Gå til innhold

Kul og smerter i munnen, redd

Anbefalte innlegg

Sommeren 2015 oppdager jeg en kul nede i tannkjøttet ( nede på venstre side av kjeven). Da jeg ringte tannlegen på den tiden kom jeg ned til undersøkelse og dem sa det ikke hva noen ting. ( på den tiden hadde jeg mistet flere tenner så hadde masse tannstubber ). Jeg mistenkte betennelse men dem ga meg bare beskjed om at det ikke hva noen ting.  1 år senere hadde jeg denne kulen fortsatt, samme størrelse "tror jeg". Jeg gikk til fastlegen for jeg begynte å bli redd for kreft i munnen. Hun sjekket hele innsiden av munnen og halsen. Å fikk igjen beskjed om at det ikke hva noen ting ( i hvertfall ikke kreft ). Så kort tid etterpå tok jeg meg en tur til tannlegen igjen, ;84 da begynte jeg å få smerter. Dem tok bilde og to tannleger sjekket kulen. Og igjen fikk jeg beskjed om at det ikke hva noen ting. Så sa jeg. Tenk om d e kreft? Dem bare nei, vanligvis starter det med sår som ikke gror. Så jeg ble roet ned på at det igjen ikke hva noe. Nå har det gått over 1 år og kulen er der fortsatt. De siste 5 mnd har jeg gått ned 9 kg uten å endre noe av kosten. Jeg har ikke gjort noe som skal tilsi vektnedgang ( jeg har ingen anelse om dette er knyttet til denne kulen ). Jeg ble også satt på pencilin for 4 mnd siden Pga kraftig betennelse i fortanna. Å hvis jeg tr en finger på tannkjøttet der nå så gjør det fortsatt litt ondt! Jeg har begynt å få smerter i venstre side av tunga, i kninnet, halve leppa, og hele tannrada nede på venstre side ( har ingen tenner der Pga måtte trekke i februar. Jeg har også hatt senebetennelse i skuldra og stiv nakke. Noe jeg får av og til enda. Hvis jeg lyser med lommelykt der kulen er så ser det ut som at det er gult. Kulen er rund, på størrelse med en ert, og ved sidenav kulen så er det også hardt ( avlangt ) ser også gult ut. Trykker jeg på kulen så gjør det ondt! Det gjør IKKE vondt å spise, tygge,prate, bevege tungen. Ingenting! Men jeg begynner virkelig å bli redd. Jeg har lest litt på nettet å symptomene mine ligner veldig på kreft i munnhulen. 

Jeg er 23 år og har alltid slitt meg helseangst. Men dette her begynner å bli skummelt. Jeg vet jeg burde tro på leger og tannleger når dem sier det ikke er noe. 'En da lurer e virkelig på hvorfor jeg har denne kulen enda og all de smertene osv!!!! 

Noen som har opplevd lignende?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/414037-kul-og-smerter-i-munnen-redd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

54 minutter siden, vfjs skrev:

Jeg er 23 år og har alltid slitt meg helseangst. Men dette her begynner å bli skummelt. Jeg vet jeg burde tro på leger og tannleger når dem sier det ikke er noe. 'En da lurer e virkelig på hvorfor jeg har denne kulen enda og all de smertene osv!!!! 

Noen som har opplevd lignende?

Be tannlegen ta et røntgenbilde om det ikke er gjort. Jeg har ingen anelse om hva det kan være bare så det er sagt.

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver at du har mistet flere tenner og er 23? Hva er årsaken til det? 

Anonymkode: 42550...409

Gikk på en del medisiner som gjorde meg så ekstremt tørr i munnen som resulterte i at flere tenner gikk i stykker

21 timer siden, vfjs skrev:

Gikk på en del medisiner som gjorde meg så ekstremt tørr i munnen som resulterte i at flere tenner gikk i stykker

OK. Når er jo disse "kulene" undersøkt og ingen mistanke om noe farlig relatert til dem. Men du klarer ikke slå deg til ro med det slik jeg forstår deg. Det kan kanskje tilskrives helseangsten din?

Jeg synes imidlertid at det du beskriver om smerter ansikt, lepper, tunge osv sammen med vektnedgang bør undersøkes av lege.

Anonymkode: 42550...409

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...