Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg gjorde noe fryktelig galt da jeg var akkurat blitt 12 år(12.1,2) kort fortalt, gjorde jeg noe utilgivelig mot et lite barn. Barnet var bare 11 mnd. Jeg har analysert hvert eneste pust fra mitt liv som hukommelsen makter. Jeg ble selv seksuelt eksperientert med da jeg var 8 år(gutt på 12) jeg har ingen traumer fra dette, men jeg fikk en avvikende seksualitet i etterkant. Jeg husker jeg fantaserte om at noen skulle binde meg og holde meg fast minst de gjorde ting med meg(voksne) jeg eksperimentere med jevnaldrende (dette var gjensidig og grei)jeg lekte e en alder av 11 og 12 år at barbi ble voldtatt av Ken, at jeg hadde sex med bamser og dukker. Men jeg gikk også så langt at jeg utførte et overgrep. Dette barnet hadde full påkledning, jeg hadde full påkledning. Jeg la meg forsiktig fra livet og ned på barnet, jeg gnir meg forsiktig frem og til bake over barnets liv. Jeg gjorde dett i 20-30 sek. Jeg stoppet da det ikke ga meg noe seksuelt. Jeg husker at jeg tenke at dette var galt, dette er ikke lov. Men jeg tenkte ikke over at det var et lite barn. Jeg så på barnet som en slag levende dukke. Jeg husker enda blikket til dette barnet, akkurat som ingenting kikket det på meg. Det forsto selvsagt Ikke noe, og det fikk ikke på noen som helst vondt. 
Jeg er nå voksen, jeg husket denne hendelsen først da det kom et Flashback da jeg var 19 år. Jeg lå i min seng å tenkte på stort og smått, PANG! Sa det! Sannheten om meg selv traff meg med kule av smerte, skyld og anger. Mitt navn nå er :SKAM. Hei!  "Overgriper, sosialt avskum, nederst på rangstigen, syk jævel, ensom for alltid" uverdig andres kjærlighet osv. For det er ingen stopp. Kunne jeg sagt unnskyld til dette uvitende barnet, og sittet i fengsel og tatt min straff(etter jeg ble voksen) så er sannheten det skulle jeg så virkelig ha gjort, av hele mitt hjerte.MEN, dette barnet som aldri har visst noe og lever som lykkelig uviten i det voksne liv, skal få slippe å kjenne på denne skammen, for at jeg skal lette min svarte samvittighet. Jeg gjør litt opp for meg nå, for jeg hadde alt,- hus, bil, høy utdannelse,god jobb, godt likt blant både venner og menn og alt som en kan ønske seg. Alt dette er nå uvesentlig. Jeg ville heller ha vært den største og feteste grisen i skittbingen(gris er passende) , bodd i et lite telt, hatt en skrapsykkel,  hatt master i "hvordan holde ut med seg selv, jobbet som slakter og slaktet "grisen meg" da kunne jeg iallfall gryntet med god samvittighet. Jeg lever et liv som heter: helvete. Jeg har venner som ikke forstår hvorfor jeg aldri kan treffe dem mer, hvorfor jeg har "slått opp" med dem uten videre. Jo, sannheten er at jeg er en overgriper du ikke vil ha noe med. Du har bare ikke visst det, for jeg har selv ikke visst det, før jeg husket, og da hadde jeg allerede stiftet vennskap. Menn jeg har måttet avise, som jeg så sårt hadde ønsket et forsøk med. Men jeg gjorde det ikke av respekt for dem. Vet du, jeg har faktisk en kjæreste, en jeg traff før "skuddet" han som har voldtatt meg, slått meg, og mye mer. Men sannheten er at jeg fortjener det. Jeg kan faktisk få litt kjærlighet innimellom, uten å føle meg fæl. Går jeg fra han har jeg ingen. Bare meg selv for resten av livet. Det tror jeg ikke jeg klarer. Min mor som har trøstet meg og støttet meg når jeg har fått panikkangst, depresjon, nervesammenbrudd , hvor jeg endte på akutten. Hun visste jo ikke hvorfor hennes datter har det så grusomt. Hun har forsøkt så godt hun bare kunne og kommet med mange gode og fine ting som jeg burde vært stolt av. Hun forstod ikke hvorfor jeg ikke klarte å holde barnet til min bror. Alle de sammenkomster hvor jeg har smilt og vært høflig, og bare sittet som et vrak bak fasaden. Jeg kan ikke huske sist jeg kjente glede, hvor jeg kjente meg stolt, kjente meg som et likeverdig menneske. Det hadde vært så mye bedre å være død, jeg har hatt lyst så mange ganger hvor jeg har ligget i fosterstilling og dunket hodet i gulvet, men jeg kan ikke, jeg vil ikke ødelegge mitt mors liv. så jeg holder meg til tanken, og bare tanken om at en dag skal jeg slippe, gjør at jeg holder ut. Hver morgen jeg våkner, trøster jeg meg med at snart er det kveld og jeg kan sove. Jeg kan sove fordi jeg har fått sovetabletter. Disse er for meg det beste jeg har. Jeg har vært hos psykiater, da jeg endelig etter år klarte å fortelle litt, avfeide han det med at det sikkert var falske minner, da jeg protestere på det, fikk jeg til svar" om jeg faktisk ønsket at dette skulle være sant. "Jeg gikk aldri igjen. Jeg må leve med dette alene, jeg har gjort det verste en kan gjøre av feil, i en kategori, hvor sosialt selvmord er straffen.  Så til dere uheldige mennesker som har blitt utsatt for et overgrep: unnskyld, det er kun MIN feil, aldri din. Jeg lider jeg også. Mitt navn er SKAMmn

Anonymkode: c54f0...64c

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413952-min-straff/
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så til dere uheldige mennesker som har blitt utsatt for et overgrep: unnskyld, det er kun MIN feil, aldri din. Jeg lider jeg også. Mitt navn er SKAMmn

Du er alt for hard mot deg selv. Jeg vil ikke si at det var et overgrep mot barnet - ikke så lenge dere begge hadde klær på og du ikke gjorde det noe vondt og det var så lite at det ikke skjønte noe og ikke husket det etter kort tid. Du var selv et skadet barn og hadde trengt hjelp. Kjære deg, ikke legg dette på deg selv, det betyr ingenting så lenge du stoppet da du gjorde.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413952-min-straff/#findComment-3725005
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Du var barn selv da du gjorde dette. Det er en grunn til at vi ikke straffer barn i Norge. Hva tenker du om det?

I dette tilfellet hadde ikke handlingen noen konsekvenser for andre enn deg selv.

Jeg synes reaksjonen din et helt ute av proporsjon. Det er ingen ting å dvele ved.

Case closed:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413952-min-straff/#findComment-3725006
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nå voksen, jeg husket denne hendelsen først da det kom et flashback da jeg var 19 år.

Var du i bedre balanse og hadde færre negative tanker om deg selv fram til da? 

Du beskriver ikke noe forferdelig, hendelsen har bare gått ut over deg, ikke barnet.  Det er nok mange som har eksperimentert på måter som fikk eller kunne fått verre følger for den annen part, uten at de er / var direkte overgripere.

Forsøk å komme videre, ikke vær redd for å søke hjelp.  Ingen vil være enige i at du fortjener straff eller så stygge tanker om deg selv. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413952-min-straff/#findComment-3725077
Del på andre sider

Jeg var ikke deprimert, men begynte å utvikle en sosial angst i en alder av 16. Jeg vil si at jeg likevel klarte meg bra. Så det var etter jeg husket denne episoden jeg kom ut av balanse. 

Jeg må innrømme at jeg for første gang på veldig mange år, har tørd å føle på litt glede igjen, og det kan jeg takke dere som har vist en toleranse jeg ikke ante eksistere. Jeg håper det er flere mennesker som dere. Men forstår selvsagt at mange ville sett ned på meg. Men nå kan jeg tenke at noen der ute ville tilgitt meg, og det setter jeg så inderlig pris på.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413952-min-straff/#findComment-3725111
Del på andre sider

Ingen kom til skade, du skjønte fort at det du gjorde ikke var greit og du var selv bare et barn. Det er ingen grunn til at du skal gi deg selv livstidsstraff. Har du vurdert å gå til en sexolog for å få et sunnere syn på dette med sex? Du skriver at kjæresten din voldtar deg og det virker som at du tenker at det er greit. Det er IKKE greit. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413952-min-straff/#findComment-3725117
Del på andre sider

Du var jo ett barn og den barbie og Ken historien kjenner jeg litt igjen så dine handlinger dengang er nok ikke så uvanlige som du tror. Som ganske liten lærte jeg MYE om sex fordi jeg hadde en venn som visste mye, hun hadde lært det ett sted hun og. Jeg var noen år yngre og forsto ikke da hvorfor barbie og Ken alltid måtte ha sex både slik og slik når vi lekte pluss at hun hjalp meg med å lære å lese...I bøker om sex...Ja. først som voksen skjønte jeg hva som egentlig skjedde, hun ble misbrukt av ett familiemedlem. Jeg har aldri klandret henne for at hun tok ut sine tanker i lek med meg. Jeg kunne vert det lille barnet du skriver om men jeg var noen år eldre og Vær så snill og vit at jeg tok  ingen skade av det. 

Dette ble kanskje litt rotete, si ifra hvis jeg må ordlegge meg bedre for du MÅ ikke gå rundt og føle skyld og ha vonde tanker om deg selv. 

Anonymkode: 4da98...828

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413952-min-straff/#findComment-3725124
Del på andre sider

11 timer siden, Trine skrev:

Ingen kom til skade, du skjønte fort at det du gjorde ikke var greit og du var selv bare et barn. Det er ingen grunn til at du skal gi deg selv livstidsstraff. Har du vurdert å gå til en sexolog for å få et sunnere syn på dette med sex? Du skriver at kjæresten din voldtar deg og det virker som at du tenker at det er greit. Det er IKKE greit. 

Takk.

Jeg har faktisk vurdert å gå til sexolog flere ganger ettersom denne episoden har ødelagt for et sunt sexliv. Jeg har fått "disse bildene" på netthinna, som resulterer i at jeg ikke har lyst. Det at jeg har blitt voldtat er selvsagt ikke greit, men jeg har funnet meg i det, da jeg har tenkt at jeg ikke er bedre selv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413952-min-straff/#findComment-3725152
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du var jo ett barn og den barbie og Ken historien kjenner jeg litt igjen så dine handlinger dengang er nok ikke så uvanlige som du tror. Som ganske liten lærte jeg MYE om sex fordi jeg hadde en venn som visste mye, hun hadde lært det ett sted hun og. Jeg var noen år yngre og forsto ikke da hvorfor barbie og Ken alltid måtte ha sex både slik og slik når vi lekte pluss at hun hjalp meg med å lære å lese...I bøker om sex...Ja. først som voksen skjønte jeg hva som egentlig skjedde, hun ble misbrukt av ett familiemedlem. Jeg har aldri klandret henne for at hun tok ut sine tanker i lek med meg. Jeg kunne vert det lille barnet du skriver om men jeg var noen år eldre og Vær så snill og vit at jeg tok  ingen skade av det. 

Dette ble kanskje litt rotete, si ifra hvis jeg må ordlegge meg bedre for du MÅ ikke gå rundt og føle skyld og ha vonde tanker om deg selv. 

Takk

Du ordlegger deg veldig godt synes jeg. 

Det er nok mange rare historier rundt ja. Det som har gjort det så vanskelig for meg er at jeg var så stor som tolv år. Da vet du forskjell på rett og galt. Og jeg skjønte det var galt. Likevel forsto jeg ikke helt hva jeg gjorde i omfang. Da jeg ikke kan huske at jeg reflekterte rundt dette. En veldig impulsiv handling var det iallfall. Og den impulsiviteten har jeg den dag i dag også, bare ikke på galne ting heldigvis.

tusen takk for forståelsen.

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413952-min-straff/#findComment-3725154
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk.

Jeg har faktisk vurdert å gå til sexolog flere ganger ettersom denne episoden har ødelagt for et sunt sexliv. Jeg har fått "disse bildene" på netthinna, som resulterer i at jeg ikke har lyst. Det at jeg har blitt voldtat er selvsagt ikke greit, men jeg har funnet meg i det, da jeg har tenkt at jeg ikke er bedre selv.

Det du gjorde kan ikke på noen som helst måte sammenlignes med voldtekt. Jeg tror du kunne hatt nytte av å gå til en sexolog. Så syns jeg du bør ta et oppgjør med denne kjæresten din. Du fortjener da virkelig ikke å bli behandlet på den måten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413952-min-straff/#findComment-3725266
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...