt kontakt med så utrolig mye bortskjemte folk oppgjennom årene, som har 1-2 diagnoser, og klager på at alt suger samtidig som de ikke fikser selv de letteste medisinene.. samtidig som jeg møter folk med tunge psykose diagnoser, ødelagt psykisk og fysisk helse, og titalls andre problemer, som sier at alt går bra, nettopp fordi de bruker så sterke medisiner, at de klarer å håndtere hverdagen. er man virkelig kjempe syk og har kjempe omfattende psykiske problemer er uansett medisiner best mener i alle fall jeg.

Anonymkode: c6168...04d

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

vell, du får neppe nyresvikt av annet enn alkohol over utrolig mange år av de tingene jeg nevnte, og da i kjempe doser. de eneste jeg kjenner som sier at ingen medisiner fungerer er de som har brukt masse rusmidler i alle år. så utrolig urelevant og si at nyresvikt er en bivirkning man får av truxal, seroquel, zoloft, nozinan, eller benzoer, selv med ett 0.5-0.7 liter vodka pr dag, i 20 år er det ikke sikkert man får nyresvikt eller leversvikt men ekstremt skadelig er det uansett.  altså, om du forventer at en medisin skal fikse hvert eneste problem du har, uten en eneste bivirkning, og at alt skal være perfekt døgnet rundt, er ingen ting bra nok for deg, annet enn å være ruset døgnet rundt på tung narkotika får så å få tidenes helsesmell.

Det var da voldsomt da! Hvorfor ble du så sint? Det var en fleip. Jeg har ikke prøvd noen av de medisinene du har ramset opp, men jeg har fått nyresvikt av antibiotika før. Jeg dro ikke bare opp nyresvikt som en eller annen vilkårlig bivirkning som jeg aldri har kjent på kroppen selv. Ja, jeg er en av de som får den der "svært sjeldent" >1/1000-bivirkningen. Men nå drar du det jeg sier fullstendig ut av proposjoner. Jeg har aldri sagt at jeg forventer at medisiner skal fikse alle problemer uten en eneste bivirkning. Men mener du seriøst man skal ta medisiner som har 0 virkning og leve med bivirkningene? Jeg forventer heller ikke at alt skal være perfekt hele tiden. Og jeg driter i om de eneste du kjenner som ikke har effekt av medisiner er rusmisbrukere. Jeg har aldri rørt et narkotisk stoff annet enn det jeg har fått på resept og der har jeg aldri tatt mer enn foreskrevet av lege. Medisiner fungerer ikke alltid på meg fordet. Ritalin, Elvanse, Attentin, enkelte typer antibiotika, Paralgin forte, Efexor, Brintellix, Cipralex, Neurontin har ingen virkning i det hele tatt, det er som å spise sukkerpiller. Strattera har litt virkning, den er minimal, men jeg holder fortsatt ut bivirkningene fordi det er et snev av effekt.

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

har selv brukt flere ADD-ADHD medisiner, alle har funket, leste du hadde brukt effexor men ikke fikset bivirkningene, la meg fortelle deg, effexor har micro bivirkninger sammenlignet med medisiner som AP selv i doser på 225 mg +. sentralstimulerende er særdeles fantastisk sammenlignet med AP, syns egentlig ikke at du har så mye å klage på, om virkelig ikke ett eneste ADHD medikament fungerer, så forlang å få ADDERALL, det er det desidert beste og mest potente. og det må man få på frikenningsgodtak i norge, fungerer ikke det, så kan du like gjerne legge ADHD medsiner dødt. 

Så fint for deg at alle har fungert, men tror du virkelig alle mennesker er like? Jeg gadd ikke bivirkningene på efexor fordi de ikke hadde noen som helst effekt. Hvorfor skal jeg våkne flere ganger hver natt fordi jeg er gjennomvåt av svette, gå kvalm hele tiden fordi jeg ikke får til å gå på do når medisinen overhode ikke hjelper på det den skal hjelpe på? Resultatet ble jo bare at nattesøvnen ble ødelagt som igjen gjorde meg mer deprimert. Selv om noe har microbivirkning på deg, så kan andre få alvorlige bivirkninger av samme medisin. Kanskje hadde jeg kunne ta AP uten bivirkninger, hvordan hadde du følt det om jeg da hadde skrevet til deg at du ikke har noen grunn til å klage for bivirkningene på AP er minimale og ingenting å syte over? Jeg får ikke Adderall, psykiateren mener det er tydelig at sentralstimulerende ikke er noe for meg. Inntil du forstår at det er forskjell på folk og at folk reagerer ulikt på ulike medisiner så syns jeg du kan holde deg unna denne tråden, du kommer bare med gørr.

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorry frusterasjonen. men har hatt kontakt med så utrolig mye bortskjemte folk oppgjennom årene, som har 1-2 diagnoser, og klager på at alt suger samtidig som de ikke fikser selv de letteste medisinene.. samtidig som jeg møter folk med tunge psykose diagnoser, ødelagt psykisk og fysisk helse, og titalls andre problemer, som sier at alt går bra, nettopp fordi de bruker så sterke medisiner, at de klarer å håndtere hverdagen. er man virkelig kjempe syk og har kjempe omfattende psykiske problemer er uansett medisiner best mener i alle fall jeg.

Vet du, du trenger ikke si sorry for det er ingenting som tyder på at du mener det. Du kjenner meg overhode ikke, du aner ikke noe om hvordan jeg har det. Å komme med masse dritt til noen som allerede sliter med å finne noe positivt syns jeg er unødvendig. Å påstå at medisiner fungerer på alle og at man bare må tåle bivirkningene er noe forbanna tull, alle medisiner fungerer ikke på alle. Ikke har jeg 1-2 diagnoser heller. Hva faen er hensikten med å bruke medisiner dersom de ikke hjelper, kan du svare meg på det?

Skrevet
16 timer siden, Trine skrev:

Om f.eks nyresvikt er pysete så er jeg pysete på bivirkninger ;) Jeg tåler mer bivirkninger dersom medisinen også har en god effekt, men om jeg blir skikkelig dårlig så blir jeg jo deprimert av det og da går jo vinninga opp i spinninga.

kjente en fyr som hadde brukt 400 mg nozinan, syke doser leponex, og 3-4 andre antipsykotikaer, og han ble dement i en alder av 55 riktignok, men nyresvikt eller leversvikt, neppe. må ærlig inrømme at jeg blir sur på folk som sier at ingen medisiner fungerer, kjør på, eller prøv det over lenger tid. er kun narkotiske stoffer som er vidunderpreparater, med untak av at du ødelleger deg selv fullstendig over tid. fins en rekke folk som er absurd ødelagte og har sykt mange diagnoser, du har det vanskelig, men du får fremdeles de beste medisinene innen psykofarma, sentralstimulerende, med mulighet for antideppresiva i tillegg.

jo, jeg mente virkelig at jeg  beklagde at jeg ble sur, bra svar for din side. om ting virkelig er som du sier at de er, har jeg tydeligvis tatt feil og beklager. har lest poster av deg tidligere på forumet, og syns du virker hyggelig, var bare svaret ditt til meg som triggeret meg litt!

men du har antagelig ett annet problem, med at ingne ting fungerer. en venn av meg hadde ME, og prøvde masse psykofarma, og ble dårligere av alt av psykofarma, grunnen til at jeg ble sur var at du mente at du kunne få nyresvike-leversvikt av truxal,nozinan, seroquel, zoloft, effexor, benzo og whatsoever, samtidig som du spurte etter medisiner som du ga totalt faen av, truxal, og nozinan er medisiner du hele tiden vil gi totalt faen av, uansett, forutsatt at dosen er høy nok.

Beklager igjen ; ) og syns du burde mase om å teste adderall. først når det ikke fungerer, kan du legge sentralstimulerende medsiner dødt.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jo, jeg mente virkelig at jeg  beklagde at jeg ble sur, bra svar for din side. om ting virkelig er som du sier at de er, har jeg tydeligvis tatt feil og beklager. har lest poster av deg tidligere på forumet, og syns du virker hyggelig, var bare svaret ditt til meg som triggeret meg litt!

men du har antagelig ett annet problem, med at ingne ting fungerer. en venn av meg hadde ME, og prøvde masse psykofarma, og ble dårligere av alt av psykofarma, grunnen til at jeg ble sur var at du mente at du kunne få nyresvike-leversvikt av truxal,nozinan, seroquel, zoloft, effexor, benzo og whatsoever, samtidig som du spurte etter medisiner som du ga totalt faen av, truxal, og nozinan er medisiner du hele tiden vil gi totalt faen av, uansett, forutsatt at dosen er høy nok.

Beklager igjen ; ) og syns du burde mase om å teste adderall. først når det ikke fungerer, kan du legge sentralstimulerende medsiner dødt.

Ikke heng deg opp i nyresvikt, det var et eksempel på bivirkninger jeg har fått av medisiner som tilsynelatende er helt uskyldige fordi du sa at om jeg var pysete på bivirkninger...... Jeg har ikke påstått at det er en bivirkning på medisinene du ramser opp, jeg kjenner jo ikke bivirkningsprofilen på alle verdens medisiner. 

Ja, jeg har vel antagelig et annet problem. Og jeg vil ikke gi totalt faen, det kan jeg ikke. Men akkurat nå så hadde jeg endelig noe å se frem til og plutselig ble det bare revet bort og jeg er frustrert og har ikke lyst til å leve, men jeg må. Ihvertfall i noen år til. Jeg får bare bite tenna sammen fram til den dagen jeg ikke trenger leve lenger. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal få det til og da kom tankene om medisiner som kunne legge en demper på det hele inn. Noe som gjorde at jeg slapp å føle så mye, men ikke som gjør meg helt fjern og ansvarsløs. Men det finnes nok ikke noen medisiner som kan hjelpe så jeg får bare se hvor det ender, dette livet.

Takk. Jeg får etterhvert en ny behandler så jeg kan ta det opp igjen da, om jeg kan teste adderall.

Skrevet
30 minutter siden, Trine skrev:

Ikke heng deg opp i nyresvikt, det var et eksempel på bivirkninger jeg har fått av medisiner som tilsynelatende er helt uskyldige fordi du sa at om jeg var pysete på bivirkninger...... Jeg har ikke påstått at det er en bivirkning på medisinene du ramser opp, jeg kjenner jo ikke bivirkningsprofilen på alle verdens medisiner. 

Ja, jeg har vel antagelig et annet problem. Og jeg vil ikke gi totalt faen, det kan jeg ikke. Men akkurat nå så hadde jeg endelig noe å se frem til og plutselig ble det bare revet bort og jeg er frustrert og har ikke lyst til å leve, men jeg må. Ihvertfall i noen år til. Jeg får bare bite tenna sammen fram til den dagen jeg ikke trenger leve lenger. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal få det til og da kom tankene om medisiner som kunne legge en demper på det hele inn. Noe som gjorde at jeg slapp å føle så mye, men ikke som gjør meg helt fjern og ansvarsløs. Men det finnes nok ikke noen medisiner som kan hjelpe så jeg får bare se hvor det ender, dette livet.

Takk. Jeg får etterhvert en ny behandler så jeg kan ta det opp igjen da, om jeg kan teste adderall.

Jeg forstår virkelig problematikken din altså, men om ting er så ille, kan du kanskje be om en korttidsinnleggelse, der kan de muligens hjelpe deg veldig godt, en korttidsinnleggelse kan gå, hvis du er seriøst med at du vurderer at du ikke vil leve lenger. og medisiner ikke har fungert, er det mye mulig at de kan finne ut hva som feiler deg på psykiatrisk på veldig kort tid, samtidig som de prøver en del medisiner. kjenner flere  som har vært på psykiatrisk uten å ha psykose, og de har hatt en vesentlig bedring. er mye mulig at du vil bli prioritert på psykiatrisk om du har gode muligheter til å jobbe igjen med riktig hjelp, samtidig som ikke noe annet har fungert, men du må være ekstremt flink til å forklare hva, og hvorfor ting ikke fungerer for deg.

Mvh, har som var litt kranglete i stad.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...