Gå til innhold

Uff.

stjernestøv

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, laban skrev:

Drit i hvordan du ser ut, folk er der for å svømme, og det er helt sikkert ikke bare du som ikke er syltynn.

Jeg er enig med sykepleieren. Lykke til!

Nei håper det er større folk der og, da blir jeg lettet. 

Jo takk :) 

Skrevet

Har du sjekket om dagsenteret har egen tur gruppe?  Her jeg bor har de det og de turene er ikke så krevende som feks Turistforeningen sine og så er de lagt opp med litt kaffepause i tillegg til det sosiale. 

Jeg var med på tur en gang men det gikk alt for sent for meg som er i god form så da passer det sikkert for en som deg som  har vært inaktiv lenge.Det var også mange godt i hold personer med på turen og alle kom seg vel frem og tilbake og var veldig fornøyde 

Anonymkode: 7c829...297

Skrevet
38 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Gikk litt ute og var innom foreldrene mine, sliten og skjelven nå. 

Angstskjelven eller skjelven fordi du er sliten?

Skrevet
6 minutter siden, Trine skrev:

Angstskjelven eller skjelven fordi du er sliten?

Jeg vet ikke helt, angrer på at jeg gikk ut. Skulle tro medisinene beskyttet mot dette. 

Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg vet ikke helt, angrer på at jeg gikk ut. Skulle tro medisinene beskyttet mot dette. 

Det er ikke farlig å bli litt skjelven. Jeg har opplevd det mange ganger fordi jeg har brukt litt mer krefter enn jeg pleier. Det er litt ekkelt, men det går over og det er bare bra å presse kroppen litt av og til, det blir man sterkere av :)

Skrevet
Et øyeblikk siden, Trine skrev:

Det er ikke farlig å bli litt skjelven. Jeg har opplevd det mange ganger fordi jeg har brukt litt mer krefter enn jeg pleier. Det er litt ekkelt, men det går over og det er bare bra å presse kroppen litt av og til, det blir man sterkere av :)

Ok får prøve å presse meg selv til ting, ble så stram i hodet og. Får se om jeg går på dagsenteret i morgen, kan jo ikke bare sitte hjemme. 

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok får prøve å presse meg selv til ting, ble så stram i hodet og. Får se om jeg går på dagsenteret i morgen, kan jo ikke bare sitte hjemme. 

Om du ikke går på dagsenteret så kan du jo ihvertfall gå en tur. Det tar ikke like lang tid. Du trenger jo ikke være på dagsenteret i mange timer heller. Jeg tror det er lurt om du ballanserer dette slik at du ikke ender med å bli utslitt, men bare sliten. Jeg ser ihvertfall for meg at det er ganske demotiverende å bli skikkelig dårlig hver gang du har gjort noe. Da er det bedre å gradvis bygge opp toleransen.

Skrevet
Et øyeblikk siden, Trine skrev:

Om du ikke går på dagsenteret så kan du jo ihvertfall gå en tur. Det tar ikke like lang tid. Du trenger jo ikke være på dagsenteret i mange timer heller. Jeg tror det er lurt om du ballanserer dette slik at du ikke ender med å bli utslitt, men bare sliten. Jeg ser ihvertfall for meg at det er ganske demotiverende å bli skikkelig dårlig hver gang du har gjort noe. Da er det bedre å gradvis bygge opp toleransen.

Tror du jeg kan det? Bygge opp toleransen? Det hadde jo vært flott :) Merker jeg liker ikke å gå ute alene lenger, det er skummelt. Får se hva jeg gjør i morgen, må ihvertfall ta meg en dusj. Liker ikke det når jeg er alene i huset, men må jo bare. Syns huset er for stort, vi skulle hatt noe mindre. 

Skrevet
54 minutter siden, stjernestøv skrev:

Merker jeg liker ikke å gå ute alene lenger, det er skummelt.

Liker ikke det når jeralene i huset,

Pass på at du ikke gir slike tanker for mye næring og oppmerksomhet, ellers kan du bli enda mer passiv. Du kan selvfølgelig gå ut alene, og du kan selvfølgelig gjøre ting i ditt eget hus. Denne tråden startet med ditt ønske om å bli mer aktiv, da må du ikke oppmuntre følelser som driver deg i motsatt retning.

Skrevet
11 minutter siden, laban skrev:

Pass på at du ikke gir slike tanker for mye næring og oppmerksomhet, ellers kan du bli enda mer passiv. Du kan selvfølgelig gå ut alene, og du kan selvfølgelig gjøre ting i ditt eget hus. Denne tråden startet med ditt ønske om å bli mer aktiv, da må du ikke oppmuntre følelser som driver deg i motsatt retning.

Nei må vel passe meg. Det er bare det at jeg ble så inaktiv etter sist innleggelse, da jeg fikk risperdal. Har ikke fått igjen energien etter det, har nesten bare sittet og ligget siden da. Og alt ute er skummelt. 

Skrevet
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Tror du jeg kan det? Bygge opp toleransen? Det hadde jo vært flott :) Merker jeg liker ikke å gå ute alene lenger, det er skummelt. Får se hva jeg gjør i morgen, må ihvertfall ta meg en dusj. Liker ikke det når jeg er alene i huset, men må jo bare. Syns huset er for stort, vi skulle hatt noe mindre. 

Selvfølgelig kan du det :) Ved å gjøre litt mer enn det du tror du orker så vil du stadig orke mer. Men det er ikke noe poeng i å ta deg vann over hodet for da mister du håpet. Om du går ute alene selv om du syns det er skummelt så vil du venne deg til det etterhvert. Kanskje det hjelper om du f.eks hører på musikk mens du går.

Skrevet
12 minutter siden, Trine skrev:

Selvfølgelig kan du det :) Ved å gjøre litt mer enn det du tror du orker så vil du stadig orke mer. Men det er ikke noe poeng i å ta deg vann over hodet for da mister du håpet. Om du går ute alene selv om du syns det er skummelt så vil du venne deg til det etterhvert. Kanskje det hjelper om du f.eks hører på musikk mens du går.

Tok en dusj i kveld mens det er folk her :) Ser jo at jeg er missa :( Selv hva jeg kler på meg, men men det er meg selv som har gjort meg sånn. Nå MÅ jeg gjøre noe med det. Har avtalt å møte to på dagsenteret i morgen, så da har jeg iallefall noe å gjøre. Musikk hadde nok hjulpet, kan lade ipoden min i morgen. Den blir så fort tom for batteri. 

Skrevet

Er flaut å gå ute når jeg er så stor :( Må ned nå!

Skrevet
33 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er mange som er store. Du går fortere ned i vekt om du er mer ute ;)

Skrevet
54 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg kjenner en kar som var 280 kg. Han synes ikke det var flaut å gå ut selv om han var enorm. Han har gått av seg langt over 100 kilo faktisk, men det er klart det har kostet slit og svette!

Skrevet
12 timer siden, Trine skrev:

Det er mange som er store. Du går fortere ned i vekt om du er mer ute ;)

Ja det er sant :) Følte meg så ekkel når jeg gikk ute her en dag, så kom det en dame "Så fin bluse du hadde, nydelig" sa hun. Det var kjekt å høre. 

Skrevet
11 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg kjenner en kar som var 280 kg. Han synes ikke det var flaut å gå ut selv om han var enorm. Han har gått av seg langt over 100 kilo faktisk, men det er klart det har kostet slit og svette!

Å, så flink han var da :) Må klare det jeg og...

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du sjekket om dagsenteret har egen tur gruppe?  Her jeg bor har de det og de turene er ikke så krevende som feks Turistforeningen sine og så er de lagt opp med litt kaffepause i tillegg til det sosiale. 

Jeg var med på tur en gang men det gikk alt for sent for meg som er i god form så da passer det sikkert for en som deg som  har vært inaktiv lenge.Det var også mange godt i hold personer med på turen og alle kom seg vel frem og tilbake og var veldig fornøyde 

Anonymkode: 7c829...297

De har jo hatt turdager på mandagene, men det blir litt for langt for meg. Masse oppoverbakker her, men hadde sikkert hatt godt av det. Var nå på senteret en tur i dag, var der i to timer og jammen ble jeg sliten. Men var kjekt å treffe folk, selv om vi ofte bare sitter der og glor uten å snakke med hverandre. 

Skrevet
30 minutter siden, stjernestøv skrev:

De har jo hatt turdager på mandagene, men det blir litt for langt for meg. Masse oppoverbakker her, men hadde sikkert hatt godt av det. Var nå på senteret en tur i dag, var der i to timer og jammen ble jeg sliten. Men var kjekt å treffe folk, selv om vi ofte bare sitter der og glor uten å snakke med hverandre. 

Du virker fin og frisk for tiden, og som alle sier: hvis du gjør litt (men ikke for mye) så øver du opp toleranse og du vil bli glad over hvor sprek og oppegående du blir. Det gjelder for oss som for vanskelige hunder: ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid (og så må man ikke bli perfeksjonist, men være fornøyd med ganske bra). Sola skinner og jeg sier Hipp Hurra! Hodet mitt er kaos nå, så jeg bare surrer rundt (men er glad likevel).

Skrevet
11 minutter siden, Liten40 skrev:

Du virker fin og frisk for tiden, og som alle sier: hvis du gjør litt (men ikke for mye) så øver du opp toleranse og du vil bli glad over hvor sprek og oppegående du blir. Det gjelder for oss som for vanskelige hunder: ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid (og så må man ikke bli perfeksjonist, men være fornøyd med ganske bra). Sola skinner og jeg sier Hipp Hurra! Hodet mitt er kaos nå, så jeg bare surrer rundt (men er glad likevel).

Føler meg ikke så frisk nå akkurat, men må vel øve meg opp til å tåle mer. Har nå gjort noe i dag, og to stk hilste på meg når jeg gikk ute. Det betyr mye, et lite hei og et smil. Det er litt sol her og innimellom, det er godt :) Godt du er glad da selv om hodet er kaos :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...