Gå til innhold

Kraftig blødning ved eggløsning

Anbefalte innlegg

Kreativtbrukernavn

Hei! 

først litt generell info. 

Jeg pleier å få mens 1 dagen i måneden. Denne måneden fjernet jeg spiralen 14 september og fikk kraftig mens et par dager senere. Vanligvis skal jeg ha eggløsning i dag, 26. Jeg tok en eggløsningstest og den smilte!!! Men jeg fikk også en kraftig blødning. 

Mer det normalt å blø kraftig første eggløsning etter man fjernet spiralen? Er ikke sikkert spiralen spiller noen rolle egentlig.. Blødningen er like mye som den mensen jeg hadde før jeg satt inn spiral. Altså MYE! Jeg blir så forvirra... Jeg har ingen andre "plager", verken vondt i bryster eller eggstokk. Så egentlig ville jeg trodd at jeg ikke hadde eggløsning heller, men det er jo riktig dato og testen smiler. 

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Dessverre mangler viktige opplysninger. Hvor gammel er du? Var det en hormonspiral?

Jeg tipper at det var en hormonspiral siden du –som ventet- fikk blødning da spiralen ble fjernet. Det er vanlig at den kan være ganske kraftig. Hos 10-20% hemmes eggløsning av hormonspiralen, det kan også føre til uregelmessig syklus,. Du kan ikke regne med normal syklus før det har gått ca en måned. Så kutt ut eggløsningstestene og se det an noen uker til. Det er mitt råd. Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...