Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg er en jente på 32 år som har de siste 2 årene hatt små blødninger mellom mens. Det kommer hver måned, og varer vanligvis mellom 2 og 4 dager. De siste 2 månedene har jeg blødd til og fra i 1,5-2 uker mellom mens. Blødninene er ikke store, kommer litt lyst blod og brun utflod på papiret. Har tatt celleprøve for under 1 år siden alt er bra. For ca ett år siden fjernet jeg to polypper, en i livmor og en i livmor hals. Etter de ble fjernet har det ikke stoppet å blø. Har også mye menslignende smerter mellom mens sammen med blødningene. Har vært hos gyn spess men de ser ikke noe galt. håper du kan hjelpe meg.

Anonymkode: cd392...8c6

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413883-bl%C3%B8dninger-mellom-mens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Blødning som du beskriver kan komme fra livmorhalsen eller fra livmorslimhinnen. Livmorhalsen kan sjekkes med celleprøve, med kolposkopi (kikkertundersøkelse) og vevsprøve. Infeksjon må utelukkes. En ektopi (kjertler på livmorhalsen) kan være årsak til slike mellomblødninger. Denne tilstand ses ved kolposkopi

Livmorslimhinnen undersøkes ved ultralyd og prøve tatt med et slags sugerør (pipelle). Jeg går ut fra at du ikke bruker hormonell prevensjon som kan gi slike blødninger. Hør med gynekologen om videre utredning.

Vennlig hilsen Mette

hei. Vil en gynekolog kunne se via ultraalyd eller inn i kjeden at det er ektopi? Var hos gynekolog for noen dager siden hun mente det så bra ut. Hun tok ikke nye celleprøver siden det er ett år siden sist. Da jeg fjernet polypp inne i livmoren tok de prøve av polyppen og alt var bra. Hun mente at nårr de tar prøve av polyppen ville det visst seg om det var celleforandringer inne i livmor. Stemmer det? Vet ikke hvor jeg skal henvende meg, siden de mener alt er som det skal. Føler det veldig slitsomt med blødninger så ofte. Håper du gi meg noen tips :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...