Gå til innhold

Allergisk reaksjon - hvor mange allergitabletter per dag?

Anbefalte innlegg

Jeg får en allergisk reaksjon på noe hver gang jeg kommer hjem til familien min. Det er et utslett som kommer på armene, på leggene, på halsen, rundt munnen og under øynene. Er ganske sikker på at det er katta, siden jeg ikke har katt hjemme og jeg kun får det her.

Har allerede vært hos legen i fjor, der jeg fikk kremer for eksemen og allergitabletter + mer siden det var ganske ille da. Nå har utslettet begynt å komme tilbake, men har mistet esken og er usikker på antall tabletter hver dag.

Tror dere en er nok om dagen? Eller kanskje to siden jeg får ganske mye og intenst utslett? Har så langt tatt en per dag, men eksemen bryter ut uansett. Har begynt å smøre krem nå også.

Kan man ringe legesenter og spørre der, eller svarer de ikke på slike spørsmål over telefon?

Endret av lillehavfrue

Fortsetter under...

5 hours ago, Trine said:

Du kan ta to stk daglig, men det kan hende du skulle forsøkt en annen type. Kan hende Cetirizin ikke fungerer så godt på deg.

Tusen takk! :) Da prøver jeg to stk per dag for nå og se om det hjelper.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...