Gå til innhold

Besettelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
1 time siden, stjernestøv skrev:

Snakket om alt mulig med han, var der i en time. Alt fra sterilisering til snåsamannen, han hadde tro på han. Sa også hvordan jeg hadde det og han forstod det var ikke lett, lurte på om jeg fikk hjelp. Han hadde pasienter som hadde lagt på seg av p.sprøyten. Men får se da om jeg klarer å gå ned til neste gang, det er seks uker til. Han var fornøyd bare jeg gikk ned en kilo, da var jeg på rett vei. Men vil gå ned mer enn det. Og var på dagsenteret og i dag, noen ville komme hjem til meg i første omgang. Får beskjed når, håper jeg hører noe snart. 

Kjempefint at du har brukt hele timen og vært aktiv, men jeg skulle likevel ønske at du - for din egen helses skyld - hadde brukt timene hos lege og øvrig behandlingsapparat til å snakke om hvordan du har det (=det du sier her inne, nemlig at du ikke har det bra og er i ferd med å gi opp, at dagene stort sett tilbringes innomhus og på internett), hvilke ønsker du har for livet ditt (=at du ønsker å bli bedre og mer utholdende, slik at du kan bli en god bestemor, at du ønsker å gå ned i velt slik at du tør å bevege deg utendørs og feks i bassenget) og hvilke mål du har med behandlingen (=fungere bedre i hverdagen).

Det er mulig du framstiller det annerledes enn det er når du skriver her inne, men jeg syns det er rart og synd at du bruker verdifull tid (du sier at du syns du får for lite oppfølging, ergo er tiden du får verdifull) til å diskutere tema som du heller kan diskutere med venninner, mannen din eller andre på nettet eller på dagsenteret. Det har ingen betydning for din framtidige helse hva sykepleieren eller legen mener om snåsakaillen eller andre alternative ting du tror på, og du bør ikke være så opptatt av å diskutere dette med dem. Det er mer enn nok for dem at du formidler hvor mye og hvordan det åndelige preger hverdagen din, siden dette er en indikator på hvor syk du til enhver tid er. Hva de selv tror på bør du ikke gi noe tid og oppmerksomhet i terapien. Greier du å fokusere på målene dine neste gang gjør du et kvantesprang, og listen du fikk av en eller annen her var supert oppsummert syns jeg :)

Men uansett, kjempebra at du brukte timen og kjente at det gikk fint i dag. Kanskje du kan bruke denne erfaringen til å grue deg mindre neste gang? :)

Endret av Kayia
Skrevet
12 minutter siden, Kayia skrev:

Kjempefint at du har brukt hele timen og vært aktiv, men jeg skulle likevel ønske at du - for din egen helses skyld - hadde brukt timene hos lege og øvrig behandlingsapparat til å snakke om hvordan du har det (=det du sier her inne, nemlig at du ikke har det bra og er i ferd med å gi opp, at dagene stort sett tilbringes innomhus og på internett), hvilke ønsker du har for livet ditt (=at du ønsker å bli bedre og mer utholdende, slik at du kan bli en god bestemor, at du ønsker å gå ned i velt slik at du tør å bevege deg utendørs og feks i bassenget) og hvilke mål du har med behandlingen (=fungere bedre i hverdagen).

Det er mulig du framstiller det annerledes enn det er når du skriver her inne, men jeg syns det er rart og synd at du bruker verdifull tid (du sier at du syns du får for lite oppfølging, ergo er tiden du får verdifull) til å diskutere tema som du heller kan diskutere med venninner, mannen din eller andre på nettet eller på dagsenteret. Det har ingen betydning for din framtidige helse hva sykepleieren eller legen mener om snåsakaillen eller andre alternative ting du tror på, og du bør ikke være så opptatt av å diskutere dette med dem. Det er mer enn nok for dem at du formidler hvor mye og hvordan det åndelige preger hverdagen din, siden dette er en indikator på hvor syk du til enhver tid er. Hva de selv tror på bør du ikke gi noe tid og oppmerksomhet i terapien. Greier du å fokusere på målene dine neste gang gjør du et kvantesprang, og listen du fikk av en eller annen her var supert oppsummert syns jeg :)

Men uansett, kjempebra at du brukte timen og kjente at det gikk fint i dag. Kanskje du kan bruke denne erfaringen til å grue deg mindre neste gang? :)

Jeg sa jo at jeg bare satt i sofaen og hadde ikke klart å tatt vare på en baby nå, sa jeg ville bli bedre. Og jeg snakket med ei på dagsenteret, sa jeg ikke følte meg bra og kom meg ikke ut og at jeg bare la på meg. Hun skulle fremskynde prosessen. Er sliten av det åndelige og nå, tror jeg blir kvalm av mine egne tanker. Skal skrive ned den listen og vise til sykepleieren :) 

Skal ikke grue meg til neste gang, det verste er å sitte på venterommet. Legen er jo grei han, og det betydde litt for meg at han sa han var ganske nøktern. Det er vel bra?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...