Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har siden barnet mitt ble født for 15 mnd siden hatt konstant utflod. I perioder ser det nesten ut som lim konsistens og den har vært hvit/gul. I starten fikk jeg beskjed om at det var normalt og at det ville avta etter hvert. Nå den siste uken, har det kommet tyntflytende ut fra skjelden,  det klør veldig ekstremt på lepper og rundt klitoris, samt kløe i skjedeåpningen.  Det er et ubehagelig press i underlivet og får noen ganger noen voldsomme tak. Har vært avhengig av truseinnlegg da i disse 15 mnd, men har nå i 2 dager forsøkt uten pga at det blir jo veldig tett. Må rett og slett skifte truse opptil 3 ganger pr dag fordi det kommer konstant tynn utflod. Lukter ikke. Kan se ut som slim som henger fra sjefen når jeg er på do. Aldri vært plaget med slikt tidligere og forstår ikke hva det kan være.

Anonymkode: 154ba...ca7

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413954-kl%C3%B8e-og-utflod/
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har siden barnet mitt ble født for 15 mnd siden hatt konstant utflod. I perioder ser det nesten ut som lim konsistens og den har vært hvit/gul. I starten fikk jeg beskjed om at det var normalt og at det ville avta etter hvert. Nå den siste uken, har det kommet tyntflytende ut fra skjelden,  det klør veldig ekstremt på lepper og rundt klitoris, samt kløe i skjedeåpningen.  Det er et ubehagelig press i underlivet og får noen ganger noen voldsomme tak. Har vært avhengig av truseinnlegg da i disse 15 mnd, men har nå i 2 dager forsøkt uten pga at det blir jo veldig tett. Må rett og slett skifte truse opptil 3 ganger pr dag fordi det kommer konstant tynn utflod. Lukter ikke. Kan se ut som slim som henger fra sjefen når jeg er på do. Aldri vært plaget med slikt tidligere og forstår ikke hva det kan være.

Anonymkode: 154ba...ca7

Må også si at jeg har pcos og er slankeoperert. Om det ikke er soppinfeksjon,  kan det ha noe med dette å gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413954-kl%C3%B8e-og-utflod/#findComment-3724986
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Du forteller ikke om menstruasjonene er kommet tilbake etter fødselen. Hvis det ikke er tilfelle, kan det være østrogenmangel som disponerer for unormalt utflod. Da kan det hjelpe å bruke østrogenkrem i skjeden, det kan kjøpes uten resept (Ovesterin).

Utflod som gir kløe kan være sopp, og du kan kjøpe stikkpiller og krem uten resept.

Det har ikke noe sammenheng med slankeoperasjon eller PCOS.

Hvis min råd ikke hjelper, bør du søke lege for nærmere undersøkelse.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413954-kl%C3%B8e-og-utflod/#findComment-3725002
Del på andre sider

3 timer siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Du forteller ikke om menstruasjonene er kommet tilbake etter fødselen. Hvis det ikke er tilfelle, kan det være østrogenmangel som disponerer for unormalt utflod. Da kan det hjelpe å bruke østrogenkrem i skjeden, det kan kjøpes uten resept (Ovesterin).

Utflod som gir kløe kan være sopp, og du kan kjøpe stikkpiller og krem uten resept.

Det har ikke noe sammenheng med slankeoperasjon eller PCOS.

Hvis min råd ikke hjelper, bør du søke lege for nærmere undersøkelse.

Vennlig hilsen Mette

Hei, takk for svar.

Mens er tilbake og er så og si regelmessig etter fødsel.

Har forsøkt canesten uten mye nytte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413954-kl%C3%B8e-og-utflod/#findComment-3725078
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...