Anonym1905 Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 Jeg sliter veldig med vektnedgang og tretthet. Jeg har de siste 8 månedene gått veldig ned i vekt, uten å helt vite hvorfor. Jeg har vært til lege ved flere anledninger hvor de har tatt blodprøver, allergitester og diverse, og har egentlig aldri fått noe svar. I flere år har jeg slitt med trøtthet og en konstant utslitt følelse. Dette har jeg også oppsøkt lege for, men heller aldri fått noe svar, er idag 23 år gammel og har slitt med dette siden ungdomsskolen. Det er en følelse av å være nesten konstant utslitt og trøtt. Jeg har noe jeg kaller "søvn anfall". Jeg blir pluttselig trøtt og klarer ikke å holde meg våken og ved mange tilfeller har jeg ikke engang registrert at jeg har sovnet. Jeg trenger mellom 10-12 søvn for å kunne fungere daglig. Den siste tiden har dette blitt værre, jeg er trøttere og sjeldnere sulten. Det var da jeg startet å gå ned i vekt, og det har kommet til et punkt hvor jeg er ganske bekymret. Jeg veier ikke meg selv, men har gått ned ca 2 BH str og tre klesstr for å illustrere hvor stor forskjell det er. Var før ca en str 38, og er nå en 32-34. Jeg spiser selvom jeg ikke er sulten og prøver å opprettholde en balansert og sunn diett, men det har de siste to månedene vært mye vanskeligere å få i seg mat. Jeg får ofte vondt i magen når jeg spiser, og sult føler jeg bare sjeldnere og sjeldnere. Pleide å være en relativt aktiv person, men nå tørr jeg ikke trene lengre da jeg er redd for å bli enda tynnere. Legen sa at det kunne være stress, men jeg vil ikke si jeg er mer stresset idag enn før. Så jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre videre da jeg sitter igjen med en følelse av at lege ikke tror på meg og en veldig lav selvfølelse. Jeg er for tynn og energinivået er enda lavere enn normalt så jeg unngår situasjoner som krever energi. Dette sliter veldig på både kropp og psyke, så håper egentlig noen kan komme med råd, tips eller egentlig hva som helst. Er det noe som feiler kroppen min, eller er det psykologisk? Jeg vet ikke hvordan jeg kan gå videre for å finne ut mer eller hvem jeg eventuelt kan kontakte for hjelp. Tusen takk for hjelpen på forhånd. Hilsen en veldig bekymret jente 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/414279-tretthet-og-vektnedgang/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Jeg hadde det slik en periode. Jo mer jeg sov, jo mindre energi. Jo mindre energi jo mindre sultfølelse. Ble som en ond sirkel. Tok alt av prøver jeg å, fastlegen fant ingenting. Oppsøkte en spesialist i Oslo på utmattelse etter et tips og fikk der konstatert CFS (utmattelsesyndrom) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/414279-tretthet-og-vektnedgang/#findComment-3737235 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.