Gå til innhold

Besettelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke jeg om det er riktig, men føler det er noe mørkt rundt meg og i meg. Det stopper meg fra å klare meg, jeg klarer ingenting. Dette tar ikke AP eller AD vekk, hva kan det være? Så en dokumentar om besettelse, det er jo folk som tror på det og. Var til og med noen fra norge som snakket der, to prester. Så var det ei dame som hadde vært deprimert, hun trodde hun var besatt. En utførte exorsisme, hun hylte og skrek...syns det var litt skummelt. Prestene fra Norge sa at folk som var besatt ofte havnet i psykiatrien, det stemmer vel det? Psykotiske som oppfører seg som om de er besatt? Følte min sønn var besatt når han var liten, så det på øynene hans og han var ukontrollerbar. Jeg ble redd en liten guttunge! Er det noen som tror det går an å bli besatt i dag? Hva gjør man med det? Gir AP? 

Skrevet

Selvfølgelig går det ikke an å bli besatt - det er bare diverse pskylogiske tilstander som ble forklart med dette i en tid da man ikke visste bedre!

Jeg forstår ikke hvorfor det skal være så vanskelig å bare innse at man faktisk er syk.

Skrevet
4 minutter siden, Bokormen123 skrev:

Selvfølgelig går det ikke an å bli besatt - det er bare diverse pskylogiske tilstander som ble forklart med dette i en tid da man ikke visste bedre!

Jeg forstår ikke hvorfor det skal være så vanskelig å bare innse at man faktisk er syk.

En katolsk prest kalte folk naive som trodde legevitenskapen kunne fikse alt, han var glad filmen exorsisten kom. Det vekket mange folks interesse den gang. 

Ja jeg har en sykdom, men det føles som en besettelse jeg aldri blir kvitt. 

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

En katolsk prest kalte folk naive som trodde legevitenskapen kunne fikse alt, han var glad filmen exorsisten kom. Det vekket mange folks interesse den gang. 

Du skal ikke høre på prester som tilber en imaginær mann i himmelen.

Anonymkode: 74e77...8c3

Skrevet

Når jeg er deprimert føler jeg ofte at jeg er besatt. Tanker og følelser er ikke lenger mine. Det er noen andre som tar over...jeg har ikke lenger kontroll...det er en freaky følelse...

Anonymkode: 5ee99...25b

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ikke høre på prester som tilber en imaginær mann i himmelen.

Anonymkode: 74e77...8c3

Jeg tror nå Jesus har eksistert og eksisterer som energi nå. 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg er deprimert føler jeg ofte at jeg er besatt. Tanker og følelser er ikke lenger mine. Det er noen andre som tar over...jeg har ikke lenger kontroll...det er en freaky følelse...

Ja det er det, i dag er en særdeles dårlig dag. Alt er så tungt og grått, kan føle mørket. 

Skrevet

Og i natt var det noe som skjedde og jeg var helt i ørska, husker det ikke. Men mobilen min var plutselig tom for batteri, den var på hundre når jeg la meg. Det var vel rart?

Skrevet

Gjennom tidene har det vært mange underlige forklaringer på tilstander folk ikke forsto: Søvngjengere var månesyke, autistiske barn hadde kalde mødre, leppespalte skyldtes at moren hadde støtt på en hare under svangerskapet, Downs syndrom skyldtes at hun hadde vært anspent under unnfangelsen (merkelig nok var det ofte mors skyld...), og utagerende psykiske lidelser hadde med besettelse å gjøre. 

Det er ingen grunn til å holde disse misforståelsene ved like, selv om vi ikke har funnet hele forklaringen på alt.   

Skrevet
12 minutter siden, laban skrev:

Gjennom tidene har det vært mange underlige forklaringer på tilstander folk ikke forsto: Søvngjengere var månesyke, autistiske barn hadde kalde mødre, leppespalte skyldtes at moren hadde støtt på en hare under svangerskapet, Downs syndrom skyldtes at hun hadde vært anspent under unnfangelsen (merkelig nok var det ofte mors skyld...), og utagerende psykiske lidelser hadde med besettelse å gjøre. 

Det er ingen grunn til å holde disse misforståelsene ved like, selv om vi ikke har funnet hele forklaringen på alt.   

Ok. Så da er dette mørke jeg kjenner sykdommen? Den psykiske? Det tynger meg fysisk og alt er tungt, og jeg skal til lege i morgen. Gruer meg, sent på dagen er det og. Uff. 

Skrevet
25 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er det, i dag er en særdeles dårlig dag. Alt er så tungt og grått, kan føle mørket. 

Ingen god følelse...jeg vet at jeg prøvde å overtale personale om at jeg ikke var syk...men det ville de ikke være enig i..."jeg er ikke syk, jeg vil bare dø, jeg er besatt"..."det er sykdommen din som prater" sa de da...joda, jeg vet hvordan du har det...tror jeg fikk en ekstra dose med noe beroligende...ikke at det hjalp...mørket blir så graverende at en ikke ser lenger enn til sin egen nesetipp... :wacko:

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ingen god følelse...jeg vet at jeg prøvde å overtale personale om at jeg ikke var syk...men det ville de ikke være enig i..."jeg er ikke syk, jeg vil bare dø, jeg er besatt"..."det er sykdommen din som prater" sa de da...joda, jeg vet hvordan du har det...tror jeg fikk en ekstra dose med noe beroligende...ikke at det hjalp...mørket blir så graverende at en ikke ser lenger enn til sin egen nesetipp... :wacko:

Ja det mørket er ensomt og graverende, kommer meg ikke ut av det. Hvis det er sykdom må det vel være mulig å komme ut av det?

Skrevet
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det mørket er ensomt og graverende, kommer meg ikke ut av det. Hvis det er sykdom må det vel være mulig å komme ut av det?

Noen sykdommer må men dessverre leve med hele livet.

Skrevet
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg trengte tid...vet ikke om dette kan medisineres bort...stått på en del AD men det ble det bare verre av...går på litium nå...ikke vært sååå deprimert etter det..men tror kombinasjonen av stemningsstabiliserende og AD gjorde meg fryktelig dårlig...

Skrevet
Akkurat nå, Fionys skrev:

Noen sykdommer må men dessverre leve med hele livet.

Kan ikke ha det sånn, må kunne bli bedre. Men det finnes vel ingen pille mot mørke og smerter i kroppen?

Joda ut på tur....

Skrevet
1 minutt siden, deepharmony skrev:

Jeg trengte tid...vet ikke om dette kan medisineres bort...stått på en del AD men det ble det bare verre av...går på litium nå...ikke vært sååå deprimert etter det..men tror kombinasjonen av stemningsstabiliserende og AD gjorde meg fryktelig dårlig...

Ok. Kanskje det er fluoxetin som gjør meg dårlig? Blandingen av ap og ad?

Skrevet
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Kanskje det er fluoxetin som gjør meg dårlig? Blandingen av ap og ad?

Sto en god stund på Risperdal 5mg. I tillegg til litium og wellbutrin og venlafaxin...helt håpløst. Var mørk, zombie, og helt utav båten...

Skrevet
Akkurat nå, deepharmony skrev:

Sto en god stund på Risperdal 5mg. I tillegg til litium og wellbutrin og venlafaxin...helt håpløst. Var mørk, zombie, og helt utav båten...

Burde kanskje slutte på fluoxetin? Vi kunne jo diskutere det, så da er det håp. Det er ikke bra med for mye medisiner nei...

Skrevet

Fluoxetin det er det samme som fontex? Tok den før jeg fikk diagnosen BP...merka absolutt ingen bedring....tok 60 mg...

Skrevet
2 minutter siden, deepharmony skrev:

Fluoxetin det er det samme som fontex? Tok den før jeg fikk diagnosen BP...merka absolutt ingen bedring....tok 60 mg...

Ja det er det samme. Nei merker ikke stort til det jeg heller, tok det jo en gang før og men det forandret ingenting. Kanskje ikke den rette medisinen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...