Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg er en jente på 20 år, og ha gått uten prevensjonsmiddel i 1 år akkurat nå. Før det gikk jeg på p-stav i 7mnd (uttak i oktober -15). Etter jeg tok ut staven fikk jeg mensen 4 uker etter uttak, og har hatt en relativt regelmessig mens med syklus på 28 dager helt til mai. Etter det ble det variasjon på syklusen mellom 28 og 32 dager. Denne mnd. har jeg ennå ikke fått mensen, etter 35 dager. Jeg har hatt relativt sikker samleie med min kjæreste. Har ikke tatt noen graviditetstest ennå, lever i håpet om at jeg skal begynne å blø. pga. at jeg har menskramper nederst ved magen de siste 4 dagene. Kan det være på grunn av stress? Har nettopp startet nytt semester på universitetet o.l. 

I tillegg har jeg og kjæresten min planer om å prøve å få barn, men etter at jeg er ferdig med vårsemesteret. Kan det også være en stressfaktor som gjør at jeg ikke begynner å blø?  Håper du har forslag til hva det kan være. 

mvh. litt småstressa student

Anonymkode: bf7d4...f7b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413428-syklus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

nysgjerrigog20
Den 3. september 2016 at 19.32, AnonymBruker skrev:

Hei. 

Jeg er en jente på 20 år, og ha gått uten prevensjonsmiddel i 1 år akkurat nå. Før det gikk jeg på p-stav i 7mnd (uttak i oktober -15). Etter jeg tok ut staven fikk jeg mensen 4 uker etter uttak, og har hatt en relativt regelmessig mens med syklus på 28 dager helt til mai. Etter det ble det variasjon på syklusen mellom 28 og 32 dager. Denne mnd. har jeg ennå ikke fått mensen, etter 35 dager. Jeg har hatt relativt sikker samleie med min kjæreste. Har ikke tatt noen graviditetstest ennå, lever i håpet om at jeg skal begynne å blø. pga. at jeg har menskramper nederst ved magen de siste 4 dagene. Kan det være på grunn av stress? Har nettopp startet nytt semester på universitetet o.l. 

I tillegg har jeg og kjæresten min planer om å prøve å få barn, men etter at jeg er ferdig med vårsemesteret. Kan det også være en stressfaktor som gjør at jeg ikke begynner å blø?  Håper du har forslag til hva det kan være. 

mvh. litt småstressa student

Anonymkode: bf7d4...f7b

tok ingen graviditetstest, men fikk mensen. Hva kan være årsaken til at jeg plutselig får en syklus på 36 dager? når den har vært relativt stabil mellom 28-30 dager.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413428-syklus/#findComment-3719596
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...