Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Forstår ingenting. Har hatt den type smerte før i graviditeten, men det avtok innen en time. 

Er i uke 32+5, magen er øm, klarer ikke helt skjønne om det er mageknip eller hva dette er,  men har vondt i livmor også og det gjør vondt konstant, så er umulig å ta tid på noe her, men er veldig ubehagelig. Klarer ikke konsentrere meg om å lese noe eller hører på noen snakke. Tok en Paracet nå, om det ikke hjelper så er det kanskje lurt å ringe til fødeavdeling?

Anonymkode: dc41e...9d1

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413831-kynnere-eller-ringe-f%C3%B8den/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis det er så vondt at du må ta smertestillende og det er konstant vondt, da bør du fortest mulig kontakte fødeavdelingen. I verste fall kan det være løsning av morkaken, og det kan være risikabelt både for mor og foster. Ikke for å skremme deg, men som er verste-tenkning.

Vennlig hilsen Mette

Endret av Mette Moen, Gynekolog
stavefeil
1 time siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Hvis det er så vondt at du må ta smertestillende og det er konstant vondt, da bør du fortest mulig kontakte fødeavdelingen. I verste fall kan det være løsning av morkaken, og det kan være risikabelt både for mor og foster. Ikke for å skremme deg, men som er verts-tenkning.

Vennlig hilsen Mette

Det ga seg med engang jeg tok Paracet, jeg føler meg bra og magen gjør ikke vondt lenger. Kjenner godt med bevegelser. Bør jeg ringe likevel?

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ga seg med engang jeg tok Paracet, jeg føler meg bra og magen gjør ikke vondt lenger. Kjenner godt med bevegelser. Bør jeg ringe likevel?

Det må da være bedre å ringe føden enn å spørre her en gang til (selv om du sikkert får kvalifisert svar her). De er vant til alle slags spørsmål, og bedre å spørre en gang for mye enn en gang for lite.

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ikke gå med konstante smerter i mage / livmor når du er gravid, uten å rådføre deg med fagpersoner. Sannsynligvis er det noe helt uskyldig, men vær obs på om det kommer tilbake når virkningen avtar, og ring heller en gang for mye. Får du blødninger eller andre unntak fra normalen, skal du ringe med én gang. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...