Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 33 år og gravid i uke 5+6. Jeg trener CrossFit og fikk en nokså kraftig blødning umiddalbart etter trening i går som varte ca 20 min. Jeg hadde ingen smerter, og merket ingeting under trening. Er det sannsynlig at det er treningen som forårsaket blødningen? I tillfelle hvordan? Jeg følte selv jeg tok hensyn til graviditeten og løftet lettere enn jeg ellers ville gjort.

Var hos legen i dag, urinprøven ga posititv test, men har ikke fått svar på hCGen. Føler meg fremdeles gravid (ved tidligere SA har jeg momentant mistet gravidsymptomene) og mine andre SA har utspilt seg på en helt annen måte, så jeg er ganske sikker på at jeg ikke har mistet ennå. Ønsker gjerne å fortsette å trene, men klarer ikke å finne ut av hva som er "for mye" og "for hardt". 

Jeg har et nokså stort myom på utsiden av livmora (ved forrige svangerskap målt til 9x11cm). Kan dette være årsaken til blødningen?

Anonymkode: 09d62...253

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413719-gravid-bl%C3%B8dning-etter-trening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg er ikke helt klar over hva som inngår av øvelser i cross-fit, men jeg kan ikke forestille meg at det kan gi kraftig blødning som du beskriver. Myom (muskelknute) kan i seg selv ikke gi blødning, men det kan øke risiko for spontan abort. En positiv graviditetstest i dag sier ikke så mye, og HCG må tas med noen dagers mellomrom for å vise at graviditeten utvikler seg normalt. Så jeg vil foreslå at du får tatt en ny prøve på mandag 26.9. Verdien skal fordobles ca annenhver dag ved et normalt svangerskap. Ultralyd er noe usikker på så tidlig stadium, men ved 6-7 uker skal man kunne se hjerteslag.

Med hensyn til trening, så kan jeg ikke gi deg råd, du må diskutere det med dine trenere. De fleste fysiske aktiviteter kan man fortsette med, hvis man føler seg i form til det.

Lykke til, vennlig hilsen Mette

Takk for svar! Det var egentlig det svaret jeg håpet på, at det ikke nødvendigvis skyldtes trening ;) Selv om jeg selvsagt ønsker å lage et så godt miljø som mulig for den lille spiren. Jeg skal ta ny hcg til mandag, ja, så da får jeg bedre svar. 

Anonymkode: 09d62...253

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...