Gjest Belli Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Kjære jordmor. Har vært hos legen i dag, og det ble vist 4+ i urinen min for tredje gang. Jeg har hatt flere urinvegs-infeksjoner, og nå har jeg hatt 4 penicillin kurer etterhverandre. Legen vil ikke skrive ut flere kurer, mener det ikke er forsvarlig. Urinen min har gjennom hele svangerskapet ligget på 2+, 3+ og 4+. Jeg er litt bekymret... Drikker nå tranebærsaft, brennenesle-te og spiser tranebær tabletter. Mer kan jeg vel ikke gjøre? Om ikke infeksjonen går vekk til fødselen, (jeg er i uke 36) kan det da skade fosteret? Kjenner også en veldig svak murring bak i ryggen/nyrene, kan jeg få nyre og bekkenbetennelse uten å bli syk med feber? Jeg bekymrer meg sånn for den lille, jeg vet ikke hva jeg kan gjøre for å bli kvitt infeksjonen. Når ikke engang så mange penicillinkurer etterhverandre har virket... Til slutt, er det lurt å bade i utendørs badestamp? Temperaturen er veldig høy i vannet, men det er jo kaldt i luften. Dessuten, vannet er jo ikke så rent som i ett godt kar-bad inne. Jeg har skrevet til deg tidligere, men jeg fikk ikke svar. Håper du kan svare meg denne gangen... Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41411-tannverk-bak-i-nyrene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Du sier ingen ting om hva som ble funnet i urinen din, det som utgjør 4+. Regner med at det er knyttet til infeksjonsstatus. En i utgangspunktet uskyldig urinveisinfeksjon kan i svangerskapet utvikle seg til nyrebekkenbetennelse, og hvis du har vondt i nyreregionen, må man selvfølgelig undersøke om det er det du har. Da trenger man ofte mye kraftigere antibiotika enn ved en blærekatarr. Snakk med din lege om hva du kjenner. Jeg vil absolutt fraråde deg å bade i badestamp så lenge du har disse symptomene og kanskje senere i svangerskapet også, så lenge gravide er spes. disponert for urinveisproblemer. Her er det først og framst bakteriene som kan være farlige. Urinveisinfekjsoner i seg selv skader ikke barnet, men en kraftig nyrebekkenbetennelse kan skape komplikasjoner for svangerskapet, så det er viktig at du får avklart dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41411-tannverk-bak-i-nyrene/#findComment-155709 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.